خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
فلنج
سریعترین و بروزترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تیکفا
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 9 آبان 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:105
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مساله
ضرورت و اهمیت پژوهش
هدف تحقیق
فرضیه های تحقیق
متغیرهای تحقیق
تعاریف عملیاتی اصطلاحات
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه
بخش اول: خانواده
کار کرد مطلوب خانواده
معنی و مفهوم خانواده متعادل
خانواده مدرن
زیر منظومه زن و شوهری
بخش دوم: تفاوت های زنان و مردان
نقش کروموزوم y در ایجاد تفاوت ها
تفاوت در رشد
تفاوت در علایق و رغبت ها
پرخاشگری
اضطراب
بخش سوم: رضایت زناشویی و عوامل موثر بر آن
رضایت زناشویی
ایجاد رضایت زناشویی
زوج خوشبخت و کامل
علل مشکلات و تعارضات در میان زوجین
اثرات طلاق
نقش عشق در ازدواج و تداوم زندگی
مدل مثلث عشق استرنبرگ
اثرات نزدیکی و فاصله در تداوم زندگی
نقش فشارهای فرهنگی در رضایت زن و شوهر
پیشرفت فردی در زوجین
روابط جنسی
اختلافات مالی
روابط والدین و کودک
عوامل شخصی
حسادت
خشونت زناشویی
رضایت زناشویی و عقاید مذهبی
توصیه های تربیتی برای بحران زدایی
هفت اصل زندگی زناشویی کارآمد
بخش چهارم: اشتغال زنان
زنان شاغل
زنان خانه دار
تعارض بین نقش های شغلی و نقش های زوج ها در خانه
راه حل های پیشنهادی برای کاهش تعارض
نکات مثبت و منفی کار کردن زن
بخش پنجم: مروری بر پژوهش ها
تحقیقات انجام شده داخلی
تحقیقات انجام شده خارجی
فصل سوم: فرایندهای روش شناختی
مقدمه
طرح تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری و حجم نمونه
ابزار گرد آوری اطلاعات
روش جمع آوری اطلاعات
روش های آماری تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
فصل چهارم: یافته ها و نتایج تحقیق
یافته های پژوهش
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات کاربردی
پیشنهادات پژوهشی
منابع و ماخذ
ضمایم

چکیده:
امروزه شاهد افزایش روز افزون شاغل بودن زنان نسبت به گذشته میباشیم که این تغییر نقش ها میتواند رضایت زناشویی زوجین و همچنین جنبه های مختلف زندگی و فرزندان را تحت تاثیر قرار دهد و از آن میتوان بعنوان عنصری موثر در تعارضات زناشویی یاد کرد بر این اساس در این پژوهش به مقایسه رضایت زناشویی زنان شاغل اداره هواشناسی استان آذربایجان شرقی و خانه دار و مردان دارای همسر شاغل و یا خانه دار در شهر تبریز پرداخته شد. جهت دستیابی به هدف کلی دو فرضیه تدوین گردید:
1_ بین شاغل بودن یا خانه دار بودن زنان و سطح رضایت از زندگی شان رابطه مستقیم وجود دارد
2_ سطح رضایت از زندگی مردانی که زنان خانه دار دارند بیشتر از سطح رضایت از زندگی مردانی است که زنان شاغل دارند.
بدین منظور شصت نفر از زنان متاهل که سی نفر شاغل و سی نفر خانه دار بودند و شصت نفر از مردان متاهل که آنها نیز سی نفر شان دارای همسر خانه دار و سی نفر دیگر دارای همسر شاغل بودند انتخاب و بررسی شدند. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش، توصیفی نوع پس رویدادی بوده است برای سنجش میزان رضایت زناشویی از پرسشنامه انریچ استفاده شد داده های حاصل از این پرسشنامه از طریق آزمون t برای دو گروه مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج حاکی از آن بود که رضایت زناشویی زنان خانه دار بیشتر از زنان شاغل میباشد همچنین نتایج نشان داد که رضایت زناشویی مردان دارای همسر خانه دار بیشتر از مردان دارای همسر شاغل است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود, پروژه, پایان نامه, زناشویی, روانشناسی, رضایت, شاغل, خانه دار, خانواده, شوهر, زن, کروموزوم, ع,

تاريخ : 9 آبان 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:78
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول: خصوصیات سلنیوم
مقدمه
خصوصیات فیزیکی و شیمیایی : سلینوم
خصوصیات و اشکال سلنیوم در طبیعت
حضور و تولید سلنیوم در طبیعت
موارد استفاده سلنیوم در صنایع
فصل دوم تاثیرات و خطرات سلنیوم
تاثیرات سلنیوم جانداران
نقش سلنیوم در بدن انسان و بررسی نیاز روزانه به آن
نقش فیزیولوژیکی سلنیوم
خطرات مصرف بیش از حد سلنیوم
خطرات مصرف زیاد سلنیوم برای سلامتی
خطرات کمبود سلنیوم در بدن
روش اول : تزریق سلنیوم
روش دوم : دادن سلنیوم خوراکی
نمونه هایی از خواراکی های حاوی سلنیوم زیاد
فصل سوم: آلودگی سلنیوم و نحوه از بین بردن آن
نمونه هایی از خاک های حاوی سلنیوم زیاد
غلظت سلنیوم در خاک
آلودگی سلنیوم در خاک
نحوه از بین بردن آلودگی به روش گیاه پالایی
معرفی برخی از گونه ها و گیاهان مفید در phytoremediation
بررسی و نتایج آزمایش های مربوط به Phytoremediation
وارد شدن علم بیوتکنولوژی در phytoremediation
نتایج و بحث
منابع و ماخذ

مقدمه:
اولین اطلاعات ثبت شده در این مورد توسط مارکو پولو در سال 1295 میلادی بوده است که در مناطق غربی چین و نزدیک تبت و مغولستان حیواناتش بعد از چرای گیاهان آن منطقه شروع به تلو خوردن مینمودند که امروزه میدانیم ناشی سمیت حاد سلنیوم بوده است.
برای اولین بار سلنیوم توسط Berzelius که در سال 1817 یا 1818 رسوبات و لجن هایی که از اکسیداسیون اکسید سولفور سنگ مس بدست می آمد را مورد بررسی قرار داد کشف شد وی متوجه شد که در بین آن عنصر جدیدی وجود دارد اما در آن هنگام آن را با تلوریم اشتباه گرفتند بعد از گذشت ربع قرن Arnold به گوگرد قرمز توجه کرد و متوجه موادی در رسوبات آن شد و آن را Sulfurrubeum نامید. به هر حال تا سال 1950 کسی متوجه وجود سلنیوم نبود فقط میدانستند که درجدول تناوبی عنصری وجود دارد که بار گوگرد (s) و عنصر تلوریم (Ti) هم خصوصیات است. و حتی خصوصیاتی بطور مشترک با هر یک از آن ها دارد یعنی هم خصوصیات فلزی و هم غیر فلزی را داراست و در حالت سمیت، 5 برابر خطرناک تر از آرسنیک میباشد؛ در نهایت آن را سلنیوم نامیدند و بیان نمودند که این عنصر در محدوده خیلی کوچکی برای جانواران قابل استفاده میباشد.
در کل سلنیوم از عناصر کم مصرف میباشد که باعث سلامتی فرد یا گیاه یا حیوان میگردد، ولی همان طور که گفته شد مقدار نیاز به سلنیوم خیلی کم است.
سلنیوم اغلب در پروتئین ها موجب ساختن سلنوپروتئن ها میگردد که برای تولید آنزیم های آنتی اکسیدان مهم هستند این آنتی اکسیدان ها به کمک Se-Ptها در حفظ سلامتی سلول ها که مورد خطر رادیکال های آزاد اکسیژن میباشند موثرند به صورت خلاصه باید گفت رادیکال های آزاد به طور طبیعی در متابولیسم اکسیژن ساخته میشوند که ممکن است در ایجاد بیمارهای مزمن مثل سرطان و بیمار قلبی و عروقی و یا حتی در انجام فعالیت های منظم غده تیروئید و سیستم دفاعی بدن نقش داشته باشند.
یکی از راه های مطمئن جذب سلنیوم خوردن غذاهای گوشتی و گیاهانی است که در مناطقی با خاک های سرشار از سلنیوم میرویند که در ادامه به طور مفصل راجع به آن بحث خواهد شد. و در نهایت نتجه گیری میگردد که کمبود یا سمیت سلنیوم در بدن انسان تحت تاثیر مقدار سلینوم در بدن دام ها و حیواناتی است که انسان از آن تغذیه میکند و آن ها هم به نوبه خود متاثر از گیاهان منطقه و خاک آن نواحی اند البته در این میان عواملی چون اقلیم و pH هم موثر خواهند بود.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود, پروژه, پایان نامه, کشاورزی, خاک, سلنیوم, آلودگی, فیزیک, شیمی, طبیعت, جانداران, بدن انسان, فی,

تاريخ : 9 آبان 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:28
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
تعاریف، وظایف و مسئولیت ها
بخش 1: تعریف اصطلاحات
سیستم
روش
شیوه یا متد
تعریف تجزیه و تحلیل سیستم ها
مفروضات (داده ها)
تعریف اطلاعات
تعریف فرم
بخش 2: وظایف و مسئولیت ها
دلایل آغاز تجزیه و تحلیل سیستم ها
فواید تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش ها
تحلیل گر سیستم کیست؟
تحلیل گر سیستم و نقش او در فرآیند تجزیه و تحلیل و طراحی سستم
فصل دوم
مراحل تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش ها
مرحله یکم: شناخت مشکل و تبیین آن ها
مرحله دوم: ایجاد فرضیه
مرحله سوم: گردآوری اطلاعات
کتابخانه
استفاده از اسناد و مدارک و بایگانی ها
جداول و نمودارهای سازمانی
مشاهده
مشاهده مستقیم
مشاهده غیرمستقیم
پرسشنامه
پرسشنامه آزاد
پرسشنامه ثابت
مصاحبه
مصاحبه آزاد
مصاحبه منظم
مرحله چهارم: طبقه بندی اطلاعات
جدول
نموادار
نمودار خطی
نمودار میله ای یا ستونی
نمودار دایره ای
نمودار فضایی
نمودارهای سازمانی
مرحله پنجم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
مرحله ششم: نتیجه گیری و ارائه راه حل
نحوه ارائه راه حل
همخوانی با برنامه های سازمان
ارائه چند راه حل به جای یک راه حل
مطابقت با قوانین و مقررات
قابلیت اعمال
تناسب بین هزینه اجرا و منافع حاصله از اجرای طرح
سهولت اجرا
مرحله هفتم: تهیه و تنظیم گزارش
مرحله هشتم: اجرا
مرحله نهم: آزمایش طرح جدید
مرحله دهم: استقرار طرح جدید
روش موازی یا هم زمان
روش تدریجی یا مرحله ای
روش یکباره
روش اجرای آزمایشی
مرحله یازدهم: ارزیابی عملکرد

تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش ها:
غالب محققان،‌ دانش پژوهان و کسانی که با تکنیک تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش ها آشنایی دارند بر این عقیده اند که برای تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش ها نمیتوان یک تعریف جامع و مانع که معرف صحیح و دقیق آن باشد بیان کرد. نویسندگان مختلف، با توجه به سلیقه یا منظور خاص خود، این اصطلاح را تعریف نموده اند:
1:نورمن بریش: تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش ها عبارتست از مطالعه و بررسی بمنظور بهبود بخشیدن به سیستم های خدماتی (سرویس دهنده) کنترل کننده و هماهنگ کننده عملیات یک سازمان. بدین ترتیب، تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش ها، خطی مشی آینده سازمان را مشخص میکند و با ایجاد یک روش کنترل صحیح، اجرای دقیق طرح های پیش بینی شده آینده سازمان را تضمین می نماید.
2:آلن دیویس: تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش ها را یک وظیفه و کار ستادی و تخصصی تلقی میکند که هدف آن مطالعه، بررسی و بهبود بخشیدن به کلیه سیستم ها و روش های موجود در یک سازمان است.
نویسنده ای به نام چارلز میکس تعریف خود را به تجزیه و تحلیل مدیریت امور دفتری محدود میکند و این تعریف بدین گونه است: تجزیه و تحلیل عبارت است از مطالعه جامع و کامل سیستم ها و روش های سازمان بمنظور بهبود بخشیدن و ساده کردن تمور دفتری
واضح است که در این تعریف، سیستم ها و روش های اداری و دفتری بیشتر مورد توجه قرار گرفته و عقیده وی این است که پی بردن به مسائل و مشکلات اداری و دفتری و بهبود بخشیدن به آن ها در بهبود وضع کلی سازمان، اثر قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
نویسنده دیگری، تجزیه و تحلیل را منحصر به امور اداری میداند آن را چنین تعریف میکند: تجزیه و تحلیل اداری عبارت است از مطالعه و بررسی مسائل و مشکلات اداری از نظر وظایف متصدیان مربوطه و روش هایی که برای انجام آن بکار میرود و کشف عامل پیدایش این علل و طرح و تنظیم پیشنهادهای لازم به منظور حل آن ها






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود, پروژه, پایان نامه, کامپیوتر, حسگر, بیسیم, نرم افزار, شبکه, مسیر یابی, سخت افزار, شایعه پراکن,

تاريخ : 9 آبان 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:63
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
برنامه‌ ریزی و مدیریت پروژه
تاریخچه مدیریت پروژه
تعریف مدیریت
نظریه نقش های مدیریتی
خلاقیت مدیران
مدیریت موفق و مؤثر
چگونه میتوان مدیر موفق و مؤثری بود؟
مدیریت امروز
مدیران آینده نگر
مدیریت پروژه
تعاریف
تعریف کار
محدودیت های سه گانه وسنتی
مثلث مدیریت پروژه
زمان
هزینه
کنترل متغیرهای پروژه
دیدگاه ها
دید گاه سنتی
نقش مدیران پروژه
نقش مدیران پروژه در صنعت ساخت
طبیعت صنعت ساخت
انواع پروژه های ساخت
ساخت واحدهای مسکونی
ساخت واحدهای آموزشی و تجاری
ساختمان های مهندسی سنگین
ساخت واحدهای صنعتی
برنامه ریزی
تعریف برنامه ریزی
فلسفه و ضرورت برنامه ریزی
سازماندهی
تعریف سازماندهی
انواع مختلف سازماندهی
حوزه مدیریت فنی و اجرایی
وظایف مدیر پروژه
روش های بهینه سازی پروژه عمرانی
وظایف سیستم مدیریت هوشمند ساختمان
مدیریت امنیت ساختمان
مدیریت اتفاقات خاص
مدیریت حریق
مدیریت انرژی ساختمان
منابع

مقدمه:
چگونگی برنامه‌ ریزی و مدیریت پروژهی با یک رویکرد 6 مرحله‌ای را بررسی میکنیم این‌ رویکرد 6 مرحله‌ای، مسیری را پیش‌ روی مدیران‌ پروژه‌ قرار میدهد تا براساس‌ آن‌ بتوانند ‌مانند، یک مدیر پروژه، سطوح‌ بالای سازمانی،‌ عمل‌ و تمام ‌ابزار لازم‌ را در زمان اجرای پروژه‌ کنترل کنند.
مرحله‌ اول‌: برنامه‌ پروژه را برای افرادی که از آن سود میبرند توضیح‌ دهید و عناصر کلیدی آن‌ را به‌ بحث‌ بگذارید.
در بحث‌ مدیریت‌ پروژه‌، برنامه‌ پروژه از اصطلاحاتی است‌ که‌ بیشترین‌ تعبیرها و برداشت‌های نادرست در مورد آن صورت میگیرد و متاسفانه‌ درست‌ قابل‌ فهم‌ نیست‌. برنامه‌ پروژه مجموعه‌ای از مدارکک و مستندات‌ است‌ که‌ ممکن است در مدت زمان انجام پروژه‌ تغییر کند. درست‌ مانند نقشه‌ مسیر، راه‌ و دستورالعمل ‌پیمودن‌ مراحل‌ مختلف‌ پروژه‌ را ارائه‌ میدهد. مدیر پروژه‌ هم‌ مانند یک مسافر نیازمند مشخص کردن جریان‌ یا مسیر پروژه است. درست‌ مانند یک راننده‌ که‌ ممکن‌ است‌ با مسائل‌ و مشکلات‌ مختلفی در جاده‌ مواجه‌ شود و یا مسیرهای ‌جدیدی برای مقصد نهایی پیش‌رو داشته‌ باشد، مدیر پروژه‌ نیز ممکن‌ است‌،‌ نیازمند ‌اصلاح‌ مسیر انجام پروژه‌ باشد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود, پروژه, پایان نامه, برنامه ریزی, مدیریت, نقش مدیر, مدیریت, خلاقیت, مدیر موفق, آینده نگر, مدیر,

تاريخ : 9 آبان 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:76
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
بحث علمی در زمینه ایجاد پست های فشار قوی
مبانی نظری استانداردهای مرتبط
ولتاژانتقالی
انواع پست های از نظر عایق بندی
اجزا تشکیل دهنده پست ها
پست های فشار قوی
مراحل طراحی پست های فشار قوی
تشریح انواع پست های فشار قوی
تاسیسات جانبی
اجزا تشکیل دهنده پست ها
باسبارها و انواع آن
هادی های پست های فشار قوی
ترانسفورماتورهای حفاظتی
انواع ترانس ولتاژ
انواع تپ چنجر
انواع کلیدهای قدرت
انواع بریکر ها
آرایش پست Lay Out
سیستم زمین در پست های فشار قوی
بررسی ولتاژهای مؤثر در ایمنی و شبکه زمین
شین بندی
حفاظت باسبارها و خطوط
ترانس های قدرت
تغذیه داخلی پست و باطری خانه
وسایل موجود بر روی میز کار
اصول بهره برداری از پست های فشار قوی
شرح وظایف اپراتورها در پست های فشار قوی
شرح عملکرد اپراتور در موقع قطع و وصل خطوط KV63
شرح عملیات اپراتور در موقع قطع و وصل کلید KV20
انجام عملیات در وضعیت غیر عادی ولتاژ
طرز عمل هنگام ولتاژ پایین
طرز عمل در مواقع نامتعادلی فازها
باز و بسته نمودن سکسیونرها
تعویض شیفت
دستورالعمل بی برق نمودن bay جهت کار گروه های اجرایی در پست
دستورالعمل های برق دار نمودن bay پس از تمام کار گروه اجرایی پست
دستورالعمل بی برق نمودن باسبار 63 یا 132 کیلوولت دارای سکسیونر باس سکشن جهت کارگروه اجرایی
دستورالعمل برق دار نمودن باسبار 63 یا 132 کیلو ولت دارای سکسیونر باس سکشن پس از اتمام کار گروه
دستورالعمل بی برق نمودن باسبار 20 کیلو ولت و سرکابل های مربوطه
دستورالعمل برق دار نمودن باسبار 20 کیلوولت پس ازاتمام کار گروه اجرایی
پیشنهادات
براساس نوع عایقی
معایب پست ها با عایق گازی
اجزا تشکیل دهنده پست
منابع

چکیده:
نیاز روز افزون به برق و مزایای انرژی الکتریکی باعث به وجود آمدن نیروگاه های بزرگ شده است. معمولأ به دلایل متعدد نیروگاه ها در مناطق دور از مرکز مصرف ایجاد میشوند. درمورد نیروگاه های آبی شرایط خاص جغرافیایی و در مورد سایر نیروگاه ها نیاز به آب زیاد و منابع سوخت، ایجاد آلودگی محیط، محدودیت هایی را در انتخاب محل نیروگاه به وجود می آورد.
از طرفی چون نصب نیروگاه های کوچک متفاوت برای جواب گویی مصرف در نقاط مختلف یک کشور مستلزم وجود واحدهای رزرو و خرج زیاد برای تعمیرات و نگهداری و سوخت رسانی میشود. لذا ترجیحأ یک یا چند نیروگاه بزرگ در نقاطی که شرایط مساعد دارندایجاد شده و سپس انرژی را به نقاط مصرف انتقال میدهند. همچنین برای ارتباط بین نیروگاه ها به منظور افزایش قابلیت اطمینان و نیز برای بالا بردن پایداری سیستم و وجود اختلاف زمان پیک بار در نقاط مختلف یک کشور و سعی در بدست آوردن انرژی الکتریکی ارزان تر، سراسری کردن شبکه انتقال نیرو را اجتناب ناپذیر می نماید.
در سیستم برق متناوب (A.C) تبدیل ولتاژ توسط ترانسفورماتور انجام میشود.
درنیروگاه ولتاژ خروجی ژنراتور توسط ترانسفورماتور افزاینده تا حدمورد نیاز بالا برده میشود و در مراکز مصرف ترانسفورماتورهای کاهنده با نسبت تبدیل مناسب بکار میروند تا ولتاژ را به میزان مورد نیاز کاهش دهند.
ترانسفورماتور و سایر قطعات لازم برای اندازه گیری مقاد یر ولتاژ و جریان و قدرت (… V.T ,C.T ) و سایر پارامتر ها و سایر تجهیزاتی که برای حفاظت و کنترل رله ها وبریکر ها و …. بکار برده میشوند در سطحی به نام پست (SUB STATION ) نصب می شود. گاهی در شبکه لازم است خطوط درمحلی به یکدیگر ارتباط یابند و یا امکان مانور روی آن ها به وجود آید، برای این منظور لازم است که در یک ایستگاه کلیدهایی نصب و با خطوط به نحوی ارتباط یابند که بتوان به این هدف رسید.این نوع پست ها را پست سویچینگ می نامند. در بسیاری از پست ها ترکیبی از دو حالت فوق با هم مشاهده میشود.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود, پروژه, پایان نامه, پست فشار قوی, برق, ولتاژ انتقالی, عایق بندی, تاسیسات جانبی, هادی, ترانسفو,

تاريخ : 9 آبان 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:44
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
فصل اول طرح تحقیق
بیان موضوع تحقیق
پیشینه تحقیق
بیان مسئله یا مشکل احساس شده
بیان هدف های کلی
بیان هدف های جزیی
فرضیه های تحقیق
بیان روش تحقیق
بیان اهمیت موضوع
بیان محدودیت های تحقیق
تعریف مفاهیم و واژه های موضوع تحقیق
فصل دوم
پیشینه تحقیق
فصل سوم
روش تحقیق یا متدلوژی
فصل چهارم
یافته های تحقیق
فصل پنجم
تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
فصل ششم
بیان نتایج یا پیشنهادات تحقیق
منابع و مآخذ

پیش گفتار:
مسئله افت تحصیلی در نظام آموزش و پرورش در بسیاری از کشورهای جهان سوم به صورت حاد مطرح است. همان طور که میدانیم منابع و امکانات اغلب کشورهای جهان سوم محدود است و این امر، صرفه جویی، دقت در مصرف، تخصیص این منابع به بخش های مختلف اقتصادی – اجتماعی را الزامی سازد. علاوه بر آن به علت افزایش جمعیت این کشورها، بخش عمده ای از درآمدهای ملی شان به گسترش آموزش و پرورش اختصاص مییابد، در حالیکه در غالب کشورها هنوز همه کودکان لازم التعلیم به مدارس راه نیافته اند. هنوز تعدادی از بزرگسالان و جمعیت فعال آنها بی سواد مانده اند. مشکل افت تحصیلی در مدارس نیز به این مشکلات افزوده شده است. بنابر آمار یونسکو در سال های 1980 که ناظر به 121 کشور است نرخ رد شدن شاگردان یا تکرار پایه تحصیلی به ترتیب زیر بوده است:
برای 42 کشور آفریقایی 17% برای کشورهای آمریکایی لاتین و حوزه کارائیب 13% و برای 32 کشور آسیایی و اقیانوسه 6% برای کشورهای اروپایی و اتحاد شوروی 2% در کشورهای آفریقایی نرخ رد شدن شاگردان از صفر درصد تا 47% در کشورهای آمریکایی لاتین از 4 تا 26% و در کشورهای آسیا و اقیانوسه از صفر تا 18% در نوسان بوده است.
در کشور ما هم افت تحصیلی یکی از مهم ترین مسائل و مشکلات کنونی نظام آموزش و پرورش است که هر سال ده ها میلیارد ریال بودجه کشور را به هدر میدهد و نیروهای بالقوه انسانی جامعه را از آموزش و پرورش خارج میکند و به این ترتیب عظیم ترین سرمایه های جامعه که همان نیروی انسان است. بی ثمر میماند. آمارهای بدست آمده از تحقیقات در مدارس کشور نشان دهنده آن است که افت تحصیلی بصورت مردودی، ترک تحصیل زودرس و یا صورتگر،‌ مقدار زیادی از منابع مالی و استعدادهای انسانی جامعه ما را تلف کرده و آثار شومی در بر جای میگذارد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود, پروژه, پایان نامه, دانش آموز, روانشناسی, متدلوژی, افت تحصیلی, آموزش و پرورش, جهان سوم, صرفه ,

تعداد صفحات:32
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف پژوهش
تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها
تعاریف نظری
رضایت شغلی
سلامت روان
تعاریف عملیاتی
رضایت شغلی
سلامت روان
فصل دوم: پیشینه تحقیق
مقدمه
مفهوم سلامت روان در نظریه انسانگرایی
مفهوم سلامت روان در نظریه روانی- اجتماعی اریک اریکسون
مفهوم سلامت روان در نظریه هنری موری
مفهوم سلامت روان در نظریه اسلام
نقش خانواده در سلامت روان
نقش مدرسه در سلامت روان
نقش معلم در رابطه با سلامت روان دانش آموزان
پیامدهای سلامتی
تحقیقات انجام شده در رابطه با موضوع پژوهش
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
فصل سوم: روش تحقیق
متغیرهای تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری
روش و ابزار جمع آوری اطلاعات
پرسشنامه سلامت عمومی(GHQ)
نمره گذاری
روایی
پایایی
پرسشنامه رضایت شغلی
نمره گذاری 144-85 رضایت شغلی متوسط
اعتبار روایی
پایایی
شیوه اجرای پژوهش
روش های آماری برای تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: تحلیل آماری
مقدمه
یافته های تحقیق
فرضیه
فصل پنجم
مقدمه
بحث و نتیجه گیری
محدودیت ها
محدودیت های در دسترس محقق
محدودیت های خارج از دسترس محقق
پیشنهادات
منابع

چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه سلامت روان و رضایت شغلی بین معلمان ابتدایی شهرستان خمین است. نمونه مورد بررسی با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به دست آمد و شامل 46 نفر از معلمان ابتدایی شهرستان خمین در سال تحصیلی 85- 84 است.
ابزار پژوهش عبارت است از مقیاس سلامت روان (GHQ) طرح 28 سئوالی و پرسشنامه رضایت شغلی برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی و همچنین از نرم افزار SPSS استفاده شد.
نتایج همبستگی نشان داد که بین سلامت روان و رضایت شغلی معلمان مرد تفاوت معناداری وجود ندارد یعنی متغیر رضایت شغلی یک عامل اثرگذار درسلامت روانی آزمودنی ها نیست.
دراین نتیجه درمقایسه با نتایج تحقیقات دیگر مثل پژوهش محمد کریم خداپناهی (1383) در مورد بررسی رابطه و باورهای خود کارآمدی برسلامت روانی و موفقیت دانشجویان مغایرت دارد.

مقدمه:
یکی از منابع ضروری و همواره مورد بحث در دنیای پیچیدهی انسانی که قدمتی به بلندای هستی دارد، مفهوم سلامتی است. سلامتی کیفیتی از زندگی است که تعریف آن شکل و اندازه گیری واقعی آن تقریبا غیرممکن است.
انحراف روانی در زندگی انسان ها از نظر تعداد قربانی، بار مالی و ویرانگری در سطح بالاتری از بیماری های جسمی (مانند بیماری های قلبی و سرطان ) قرار دارد. برای آن که جامعه ای سالم و کارآمد داشته باشیم تا افراد انسانی درآن سرشار از شور و نشاط همراه با انگیزه و هدف در زندگی باشند و پویای فردای فرزندان و جامعه را بسازند، فراهم آوردن امکانات لازم و ایجاد زمینه ای مناسب برای این گونه سازندگی ها مستلزم به وجود آوردن فضای سالم و عاری از هرگونه مشکلات جدی رفتاری است که در آن انسان ها بتوانند با فکری آسوده و خلاقیت درخورد توجه، سازنده زندگی حال و آینده خود باشند. برای رسیدن به این هدف ها طرح، بررسی و همچنین برنامه ریزی های اصولی برای تأمین سلامت روانی سطح کودکی در درون خانواده ها گرفته تا مدرسه و دانشگاه و دوران بزرگسالی و پیری امری لازم می نماید که این وظیفه خطیر برعهده متخصصان علم انسانی و اجتماعی از جمله روانشناسان، جامعه شناسان، روانپزشکان و سایرین سنگینی خواهد کرد.
حفظ بهداشت روانی مستلزم رعایت اصولی است از قبیل عدالت اجتماعی فراهم آوردن
فرصت های شکوفایی برای افراد رفع تبعیض های غیر منطقی ایجاد امنیت اجتماعی و فضای زاینده و بالنده تا این که بتوانند درآن آینده خود را برنامه ریزی کند.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود, پروژه, پایان نامه, سلامت روانی, رضایت شغلی, روانشناسی, انسان گرایی, روان, اجتماع, اریک اریکس,

تاريخ : 9 آبان 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:31
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
اشخاص حقیقى
اهلیت تمتع
اهلیت استیفاء
سایر حقوق مربوط به اهلیت
قواعد حاکم بر تعهد تجاری در حقوق ایران
اجرای تعهد تجاری
مقررات خاص دعاوی تجاری
تعهدات براتی
محو تعهد تجاری
مهلت های تجاری
اشخاص حقوقى
تابعیت شخص حقوقى
اقامتگاه شخص حقوقى
انواع اشخاص حقوقى
اشخاص حقوقى عمومى
اعمال حاکمیت
اعمال تصدى
حقوق و وظایف و اقامتگاه و تابعیت شخص حقوقى
منابع

اشخاص حقیقى:
اشخاص حقیقى یا طبیعى در حقیقت همان انسان ها میباشند که با متولد شدن داراى حقوقى میگردند و تا در قید حیات هستند آن را دارا میباشند که به آن اهلیت نیز میگویند که در قانون مدنی موادى در خصوص اهلیت وجود دارد همچنان که ماده ۹۵۶ قانون مدنی میگوید: اهلیت براى دارا بودن حقوق با زنده متولد شدن انسان شروع و با مرگ او تمام میگردد و در ماده ۹۵۷ در مورد اهلیت حمل چنین میگوید: حمل از حقوق مدنی متمتع میگردد مشروط بر این که زنده متولد شود بنابراین لازمه به وجود آمدن، زندگى کردن، داشتن حقوق و تکالیفى است که قانون آن را به رسمیت شناخته و اعمال و اجرا حقوق مزبور را در قانون مدنی به داشتن اهلیت مدنی یعنى اهلیت تمتع و استیفا تعبیر نموده اند که اقتضا دارد درباره هر یک توضیحات مختصرى داده شود.
اهلیت تمتع
عبارت است از قابلیت و صلاحیتى در شخص که به اعتبار آن میتواند داراى حق یا حقوقى باشد خواه نوزاد باشد خواه جوان، یا پیر، یا مرد یا زن، یا سفیه یا مجنون از این حقوق بهره مند میباشد که به آن برخوردارى از حقوق میگویند و کلیه افراد زنده حتی حمل داراى چنین قابلیتى هستند.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود, پروژه, پایان نامه, حقوقی, حقیقی, اشخاص, اهلیت, حقوق, تعهد, اقامتگاه, قانون مدنی, صلاحیت,

تاريخ : 9 آبان 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:32
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
کلیات
الگوی عمومی تدریس
الگوی عمومی تدریس (generd teadhing)
انتخاب روش تدریس
انواع روش های تدریس
مراحل اجرای روش نمایشی
روش سخنرانی
مرحله دوم مقدمه سخنرانی
مرحله دوم متن و محتوای سخنرانی
محاسن و محدودیت های روش سخنرانی
فصل دوم
ادبیات تحقیق
فصل سوم
کلیات
فصل چهارم
روش های تدریس خلاق
روش های علمی پرورش خلاقیت
روش های پرورش خلاقیت
یادگیری از طریق همیاری
فصل پنجم
تجزیه و تحلیل
نتیجه گیری
فصل ششم
پیشنهادات
منابع

مقدمه:
در روند تعلیم و تربیت روش های فعا ل تدریس به منزله ابراز های کار معلمان تلقی میگردند و هر اندازه که با روش های متفاوت آشنا باشیم ابرازهای متعددی را در اختیار خواهیم داشت توسط این ابزاهاست که میتوان محتوا و مواد دلخواه را با توجه به عامل زمان و مکان در اختیار دانش آموزان قرار داد.
روش های معال تدریس جزو مهارت های حرفه ای معلمان محسوب میشود و هنر معلم در کیفیت انتخاب و اجرای آنهاست. از آنجا که اطلاعات و توانایی های افراد متفاوت است نحوه یادگیری و چگونگی آموزش آن ها نیز متفاوت است به این سبب معلمان باید به روش های گوناگون تدریس مجهز باشند تا بتوانند بر اساس توانایی فرا گیران خود تدرسی مطلوبی را ارائه دهند .
امروزه روش های فعال تدریسی که بتوانند فعالیت های دانش آموزان را تقویت و یادگیری را به یک جریان دو سویه تبدیل کند از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد ولی متاسفانه امروزه اغلب فرایندهای آموزشی آثار و اهداف مورد نظر یادگیری را به دست نمی آورند و کلاس محل تکثیر دانش و اطلاعات میشود و معلم میکوشد کلیه مفاهیم را در ذهن دانش آموزان انبار کند و خلاقیت، نوآوری و رشد استعداد های آنان را نادیده بگیرد که چنین یادگیری نیز پایدار نخواهد بود.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود, پروژه, پایان نامه, تدریس, معلم, مدرسه, دانش آموز, روانشناسی, سخنرانی, تدریس خلاق, پرورش, آمو,

تاريخ : 9 آبان 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:88
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
بخش اول: اشتباه به طور کلی
فصل اول: تعریف اشتباه
فصل دوم: اقسام اشتباه
فصل سوم: آثار اشتباه و شرایط تأثیر آن
فصل چهارم: موارد حقوقی اشتباه
مبحث اول: اشتباه در نوع معامله (ماهیت عقد)
مبحث دوم: اشتباه در موضوع عقد
مبحث سوم: اشتباه در شخص طرف عقد
مبحث چهارم: اشتباه در قیمت مورد معامله
مبحث پنجم: اشتباه در جهت یا علت معامله
مبحث ششم: اشتباه در انگیزه یا داعی
فصل پنجم: موارد غیر حقوقی اشتباه
اشتباه ناشی از جهل به قانون
اسنادی که اشتباهاً امضاء می شود
بخش دوم: اشتباه و بطلان
فصل اول : مفهوم بطلان و خصائص و ویژگی های آن
مفهوم بطلان و خصائص و ویژگی های آن
مبحث اول: تعاریف و مفاهیم
گفتار اول: مفهوم کلی لغوی و اصطلاحی بطلان
بند اول: مفهوم لغوی و اصطلاحی بطلان در حقوق ایران
گفتار دوم : مقایسه مفهوم بطلان بامفاهیم مشابه
بند اول: عقد باطل و عقد فاسد
بند دوم: بطلان عقد و انفساخ آن
بند سوم : مقایسه عقد باطل و عقد و عقد قابل فسخ
بند چهارم: مقایسه عقد باطل و عقد غیر نافذ
بند پنجم: مقایسه بطلان عقد و عدم قابلیت استناد
مبحث دوم: خصائص و ویژگی های بطلان در قراردادها به طور کلی
گفتار اول: مختصات و ویژگی های بطلان
بند اول: فقدان اثر تملک در قرارداد باطل
بند دوم: اثر قهقرایی بطلان
بند سوم : عدم تأثیر اجازه بر عقد باطل
بندچهارم: عدم تغییر وضعیت عقد باطل به عقد صحیح
گفتار دوم : خصائص و ویژگی های بطلان در برخی از قراردادها
بند اول : ویژگی های بطلان در قرارداد نکاح
بند دوم : ویژگی های بطلان در قراردادهای احتمالی
فصل دوم : بطلان قرارداد به واسطه اشتباه

مقدمه:
برای بحث درباره اشتباه بهتر است ابتدا ماده 190 قانون مدنی را مطالعه نمود چون در این ماده از شرایط اساسی صحت معامله صحبت شده و بند اول آن قصد و رضای طرفین معامله را یکی از شرایط دانسته است.
برای انعقاد هر عقدی طرفین باید قصد و رضا یعنی اراده داشته باشند و آن ها نه فقط بایستی اراده خود را به صورت ایجاب و قبول اظهار دارند بلکه رضای طرفین باید موجود باشد. در مورد قصد باید دانست که قصد یا موجود است و یا معدوم.
بدیهی است که در صورت عدم وجود قصد، معامله باطل خواهد بود ولی رضا ممکن است موجود و در عین حال معلول باشد. طبق ماده 199 قانون مدنی، موجبات معلول بودن رضا دو امر است: اکراه – اشتباه.
این ماده فقط اکراه و اشتباه را موجب عدم نفوذ دانسته است. البته با مطالعه مواد 416 و 439 قانون مدنی به این نتیجه می رسیم که تدلیس و غبن نیز در نفوذ معامله بی تأثیر نیست. منتهی فقط به مغبون حق فسخ می دهد. ولی جای بحث فقط در اشتباه است. زیرا قانون صراحت دارد که اشتباه موجب عدم نفوذ معامله است. پس این را بعنوان یکی از موارد عیوب اراده مورد بحث قرار میدهیم.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود, پروژه, پایان نامه, اشتباه, ابطال, قرارداد, حقوق, معامله, ماهیت عقد, قانون, جهل, بطلان, انفسا,

<-BloTitle->
<-BloText->