خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
فلنج
سریعترین و بروزترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تیکفا
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 21 بهمن 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:101
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول – آشنایی با خطوط انتقال AC و DC
مقدمه
مدارهای سه فاز
قدرت در مدارهای سه فاز
تعریف خط انتقال سه فاز دو مداره
سیستم شش فازه
ولتاژهای مختلف در آرایش شش فازه
قابلیت انتقال – (6 فاز با 3 فاز دو مداره)
انتقال به صورت جریان مستقیم فشار قوی
طبقه بندی خطوط HVDC
فصل دوم – هادی ها در خطوط انتقال AC و DC
مقدمه
جنس هادی های خطوط انتقال
انواع هادی های خطوط انتقال نیرو
هادی تمام آلومینیومی (AAC)
هادی آلیاژ آلومینیوم، آلملک – آلدری
هادی آلومینیومی با مغزی فولادی (ACSR)
هادی آلومینیومی با مغزی آلیاژی (ACAR)
هادی های با تلفات کم (SLAC)
هادی GTACSR
هادی فولادی با روکش مس (Copper Clad Steel)
هادی فولادی با روکش آلومینیوم (Aluminium Clad Steel)
هادی های مورد استفاده در سیستم HVDC
فصل سوم – مقره ها در خطوط انتقال AC و DC
مقدمه
جنس مقره ها
مقره های چینی
مقره های شیشه ای
مقره های پلاستیکی (Composite Insulators)
طراحی شکل مقره ها
انواع مختلف مقره ها
مقره چرخی (Spool Insulator)
مقره سوزنی (Pin Type Insulator)
مقره بشقابی (Disk Insulator)
مقره بشقابی استاندارد
مقره بشقابی ضد مه (Anti Fog Insulator)
مقره های آئرودینامیک (Open Profile)
مقره زنگوله ای شکل (Bell Type Insulator)
مقره های یکپارچه (Long rod Insulator)
مقره های بوشینگ (Bushing Insulator)
مقره اتکائی (Post Insulator)
مقره های سرکابل (Sealing end Insulator)
مقره های پلاستیکی (Composite Insulator)
مقره های متفرقه
مقره ها در خطوط DC
فصل چهارم – برج ها در خطوط انتقال AC و DC
مقدمه
انواع برج ها
برج وسط خط (Tangent)
برج زاویه (Angle)
برج انتهایی (Terminal)
پارامترهای اساسی در طرح برج ها
حداقل و حداکثر فاصله بین فازها
شکل زنجیره مقره
انواع برج هایی که معمولاً در خطوط انتقال به کار میروند
برج Waist type (کله گربه ای)
برج Vertical
برج نوع Delta
زاویه حفاظت روی برج (Shieding Angle) و فاصله هوایی بین سیم محافظ و هادی در وسط اسپن (Mid span clearance)
فاصله عمودی لازم برای حفاظت در برابر پدیده گالوپینگ
دیاگرام فاصله هوایی لازم از برج برای تجهیزات تحت بار در شرایط عادی و غیر عادی خط
توصیه های کلی
برج ها در خطوط DC
امکان تبدیل برج های موجود AC به DC
فصل پنجم – مقایسه و بررسی کلی خطوط انتقال AC و DC
مقدمه
مقایسه نسبی خطوط انتقال DC و AC
مسائل فنی
قابلیت اطمینان
مسائل اقتصادی
مزایای اقتصادی خطوط انتقال HVDC نسبت به HVAC
انتقال مسافت طولانی
انتقال به وسیله کابل
مقایسه وزن مس در خطوط قدرت AC و DC
شبکه با خط هوایی
شبکه کابلی
مقایسه نسبی خطوط HVDC و HVAC از نظر ولتاژ عایقی و توان انتقالی
قدرت راکتیو و تنظیم ولتاژ در خطوط AC و DC
روش دوم – مقایسه توان اکتیو خطوط AC و DC
تلفات و سطح ایزولاسیون در خطوط AC و DC
تلفات در خطوط AC و DC
مقایسه سطح ایزولاسیون در خطوط انتقال AC و DC به روش دوم
بررسی اقتصادی
کرونا در خطوط DC و AC
نویز کرونا
مراجع

فهرست جداول:
مقایسه خواص هادی های آلومینیوم و مس
مشخصات الکتریکی هادی های سخت آلومینیومی با فولاد مسلح(ACSR)

فهرست اشکال:
شکل دیاگرام برداری جریان های یک بار متقارن سه فاز
دیاگرام برداری یک سیستم شش فاز متعادل
خط ارتباطی تک قطبی HVDC
خط ارتباطی دو قطبی HVDC
خط ارتباطی هم قطبی HVDC
مقطع یک نمونه هادی SLAC
مقطع چند نمونه هادی مورد استفاده در خطوط هوایی انتقال انرژی
برش هادی تقویت شده دارای 7 رشته فولادی، 24 رشته آلومینیومی
کابل روغنی لوله ای
کابل گازی
مقره های چرخی
مقره های سوزنی
مقره بشقابی استاندارد نوع کلاهکی
مقره های بشقابی استاندارد نوع شیار و زبانه ای
مقره بشقابی ضد مه
مقره آئرودینامیک
مقره زنگوله ای شکل
مقره یکپارچه
مقره بوشینگ
مقره اتکایی
مقره های پلاستیکی
نوعی از مقره استفاده شده در خطوط DC که برای جلوگیری از عدم خوردگی پین، یک لایه نازک از روی به صورت آستر روی بدنه پین کشیده شده
تعیین حداقل و حداکثر فاصله بین فازها
زنجیره آویز نوع I و V
تعیین قرار گرفتن افقی فازها روی بازوهای برج
نمونه هایی از برج کله گربه ای
برج Vertical
برج نوع Delta
زاویه حفاظت هادی ها توسط سیم محافظ
تعیین دیاگرام فاصله هوایی لازم از برج
تعدادی دیگر از برج های خطوط انتقال نیرو
انواع برج های DC، مورد استفاده در پروژه های HVDC
ظرفیت انتقال توان در AC و DC
ولتاژ در طول خط AC
هرینه سرمایه گذاری نسبت به مسافت
مقایسه برج ها برای – (a یک خط KVAC800 و (b یک خط KVDC500±
مقایسه هزینه بین انتقال HVAC و HVDC
شبکه جریان مستقیم سه سیمه
شبکه جریان متناوب تکفاز
شبکه جریان متناوب سه فاز
توزیع یکسان دامنه ولتاژ روی خط انتقال شکل (5-12)
جاری شدن قدرت راکتیوQ روی خط انتقال شکل (5-11)
جبران سازی سری و شنت برای خط تک مداره با طول و ولتاژ و فرکانس برای قدرت
تغییرات قدرت راکتیو تزریقی کل به خطوط EHV طولانی دربار کامل به عنوان یک تابع از طول خط
تلفات انتقال هوایی – مقایسه AC-DC برای قدرت انتقالی MW
منحنی نسبت سطوح ایزولاسیون نسبت به تلفات برای دو سیستم AC و DC با قدرت انتقالی برابر

چکیده:
با توجه به رشد روز افزون مصرف انرژی الکتریکی، روش های تولید و انتقال آن، که به عنوان نمونه سیستم های قدرت HVAC میباشد ب صورت گسترده توسعه یافته است و بنا به ضرورت افزایش قابلیت اطمینان و تامین شرایط فنی و اقتصادی هر چه مطلوب تر و بالا بردن کیفیت و توان تولیدی، این سیستم ها را، به شبکه های به هم پیوسته تبدیل کرده است از طرفی توسعه مصرف و بروز مشکلات فنی در سیستم های HVAC از قبیل پایداری، افزایش تلفات، افزایش سطح ایزولاسیون و سطح اتصال کوتاه و همچنین بروز مشکلات اقتصادی از قبیل افزایش مصرف مس، افزایش هزینه ساخت و طراحی دکل ها و افزایش وسایل عایقی مانند مقره ها، باعث شده که علاوه بر شبکه های HVAC، انتقال انرژی به وسیله شبکه های HVDC نیز مورد توجه و بررسی قرار گیرند.

پیشگفتار:
بی شک مبانی پیشرفت های بنیادین هر جامعه بر پایه رشد و ترقی هر چه بیشتر کاربرد علوم در آن جامعه و دستیابی به تکنولوژی نوین قرار دارد. در این میان نقش و مسئولیت دانشگاهیان و متخصصین بسیار سنگین بوده و هر یک وظیفه دارند نسبت به علم و تخصص خود تلاش همه جانبه ای را پیگیری کنند.
گسترش سیستم های قدرت، افزایش توان های انتقال یافتنی، توسعه جغرافیایی حوزه های تحت پوشش سیستم های برق، به هم پیوستن شبکه های برق رسانی کشورهای همجوار که شاید با فرکانس های متفاوتی کار کنند و مسائل پایداری و افت توان در شبکه های رایج انتقال، نیاز به استفاده از شیوه های جدید انتقال را افزایش داده است.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی یکسو کننده های با قدرت بالا و ارزان شدن قیمت آن ها و همچنین افزایش ارتباطات بین المللی بین کشورها و حتی قاره های مختلف که ضرورت انتقال قدرت در فواصل بسیار طولانی را به دنبال خود دارد، باعث شده که شبکه های انتقال قدرت DC مجهز به مبدل های تریستوری نسبت به شبکه های انتقال AC از نظر اقتصادی مقرون به صرفه شوند. این امر خود باعث افزایش چشمگیر انتقال انرژی بصورت DC شده است. همچنین مینیمم کردن تلفات سیستم یکی از پارامترهای بسیار مهم در طراحی شبکه های انتقال انرژی محسوب میشود و از آن جا که تلفات خطوط انتقال DC به مراتب کمتر از خطوط انتقال AC میباشد. لذا کاربرد این نوع سیستم ها در سال های اخیر با طولانی تر شدن طول خطوط انتقال افزایش چشمگیری پیدا کرده است و این باعث شده که به جای ساختن نیروگاه های جدید فسیلی یا اتمی در نزدیکی مراکز مصرف و انتقال آن توسط خطوط HVAC، از نیروگاه های دور دست، انرژی ارزان را توسط خطوط HVDC به مراکز مصرف منتقل نموده و علاه بر قیمت انرژی کمتر، مسائل زیست محیطی را نیز نداشته باشیم.
در این پایان نامه تئوری مقایسه خطوط و کابل انتقال AC و DC مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است. در فصل اول به آشنایی در مورد خطوط انتقال AC و DC پرداخته شده و در فصل دوم تشریح هادی های خطوط AC و DC صورت گرفته و در فصل سوم و چهارم، مقره ها و برج ها در خطوط انتقال AC و DC را مورد مقایسه قرار داده و در نهایت در فصل پنج مقایسه اجمالی از لحاظ فنی و اقتصادی بین خطوط و کابل AC و DC صورت گرفته است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آئروديناميک, آلومينيوم, آلياژ, اتصال کوتاه, ايزولاسيون, ایزولاسیون, برج, برق, برق قدرت, بوشينگ, تكفا,

تعداد صفحات:70
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول – کلیات تحقیق
مقدمه (بیان مسأله)
ضرورت
اهمیت موضوع
سوال اصلی
فرضیات
قلمرو
کلید واژه های اصلی
فصل دوم – ادبیات نظری
مروری بر ادبیات نظری
تاریخچه پیدایش صورت های جریان نقدی
مفاهیم و تعاریف وجوه نقد
مزایای صورت جریان های نقدی
ماهیت صورت جریان های نقدی
تجزیه و تحلیل صورت های مالی
ابزارهای اصلی تجزیه و تحلیل صورت های مالی
نسبت های مالی
نسبت های نقدینگی
نسبت های فعالیت
نسبت های اهرمی
نسبت های سودآوری
تعریف نسبت های مالی مبتنی بر صورت جریان های نقدی
نسبت های توانایی پرداخت و ایجاد نقدینگی
کیفیت سود
مخارج سرمایه ای
نظریه تمرکز اطلاعاتی
محتوای اطلاعات در سطح دستوری
افزایش اطلاعاتی
اطلاعات مکمل
اطلاعات موازی
اطلاعات بی اثر
بخش دوم
پیشینه تحقیق
فصل سوم – روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
اطلاعات مورد نیاز
اطلاعات مورد نیاز جهت محاسبه نسبت های مالی سنتی
اطلاعات مورد نیاز جهت محاسبه نسبت های مالی صورت جریان های نقدی
اطلاعات مورد نیاز جهت محاسبه بازده سهام شرکت
تجزیه و تحلیل فرضیه ها
اندازه گیری متغیرها
روش آماری
فصل چهارم – یافته های تحقیق
تحلیل آماری
تحلیل و بررسی فرضیات
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات
خلاصه تحقیق
خلاصه و نتیجه تحقیق
محدودیت های تعمیم نتایج تحقیقات
پیشنهادات
فصل ششم – منابع و مأخذ
منابع تحقیق

مقدمه:
به دلیل اهمیت بسزای جریان های نقدی در موقعیت های واحدهای اقتصادی ضرورت آن برای ادامه بقای آن ها پیش بینی جریان های نقدی بعنوان یکی از اجزا لاینفک برنامه ریزی مالی، از موضوعات مهمی است که مورد توجه مدیران خاص مدیران واحدهای اقتصادی قراردارداین امر از چنین اهمیتی برخوردار است که جریان های نقدی واحدهای اقتصادی را می توان به جریان گردش خون در بدن تشبیه کرد. همچنین صورت جریان های نقدی مورد استفاده گروه های مختلف از جمله سرمایه گذاران واعتبار دهندگان، واحدهای دولتی مورد استفاده قرار میگیرد و از سوی دیگر سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان برای اتخاذ تصمیمات به صورت جریان نقدی علاقه مند هستند زیرا اغلب مدلهایی اوراق بهادار یا روش های ارزیابی و همچنین تاثیر آن بر بازده سهام و واحدهای اقتصادی مبتنی بر جریان های نقدی آتی است امروزه تجزیه و تحلیل صورت های مالی و تجزیه و تحلیل صورت های مالی و همچنین صورت های مالی و همچنین ترازنامه و سود و زیان نقش به سزایی در پیش بینی روند شرکت های سهامی در بازار بورس سهام را دارد و می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش نوسانات بازار را ایفا می کند و از دید درون سازمانی توانایی پیش بینی نتایج آتی، خصوصا جریان های نقدی اداره امور را در کارا ترین شکل خود امکان پذیر می باشد و به اتخاذ تصمیمات بهینه عملیاتی و سرمایه گذاری و تامین مالی منجر میشود از دید برون سازمانی نیز اطلاعات مربوط به جریان های نقدی به خصوص جریان های نقدی عملیاتی مبنای مناسبی برای تصمیم گیری اقتصادی گروه های ذینفع برون سازمانی فراهم می کند.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اقتصاد, بازده سهام, برنامه ريزی مالی, برون سازمانی, تجزیه و تحلیل, ترازنامه, جریان نقدی, حسابداری, د,

تاريخ : 21 بهمن 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:43
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
اهداف
پیشینه تحقیق
روش تحقیق
ارتباط بین ساختار خانواده بر ابراز محبت و پیامدهای رفتاری جوانان و نوجوانان
وضعیت اقتصادی
اجتماعی سازی
استرس
رفاه روانشناختی مادری
مقایسه میزان مهرورزی در بین خانواده های دارای فرزند خوانده، دو والدی تنی، مادر تنها، پدر خوانده و مادر خوانده
بد نام سازی بعنوان یک فاکتور کلیدی
اجتماعی سازی توسط دو والد به صورت بهینه
تحقیق طلاق و والدین ناتنی: تقدم روابط تنی
تاثیر فرآیند های خانواده
اهمیت ساختار خانواده در پیش بینی رفاه روانی، مهرورزی و کیفیت روابط اعضای خانواده
مهرورزی در سیره امام موسی کاظم(ع)
موانع مهرورزی
نتیجه گیری
منابع

چکیده:
بدون شک ابراز مهر و محبت به شیوه های مختلف صورت میگیرد و فقط یک موضوع عاطفی و روانی نبوده و به تمام جنبه ها و زوایای زندگی یک فرد مربوط میشود. بنابراین ابراز محبت میتواند به شکلهای مختلفی بروز نماید که مشخص ترین آن تاثیر روانی و عاطفی است، اما درصد بسیار زیادی از ابراز محبت میتواند به صورت جنبه های مادی باشد. باید توجه داشت که ابراز محبت باید در تمام جنبه های آن مورد توجه قرار بگیرد، چه مادی و چه معنوی. این تحقیق علاوه بر جنبه های مادی و معنوی ابراز محبت که معمولاً به صورت آگاهانه در خانواده ها بروز میکند مواردی را که به صورت غیر آشکار میتواند بر ابراز محبت در خانواده تاثیر داشته باشد مورد بررسی قرار میدهد. بعنوان مثال نقش ساختار خانواده در میزان ابراز محبت و یا تاثیر خانواده های مشکل دار در میزان ابراز محبت و بالعکس (یعنی تاثیر محبت و مهرورزی بر روی ساختار خانواده و بهبود روابط) مورد بررسی قرار گرفته است.
والدین بر فرزندان خود به روش های گوناگون اثر میگذارند، مکانیسم های مختلفی که ممکن است اثرات ساختار خانواده بر پیامدهای رفتاری فرزندان را نشان دهد، بی شمار است. با این وجود چهار مکانیسم اولیه که در منابع مختلف درباره آن ها بحث شده است عبارتند از: وضعیت اقتصادی، اجتماعی سازی والدین، استرس کودکی و رفاه روانشناختی مادری.
چهار دیدگاه تئوریک باعث فرضیه هایی درباره این که آیا ساختارهای خانوادگی از یکدیگر متفاوتند و اگر هستند چگونه، شده است. یک دیدگاه این است که بدنامی فاکتور کلیدی است که منجر به پیامدهای توسعه ای ضعیف میشود.
خانواده های فرزند خوانده رفاه کمتر و کیفیت روابط ضعیف تری نسبت به خانواده های واقعی نشان میدهند. مادر خوانده ها بیان میکنند که بچه های آن ها بیشترین مشکلات برون سازی را دارند.
دومین دیدگاه این است که اجتماعی سازی توسط دو والد بهینه است. اگر این مسئله درست باشد، باید انتظار داشت که خانواده های تک والدی بدتر از سایر چهار نوع دیگر باشند. مشخص شده که مادران تنها رفاه کمتری نسبت به مادران متاهل داشتند. آن ها در روشهای سازگار از سایر خانواده ها متفاوت نبودند و بچه ها در خانواده های مادر تنها هیچ تفاوتی در رفاه یا سایر روابط در مقایسه با سایر خانواده ها گزارش نداده اند.
سومین دیدگاه بر تقدم روابط تنی با دو والد تاکید دارد. بر اساس این دیدگاه میتوان انتظار داشت که خانواده های تک والدی، والد ناتنی و فرزند خوانده در مقایسه با خانواده هایی که دو والد متاهل که با فرزندان تنی خود زندگی میکنند، ناقص هستند. یافته های تحقیقی حمایت محدودی برای این دیدگاه ایجاد میکند.
دیدگاه چهارم اهمیت فرآیندهای خانواده در همه ساختار های خانواده را بیان میکند و بیان میکند که ساختار خانواده در پیش بینی رفاه و کیفیت روابط و میزان مهرورزی و کیفیت روابط نسبتاً غیر مهم است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
ابراز محبت, استرس, تحقیق, جوانان, خانواده, دانلود, رفاه, طلاق, كيفيت, محبت, معارف, معنوی, مكانيسم, م,

تاريخ : 21 بهمن 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:75
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول : معرفی
گفتار اول : معرفی و بیان مفهوم سرقفلی
بند اول : مقدمه
بند دوم : تعریف سرقفلی
بند سوم : مفهوم سرقفلی
بند چهارم : ضوابط تشکیل دهنده سرقفلی
گفتار دوم : ویژگیها و انواع
بند اول : ویژگی های سرقفلی
بند دوم : انواع سرقفلی
بند سوم : حق کسب و پیشه و تجارت
گفتار سوم : ماهیت و سوابق تاریخی سرقفلی
بند اول : ماهیت حقوقی سرقفلی
بند دوم : ماهیت اقتصادی سرقفلی
بند سوم : سوابق تاریخی سرقفلی
فصل دوم : بررسی قوانین
گفتار اول : قانون اختیارات دکتر میلسپو در مورد تنزل و تثبیت بهای اجناس
گفتار دوم : قانون سال 1362 (قانون جدید روابط موجر و مستاجر)
فصل سوم : بررسی نظریات مختلف
گفتار اول : وضعیت سرقفلی و حق کسبه و پیشه و تجارت از نظر فقهی
گفتار دوم : وضعیت فقهی سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در حقوق معاصر ایران
گفتار سوم : نظریات حضرت آیت الله خوئی
گفتار چهارم : نظریات تحلیلی
گفتار پنجم : جمع بندی
فصل چهارم : حق کسب و پیشه و تجارت
گفتار اول : معرفی حق کسب و پیشه و تجارت
بند اول : مالک حق کسب و پیشه و تجارت
بند دوم : موضوع حق کسب و پیشه و تجارت
بند سوم : مفهوم و انتقال به غیر
بندچهارم : سقوط قهری حق کسب و پیشه یا تجارت
بند پنجم : اماکنی که حق کسب و پیشه و تجارت به آن ها تعلق می گیرد
گفتار دوم : انتقال حق کسب یا پیشه یا تجارت
بند اول : انتقال
بند دوم : انتقال اختیاری و ارادی
فصل پنجم : احکام مربوط به سرقفلی و میزان حمایت از آن
گفتار اول : برخی از احکام سرقفلی
گفتار دوم : حمایت از این حق و حدود آن
فصل ششم : جمع بندی و نتیجه
فهرست منابع

چکیده:
سرقفلی حقی است که به موجب آن مستاجره متصرف در اجاره کردن محل کسب خود بر دیگران مقدم شناخته میشود. همان طور که ملاحظه میشود در تعریف مزبور فقط به تقدم مستاجر متصرف اجاره محل کسب تاکید شده و به دیگر مفاهیم سرقفلی، بالاخص به سرقفلی شخص در غیر رابطه استیجاری یعنی حق مالک سازنده مغازه توجهی معطوف نگردیده است. سرقفلی مایه تجاری و نیز حق کسب یا پیشه یا تجارت در حقوق ما مفهوم واحدی دارد. قانون گذار در قوانین روابط مالک و مستاجر مصوب 1339 و روابط موجر و مستاجر مصوب 1356 و نیز در لایحه قانونی اصلاح قسمتی از مقررات قانون نوسازی و عمران شهری مصوب 1358 و برخی مقررات دیگر به جای کلمه رایج (سرقفلی) از اصطلاح (حق کسب یا پیشه یا تجارت) استفاده کرده است امکان دارد گفته شودکه این دو اصطلاح یکی نیستند و دومی اعم از اولی است بدین توضیح که سرقفلی اختصاص به بازرگانان دارد ولی حق کسب یا پیشه به غیر تجاری یعنی کسبه و پیشه وران و صاحبان حرف و مشاغل تعلق میگیرد. قبل از ورود به متن بحث لازم است معانی الفاظی که تا آن سروکار داریم، روشن گردد و از همین جا باید به تفاوت موجود بین سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت که در این تحقیق از علامت اختصاری (ح ک پ ت) برای بیان آن استفاده شده است، توجه کنیم.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اقتصاد, بازرگانان, تاريخ, تجارت, تحقیق, حق کسب و پیشه و تجارت, حقوق, دانلود, سرقفلی, عمران, قانون, ق,

تعداد صفحات:84
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول – کلیات پژوهش
مقدمه
شرح و بیان مسأله
اهمیت و ارزش تحقیق
اهداف پژوهش
هدف کلی
اهداف جزئی
تعاریف نظری و عملیاتی
فصل دوم – ادبیات و پیشینه‌ تحقیق
مقدمه
رویکردهای تدریس
رویکرد مدیریتی
دیدگاه‌های انتقادی درباره‌ رویکرد مدیریتی (اجرایی)
رویکرد تسهیل گر
دیدگاه‌های انتقادی درباره رویکرد تسهیل‌گر
رویکرد آزاداندیشانه
دیدگاه‌های انتقادی درباره‌ رویکرد آزاداندیشانه
تدریس رهایی‌ بخش
چهارچوب مشترک: رشدها (ر ش د ه ا)
استفاده از ر ش د ه ا در رویکردهای تدریس
خلاصه‌ای از رشدها در سه رویکرد
پژوهش در عمل
تحقیقات مرتبط با موضوع
تحقیقات داخلی
یافته‌های خارجی
فصل سوم – روش تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
تعیین حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه‌گیری
پایایی پرسش نامه‌ها
روایی پرسش نامه ها
روشهای آماری تجزیه و تحلیل داده ها
ضریب همبستگی پیرسون
آزمون t تک متغیر
آزمون تحلیل واریانس
آزمون کمترین تفاوت معنادار LSD
فصل چهارم – یافته‌های پژوهش
مقدمه
فصل پنجم – بحث و نتیجه‌گیری
مقدمه
بیان نتایج به وسیله تفکیک فرضیه های تحقیق
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های تحقیق
پیشنهادات پژوهشی
پیشنهادات کاربردی
فصل ششم – منابع
فهرست منابع
ضمائم

فهرست جداول:
میانگین و انحراف استاندارد نمرات رویکردهای تدریس و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین رویکرد های تدریس و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین رویکردهای تدریس و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین و انحراف استاندارد نمرات رویکرد مدیریتی و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین رویکرد مدیریتی و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین رویکرد مدیریتی و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین و انحراف استاندارد نمرات رویکرد تسهیل گر و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین رویکرد تسهیل گر و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین رویکرد تسهیل گر و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین و انحراف استاندارد نمرات رویکرد آزاد اندیشانه و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین رویکرد آزاد اندیشانه و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین رویکرد آزاد اندیشانه و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین و انحراف استاندارد نمرات سبک های تدریس و سن معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین سبک های تدریس با سن معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین سبک های تدریس با سن معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان

فهرست نمودارها:
میانگین نمرات رویکردهای تدریس و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین نمرات رویکرد مدیریتی و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین نمرات رویکرد تسهیل گر و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین نمرات رویکرد آزاد اندیشانه و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان
میانگین نمرات سبک های تدریس و سن معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان کاشان

مقدمه:
آموزش به آن تعامل فکری و هوشی، اطلاق میشود که با استدلال،شواهد و نتیجه گیری همراه باشد. که از یک سو هدف غایی آموزش و تعلیم و تربیت اسلامی پروراندن انسان‌هایی است خداگونه که در اثر دور شدن از رذایل و آلودگی‌ها، استعدادهای عالیه‌ روحشان شکوفا شده و چنان به کمالات روحی و فضائل انسانی آراسته شوند که لیاقت رسیدن به سعادت جاوید را کسب کنند و از سوی دیگر سایر نظام‌های آموزش و پرورش جهانی رسالت تعلیم و تربیت را پرورانیدن انسانی پرسش جو می‌داند که می‌خواهد از قیدهای بی‌‌‌‌شمار و گوناگون وجودی‌اش رها گردد، راه تکامل همه جانبه خود را هموار سازد، به رموز موقع فردی و اجتماعی خود و دنیای متغیری که در آن زندگی میکند تا آنجا که ممکن است آشنا شود، با دنیا و انسان‌هایش مرتبط گردد، زندگی دهد، زندگی کند و حیات خود و دیگران را با عشق و دانش شکوفا سازد. حال که هدف و رسالت تعلیم و تربیت انسان سازی است، باید دید که این وظیفه را چه نهادها و افرادی بر عهده دارند. البته انسان آموختن را از هنگام تولد آغاز میکند و در طول زندگی آن را ادامه می‌دهد. بخشی از آموختنی‌ها بصورت غیر عمدی و یا تصادفی در خانواده و جامعه صورت میگیرد و بخشی دیگر به نهادها و موسسات رسمی از قبیل مدرسه و انجمن‌ها سپرده میشود. در این میان، مدرسه بیش ترین سهم را بر عهده دارد و سرانجام این مسئولیت خطیر به عهده معلمین واگذار میگردد و آنها هستند که باید بتوانند دانش‌آموزان را به درستی تربیت کنند و آنان را برای کار و شرکت در اجتماع آماده سازند. در میان مجموعه فعالیت‌هایی که برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان انجام میشود، بیشترین سهم به تدریس معلم در کلاس درس اختصاص مییابد. تدریس را میتوان به فعالیت‌های دو جانبه‌ای که بین معلم و شاگردان جریان دارد و هدفش یادگیری است، تعریف کرد. این فعالیت چنانچه منتج به یادگیری شود، برای شاگرد موثر و مفید خواهد بود. بنا به تعریف ، هر فعالیتی با قصد و عمد همراه است.
معلم در فرآیند تدریس به دنبال تحقق بخشیدن به هدف‌های معینی است. اگر وی هدف‌های مورد نظر را به درستی تحلیل و اولویت آن ها را به روشنی تعیین نکرده باشد امکان حرکت و فعالیت صحیح خود او و فراگیران در کلاس درس غیر ممکن خواهد بود.
بنابراین تدریس یک فعالیت است،اما نه هر نوع فعالیتی،اعمال و فعالیتی که بطور عمدی و بر اساس هدف خاصی انجام میگیرد. فعالیتی که بر پایه و مطابق وضع شناختی شاگردان انجام پذیرد و موجب تغییر آنان گردد.
اصل مهم در آموزش و تدریس، جلب توجه افراد به مطالب درس است که همچنان در تمام طول کلاس ادامه پیدا کند، رابطه رضایت‌ بخشی بین مدرس و متعلم برقرار شود و مدیریت موثر در کلاس برقرار باشد.
معمولا افراد هنگامی به درس توجه کافی میکنند که نسبت به آن علاقه پیدا کنند. علاقه حالت فکری است که به فرد توانایی و میل توجه فراگیری بیشتر میدهد.
مدرسین با آگاهی از شیوه‌های مطلوب تدریس مهارتهای تدریس، روشها و فنون تدریس، الگو‌های تدریس و … میتوانند علاقه و آمادگی بیشتر افراد را نسبت به فراگیری درس و توجه به بیانات خود، جلب کنند و بخش مهمی فرآیند تدریس را تسهیل نمایند.
این پژوهش کمکی است برای افراد جهت تدریس بهتر، زیرا آشنایی با این موارد و بکارگیری آن ها سبب سهولت تحقق اهداف تدریس در مدت زمانی کوتاه میشود.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آزاداندیش, آلودگی‌, آموزش, آموزش و پرورش, اسلام, انجمن‌, انسان‌, تحقیق, تحلیل رگرسیون, تدریس, تعليم ,

تاريخ : 21 بهمن 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:27
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مساله
بیان اهداف
بیان فرضیات
مطالعه پیشینه
گفتگو با یک موسیقیدان
تعریف مفاهیم اساسی موسیقی
تعریف سبک های موسیقی
ابزار جمع آوری اطلاعات
روش تحقیق
معرفی جامعه
معرفی نمونه
تعاریف عملیاتی
جدول زمان بندی و بودجه بندی
فهرست منابع

مقدمه:
موسیقی یکی از هدف های زیباست که از ابتدای خلقت در نهاد طبیعت مستور بوده. آهنگ مرغان خوش نوا، وزش باد و حرکت برگ درختان، لغزش آب جویباران و ریزش آبشارها موسیقی ابتدایی بشر و اولین آموزگار انسان در آموختن این هنر بوده است.
موسیقی زبانی است که انسان به یاری آن میتواند کما بیش آن چه را در ضمیر مکنون و مکتوم خویش دارد به میان آورد.
از سوی دیگر موسیقی وسیله ای است که یک موسیقیدان (خلاق موسیقی) بسته به احساس، دانسته های عمومی، جهان بینی و انسانیت خویش از آن چه که نزد استادان خود فرا گرفته و خود نیز آن ها را به تجربه عملی گذارده، بهره گرفته و مکنونات قلبی، آرزوهای نهفته فردی و یا سرکوب شده اجتماعی را باز آفریند.
اینک بی مناسبت نیست اندکی هم از تاثیر صنعت موسیقی گفته شود.
بعضی از هنرمندان خواسته اند هنرهای زیبا را با هم مقایسه کنند و شدت تاثیر یکی را بر دیگری بیان نمایند (خصوصاً در تاثیر شعر و موسیقی و اهمیت یکی بر دیگری سخن ها گفته اند ولی انگار تاثیر موسیقی در عموم بیش از شعر است و اگر شعر با موسیقی توام شود و اثرش به مراتب بیش از موسیقی تنها و شعر بی آهنگ است.
توجه خاص جوانان ایرانی به موسیقی و شنیدن آهنگ های بی محتوا که متاسفانه بیشترین بخش موسیقی رادیویی و تلویزیونی ما را تشکیل میدهند از طرفی و فراهم نمودن وسایل و موجباتی که بتوان موسیقی حقیقی را به گوش مردم رسانید از طرف دیگر مرا بر آن داشت که وضع این هنر را با روشی که دانشته و تغییراتی که به ندرت در آن راه یافته مورد تحقیق و بررسی قرار داده و نتایج آن را در اختیار خوانندگان علاقه مند به این هنر قرار دهم.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آهنگ, استادان, تلويزيون, دانلود, شعر, صنعت موسيقی, موسيقيدان, موسیقی, هنر, هنرمندان, هنرهای زيبا, پر,

تاريخ : 21 بهمن 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:124
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
مقدمات و کلیات
اهمیت و ضرورت طرح پژوهش (طرح مسئله)
هدف پژوهش
بیان ابعاد پژوهش
متغیر‌ها یا واژه‌های کلیدی
فرضیه یا ‌سوالات پژوهشی
تحلیل تئوریک
بیوگرافی (هستی‌شناسی) ‌پارسونز
معرفی مکتب ‌پارسونز
معرفی نظرات ‌پارسونز به صورت اجمالی
نظریه کنش
نظریه نظام‌ها
پیشینه تحقیق
نقش فیلم‌ها در فرهنگ عامه
مطالعه ‌پدیده ‌اوشینیسم در ایران (سال های دور از خانه)
تعریف اصطلاحات و مفاهیم (واژه‌های کلیدی)
فرهنگ‌ پذیری
فرهنگ
آداب و رسوم
وسایل ارتباط جمعی
اجتماعی شدن
ارزش ها
نهادی‌ شدن
رفتار جمعی
فرهنگ های سنتی
افکار عمومی
عقلانی‌سازی
دین (مذهب)
هویت دینی
‌محدوده مطالعاتی
قلمرو مکانی
قلمرو زمانی
فصل دوم
مرور متون مطالعاتی
(ادبیات موضوعی)
مقدمه
مقاله نقش دین در رسانه در ساخت فرهنگ (رابرت ای. ‌وایت)
مقاله فصل مشترک رسانه، فرهنگ و دین (‌لین ‌اسکافیلد ‌کلارک)
مقاله فناوری و نظریه سه ‌وجهی رسانه (‌کلیفورد جی. ‌کریستانز)
مقاله دریافت معنای دین از تلویزیون (‌آلف لیند‌رمن)
مقاله رسانه‌ها و شکل گیری حوزه‌های عمومی دین (استوارت ام. ‌هوور)
مقاله تلویزیون دینی مناسک جبران‌گرا در نمایش بزرگ تر اجتماعی (بابی سی. الکساندر)
نقد و بررسی
فصل سوم
روش تحقیق
نوع روش تحقیق و علت انتخاب آن
فنون گردآوری اطلاعات
جامعه آماری
شیوه نمونه‌گیری و حجم نمونه
فنون تجزیه و تحلیل اطلاعات
چگونگی ارائه نتایج تحقیق
فصل چهارم
جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه
مباحث تئوریک
هویت دینی
هویت دینی و شاخص های آن
راه های تقویت هویت دینی
تقویت آگاهی دینی و فرهنگی
احیای تربیت دینی
ارزش ها
تعریف ارزش های اجتماعی
دوگانگی ارزشی
درونی‌کردن ارزش ها
نگاهی به ساخت سریال های مذهبی، مرز باریک تبلیغ و شعار
آخرین گناه، شناخت مذهب در تخیل….!
نتیجه‌گیری کلی
یافته‌های فرعی تحقیق
جمع ‌بندی نتایج تحقیق
محدودیت ها
پیشنهادات
ضمائم
منابع و مأخذ

مقدمه:
قرن بیستم، قرن اختراع پدیده‌های شگفت‌انگیز بشری است و بدون شک یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های این عصر نوظهور صنعت سینما و به دنبال آن تلویزیون است.
پرده سینما به تصاویر جان بخشید و تلویزیون این تصاویر متحرک را به اعماق اجتماع و کانون های خانوادگی انتقال داد. جاذبه دیگر تلویزیون آن چنان بود که جعبه اسرار ‌آمیز و جادویی لقبش داده‌اند و با گذشت زمان این جعبه جادویی همه مرزها را پشت سر نهاد و سراسر جهان را تسخیر کرد به گونه‌ای که امروزه در اقصی نقاط عالم کمتر جایی را میتوان یافت که مردم از چشم دوختن به صفحه تلویزیون لذت نبرند و ساعاتی از زندگی خود را با دیدن برنامه‌ها سپری نکنند. نفوذ تلویزیون در دنیای کنونی امری بدیهی است و نقش آن در آموزش، هدایت، جهت‌دهی و قالب‌ سازی افکار عمومی جامعه انکار‌ناپذیر است، به همین دلیل تلویزیون بعنوان یکی از ابزارهای اصلی در نفوذ افکار عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاثیر رسانه‌های صوتی – تصویری، به ویژه تلویزیون، بر افراد میتواند مثبت یا منفی باشد. نوع تاثیر این رسانه‌ها به نوع برنامه‌ای که از آن ها پخش میشود و به طبیعت افرادی که در معرض آن ها قرار دارند بستگی دارد. اگر محتوای ارائه شده مفید باشد، تاثیر نیکویی بر افراد میگذارد و اگر محتوای آن مضر باشد، تاثیر سوئی بر رفتارها، نگرش ها،ارزش ها، باورها و شخصیت او بر جای خواهد گذاشت. همین طور، در مورد نگرش ها و آگاهی‌ها و ارزش های دینی که تلویزیون در قالب برنامه‌های مختلف، از جمله پخش به صورت فیلم‌ها و سریال ها نمایش میدهد و از این طریق اثرات زیادی را بر روی افکار عمومی خصوصاً نسل جوان می‌گذارند، یعنی اگر نگرش ها و آگاهی‌ها و ارزش هایی که تلویزیون ارائه میکند با نگرش ها، رفتارها، آگاهی‌ها و ارزش های مطلوب دینی جامعه سازگار باشد این برنامه‌ها نیز تاثیر مثبتی بر ارزش های دینی افراد خواهند داشت اما اگر مغایر با نگرش ها و آگاهی‌ها و ارزش های مطلوب دینی جامعه باشند، تاثیری منفی بر جای خواهند گذاشت. تلویزیون به دلیل ‌گستره وسیعی که دارد و به دلیل اینکه به آسانی در دسترس همه است، بیش از رسانه‌های صوتی و تصویری دیگر در این مورد تاثیرگذار است. بنابراین رسانه‌های جمعی به ویژه تلویزیون نقش مهمی خواه مثبت یا منفی در درونی‌کردن ارزش های دینی افراد خصوصاً نسل جوان دارد. با این وجود و با توجه به تلاش های صورت گرفته در این راستا، هنوز هم جوانان ما نتوانسته‌اند هنجارهای دینی – مذهبی را برای خود درونی سازند، واقعاً چرا ؟!
با توجه به مطالب بیان شده محقق در ‌سدد برآمده تا با نگارش تحقیق حاضر با عنوان: تاثیر سریال های تلویزیونی ماه رمضان بر بالا رفتن ارزش های دینی در جامعه، بین دانش‌آموزان دختر دبیرستانی شهرستان ‌دزفول در سال 87-1386، گامی هر چند کوچک در راستای علت‌ یابی و حل این مسئله بردارد. تحقیق حاضر شامل چهار فصل است:
فصل اول که مقدمات و کلیات است به عناوینی چون: اهمیت موضوع؛ که در بالا بیان گردیده، طرح مسئله؛ در مورد اینکه: چرا امروزه با توجه به گسترش ابعاد دینی در جامعه و بسط هنجارهای مذهبی، جوانان ما نتوانسته‌اند در زندگی خود هنجارهای دینی – مذهبی را درونی کنند؟، سؤال طرح میکند. هدف پژوهش؛ که شناخت ابعاد دینی و هنجارهای مذهبی در جامعه را در نظر می‌گیرد و ارائه راه کارهایی برای گسترش و تفهیم هنجارهای عقلانی- دینی و ارائه پیشنهاداتی برای انسجام و بهتر درونی‌شدن و عملی‌کردن هنجارهای مذهبی در میان جوانان را ‌الزامی می‌داند. بیان ابعاد پژوهش؛ نیز در دو بعد اجتماعی و فرهنگی ذکر گردیده و آن ها را از جوانب مختلف توضیح داده و ‌متغیرها را نیز بیان نموده. فرضیه یا سؤالات پژوهشی؛ که اثر عواملی چون آداب و رسوم فرهنگی، ‌نحوه جامعه‌پذیری فرد، روابط متقابل اجتماعی افراد نسبت به هم، عضویت در نهادها و گروه های مذهبی، افزایش روابط خانوادگی، را بر روی رشد هویت دینی (مذهبی) افراد بیان می‌کند و بر این اساس در فصل چهارم تحقیق به سنجش این اثرات می‌پردازد که به رد یا تأیید فرضیه می‌انجامد. تحلیل تئوریک؛ هم اندیشه‌های جامعه‌شناس مرتبط با موضوع تحقیق یعنی ‌پارسونز را مورد بحث قرار می‌دهد. به نظر ‌پارسونز افراد در ‌نتیجه یک ‌فراگرد موفق اجتماعی هنجارها و ارزش های یک فرهنگ را ‌ملکه ذهنشان می‌سازند. وقتی هنجارها و ارزش ها این گونه شدند او دیگر ‌درباره درستی یا نادرستی، شایستگی یا ‌ناشایستگی هنجارها و ارزش ها تردیدی روا نمی‌دارند، در این صورت شخص به خودی خود از هنجارها پیروی میکند و بر اثر درون ذهنی‌شدن آن ها به رفتار اجتماعی خود ادامه میدهد. به نظر وی در جامعه ‌اسلوب های گوناگون و متنوعی وجود دارد. ‌اسلوب های جدید که وارد جامعه میشوند پس از مدتی به صورت ‌اسلوب های قدیمی درونی میشوند و در جامعه باقی میمانند. رسانه‌های ارتباط جمعی خصوصاً تلویزیون، یکی از وسایلی است که در درونی‌کردن ارزش های موجود در جامعه در بین افراد نقش مهمی دارد. تلویزیون بعنوان وسیله‌ای اطلاع‌دهنده و مورد توجه عموم افراد جامعه قطعاً با راه های جدیدی که در رابطه با دادن اطلاعات دارد میتواند بیشترین تاثیر را در مورد بهتر درونی‌شدن ارزش ها و هنجارها عهده‌دار گردد. ‌پیشینه تحقیق؛ در این قسمت ابتدا نقش تلویزیون در فرهنگ عامه و بعد از آن نقش فیلم‌ها و سریال ها در فرهنگ عامه و در پایان با آوردن یک نمونه عینی از این فیلم‌ها و سریال ها یعنی ‌پدیده ‌اوشینیسم در ایران را مورد بررسی قرار میدهد. درآخر این فصل اصطلاحات و مفاهیم، با در اختیار داشتن منابع مختلف تعریف شده و ‌محدوده مطالعاتی ( قلمرو زمانی و مکانی) نیز ذکر گردید.
در فصل دوم با عنوان ادبیات موضوعی (مرور متون مطالعاتی)، با استفاده از چندین مقاله، نقش دین در ساخت فرهنگ، فصل مشترک رسانه- فرهنگ و دین، فناوری و نظریه سه ‌وجهی رسانه، دریافت معنای دین از تلویزیون، رسانه‌ها و شکل گیری حوزه‌های عمومی دین، تلویزیون دینی مناسک جبران‌گرا در نمایش بزرگتر اجتماعی، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.
روش تحقیق، فصل سوم پژوهش حاضر را در بر می‌گیرد. در اینجا بیان می‌شود که نوع روش تحقیق پیمایشی است و از طریق تکنیک پرسش نامه اطلاعات جمع‌آوری می‌شود، سپس جامعه آماری مورد نظر میباشد که شامل کل دانش‌آموزان دبیرستانی شهرستان ‌دزفول که 6571 نفر هستند. از ‌شیوه نمونه‌گیری که بصورت تصادفی ساده و با حجم نمونه 125 نفر استفاده شده است. با استفاده از روش آماری x2 (کی‌دو) به تجزیه و تحلیل اطلاعات، شرح داده شده است و در پایان نیز چگونگی ارائه نتایج بیان گردیده است.
فصل چهارم که همان جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات است. با توجه به داده‌های بدست آمده، جداول آماری را با فراوانی و درصد‌گیری و در نتیجه با روش x2 (کی‌دو) و با استفاده از جدول و رسم نمودار میله‌ای به سنجش فرضیه‌ها پرداخته شده است که در این مرحله رد یا تایید شدن فرضیات مشخص میشود. پایان این فصل نتیجه‌گیری و ذکر محدودیت ها و ارائه پیشنهادات میباشد که از داده‌های بدست آمده و تحلیل تئوریک جهت تبیین رد یا اثبات فرضیه‌ها استفاده شده است.
می‌توان گفت که: با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی رسانه‌های جمعی به ویژه تلویزیون، جامعه در راستای درونی‌کردن ارزش های دینی، به سمت هر چه بهتر و بیشتر درونی‌شدن ارزش ها حرکت کرده و در این امر تا حدودی موفق بوده است. در پایان از خوانندگان محترم این تحقیق به خاطر نقایص و کاستی های آن پوزش می‌طلبم و امیدوارم که به یاری خداوند متعال بتوانم در اثرات بعدی نقایص موجود را رفع نمایم.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آداب و رسوم, اختراع, افکار عمومی, بیوگرافی, تحقیق, تربیت دینی, تلویزیون, دانلود, دین, رسانه, روانشنا,

تاريخ : 21 بهمن 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:44
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
عوامل داخلی موثر بر رشد گیاه
رشد گیاه
عوامل موثر بر رشد گیاه
عوامل ژنتیکی
عوامل محیطی
محیط
تقسیم بندی عوامل محیطی
عوامل محیطی ضروری
عامل رطوبت یا آب
عامل نور
عامل دما
عامل تهویه
آیا عامل ژنتیکی مهمتر است یا عامل محیطی؟
جوانه زدن
جوانه زنی بدون زمینی یا بدون خاکی
جوانه زنی درون زمین یا درون خاکی
مراحل جوانه زنی
بیدار شدن یا فعال شدن بذر
رشد طولی
عوامل موثر در جوانه زنی
رطوبت
تهویه
درجه حرارت
نور
ارتباط با سایر علوم
روشنایی
سازش به روشنایی
اثر طول موج های مختلف در نمو گیاهان
گرما
رطوبت جو
توپوگرافی
انواع هورمون های گیاهی
اکسین ها
جیبرلین ها
جیبرلین
سیتوکینین ها
اتیلن
اسید آبسیسیک
عوامل زیستی موثر در اجتماعات گیاهی
بافت مریستمی
ریشه‌های اولیه را میتوان به چهار منطقه تقسیم بندی نمود
کلاهک ریشه
مریستم انتهایی
منطقه طویل شدن
منطقه بلوغ
رشد طولی ساقه
رشد برگ
رشد شاخه ها
اثر هورمون اکسین بر رشد طولی گیاهان
اثر هورمون جیبرلین بر رشد طولی گیاهان
تشکیلات پسین در گیاهان، رشد قطری
تشکیلات پسین در گیاهان در ساقه گیاهان دو لپه‌ای
محل و نحوه تشکیل کامبیوم
نحوه تعیین سن گیاه
زمان تشکیل کامبیوم و فلوژن
ساختار پسین ساقه گیاهان یک ساله علفی
تشکیلات پسین در ساقه تک لپه‌ایها
رشد ساقه
پیدایش بافت های نخستین ساقه
ساختار بافت های نخستین دو لپه‌ای ها و بازدانگان
استوانه مرکزی
ساختار نخستین تک لپه‌ای ها
پیدایش بافت های پسین در ساقه
ساختار درونی پسین ساقه دو لپه‌ای های چوبی و بازدانگان
عوامل مؤثر بر رشد و نمو گیاهان مرتعى
گیاه
خاک
هوا
باد
دما
نور
ارتفاع
عرض جغرافیایى
شیب
جانوران
انسان
آفات و بیمارى‌ها
محدودیت عوامل رشد
منابع

رشد گیاه:
توسعه ممتد و فزاینده یک موجود زنده را اصطلاحاً رشد می‌گویند. رشد را با معیارهای مختلفی از جمله طول، ارتفاع، قطر و تولید ماده خشک ارزیابی و بیان می‌کنند. رابطه رشد گیاه و عامل رشد یا به عبارت دیگر منحنی رشد یک منحنی S شکل است، منحنی رشد دارای سه قسمت مختلف؛ مرحله رشد کند، مرحله رشد سریع و مرحله رشد ثابت است.
عوامل مؤثر بر رشد گیاه:
به طور کلی دو گروه از عوامل، بر رشد گیاه موثر هستند که به عنوان عوامل محیطی و عوامل ژنتیکی بیان میشوند.
عوامل ژنتیکی:
منظور از عامل ژنتیکی همان ساختار و تشکیلات ژنتیکی گیاه است. به عبارت دیگر با توجه به خصوصیت ژنتیکی، هر گیاه توان و استعداد معینی برای تولید دارد.
عملکرد پتانسیل یا پتانسیل ژنتیکی به پتانسیل یا مقدار تولید گیاه در شرایط مناسب گفته میشود.
شناسایی عوامل محدود در محیط رشد یکی از اهداف پرورش ‌دهندگان گیاهان میباشد. آنها با حذف عوامل محدود کننده سعی در افزایش تولید تا حد پتانسیل ژنتیکی را دارند.اما به دلیل وجود عوامل محدودکننده، نمیتوان به سقف پتانسیل رسید ولی میتوان به آن نزدیک شد.
عوامل محیطی :
عوامل محیطی متعددی وجود دارند که بیش از ۵۲ عامل محیطی، تاکنون شناسایی شده‌اند، که می‌توانند رشد گیاه را تحت تاثیر قرار بدهند.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آفات, اتیلن, اسید آبسیسیک, اکسین, بافت مریستمی, بيمارى‌, تهويه, توپوگرافی, جوانه زدن, جیبرلین, دانلو,

تاريخ : 21 بهمن 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:74
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول : کنترل الکترونیکی دیزل
نگاه اجمالی به سیستم
الزامات
بخش های سیستم
پردازنده اطلاعات
حسگرها و نشانگرهای مقدار خواسته راننده
عملگرها
فصل دوم : واحد کنترل الکترونیکی
وضعیت عملکرد
طرح و ساختار
پردازش داده ها
سیگنال‌های ورودی
سیگنال‌های ورودی آنالوگ
سیگنال‌های ورودی دیجیتال
سیگنال‌های ورودی به شکل پالس
آماده‌سازی سیگنال
پردازش سیگنال
حافظه برنامه
حافظه داده‌ها
ASIC
مدول کنترل
سیگنال‌های خروجی
سیگنال‌های کلیدزنی
سیگنال‌های PWM
ارتباطات داخل پردازنده
سیستم‌ عیب‌ یابی
کنترل سنسورها
شناخت عیب
برطرف کردن عیب
عملکرد EDC
تنظیم شرایط کارکرد
مقدار سوخت در حالت استارت
شرایط حرکت خودرو
تنظیم دور آرام
کنترل کارکرد آرام
کنترل سرعت حرکت خودرو
تنظیم مقدار تزریق
تصحیح ارتفاع
خاموشی سیلندر
خاموش کردن موتور
تبادل اطلاعات
مداخله خارجی در تنظیم مقدار سوخت تزریقی
سیستم ضد سرقت الکترونیکی
سیستم تهویه
پردازنده کنترل شمع پیش گرمکن
انتقال اطلاعات به سیستم های دیگر
نگاهی به سیستم
انتقال سنتی اطلاعات
انتقال داده‌ها به صورت CAN
حوزه‌های کاربرد
استفاده از مولتی پلکس
کاربرد در ارتباط بیسیم و متحرک
کاربردهای عیب‌ یابی
کاربرد زمان واقعی یا همزمان (Real time)
جفت کردن پردازنده
آدرس‌دهی مربوط به محتوا
اولویت‌ بندی
توزیع گذرگاه بین پردازنده‌ها
قالب پیام
ابتدای فریم
فیلد تعیین اولویت
فیلد کنترل
فیلد داده یا اطلاعات
فیلد CRC
فیلد ACK
پایان فریم
عیب‌ یابی یکپارچه
استاندارد سازی
فصل سوم : حسگرها (Sensors)
کاربردهای خودرویی
حسگرهای EDC
حسگرهای مجتمع
حسگرهای دما
کاربرد
حسگر دمای موتور
حسگر دمای هوا
حسگر دمای روغن موتور
حسگر دمای سوخت
ساختار و عملکرد
حسگرهای فشار از نوع میکرو مکانیکی
کاربرد
حسگر فشار هوای ورودی و یا فشار مانیفولد هوا
حسگر فشار محیط
حسگر فشار روغن و سوخت موتور
ساختار
عملکرد
حسگرهای زاویه و دور موتور از نوع القایی
کاربرد
ساختار و نحوه کار
حسگر مرحله از نوع هال HALL
کاربرد
ساختار و طرز کار
اصل دیفرانسیلی (تفاضلی) هال
حسگر میله‌ای هال
خروجی دیجیتال
حسگرهای پدال گاز
کاربرد
ساختار و نحوه کارکرد
سوییچ دور آرام و افت دور
پتانسیومتر دوم
اندازه گیر جرم هوا از نوع لایه داغ (فیلم داغ) HFM5
کاربرد
ساختار
طرز کار
فصل چهارم : عملگرها (Actuators)
عملگرهای الکترونیوماتیک (برقی – بادی)
عملگر تقویت فشار
شیر EGR
دریچه گاز
دریچه مانیفولد ورودی
تغییر دهنده چرخش هوا
سیستم های ترمز
ترمز موتور
ترمز موتور اضافه
ریتاردر (Retarder)
ریتاردر (کاهنده) هیدرو دینامیک
ریتاردر الکترو دینامیک
کنترل پروانه FAN
سیستم های کمک استارت
پیش گرمایش هوای مکشی
شمع شعله‌ای
گرمایش الکتریکی
شمع پیش گرمکن
واحد کنترل برافروختن شمع
ترتیب عملکردها
نتیجه گیری نهایی
پیشنهادها
فهرست منابع و مراجع
واژه نامه انگلیسی به فارسی

فهرست اشکال:
اجزای اصلی EDC
نگاه اجمالی اجزای EDC برای پمپ های تزریق سوخت ردیفی (خطی)
نگاه اجمالی اجزای EDC برای پمپ های توزیع کننده VE..EDC مارپیچ (هلیکس) و کنترل دریچه (مجرا)
نگاه اجمالی اجزای EDC برای پمپ های توزیع کننده کنترل شیر برقی VE..MV,VR
نگاه اجمالی اجزای EDC برای سیستم های یونیت انژکتور در خودروهای سواری
نگاه اجمالی اجزای EDC برای سیستم های یونیت انژکتور (UIS) و سیستم های یونیت پمپ (UPS) در وسایل نقلیه تجاری
نگاه اجمالی اجزای EDC برای سیستم های ریل مشترک (CRS) در خودروهای سواری
نگاه اجمالی اجزای EDC برای سیستم های ریل مشترک (CRS) در وسایل نقلیه تجاری
طرحی از یک ECU برای سیستم ریل مشترک با انژکتور درون پیزو
پردازش سیگنال در ECU
سیگنال های PWM
محاسبه مراحل تزریق سوخت در ECU
نمونه ای از خفه کن موج فعال (ARD)
نمونه ای از کنترل مداوم آرام (LRR)
وضعیت معمولی انتقال اطلاعات
وضعیت گذرگاه خطی اطلاعات
آدرس دهی و فیلتر کردن پیام (بررسی دریافت)
داوری رقم دودئی به وسیله رقم دودئی
حسگر دمای خنک کن
حسگر دما NTC : منحنی مشخصه
المان محاسبه حسگر فشار با خلاء مرجع آن سمت اجزا
المان محاسبه حسگر فشار با درپوش و خلاء مرجع آن سمت اجزا
المان محاسبه حسگر فشار با درپوش و خلاء مرجع آن سمت اجزا
حسگر فشار میکرومکانیکی با خلاء مرجع آن سمت اجزا
حسگر فشار تقویت میکرومکانیکی (نمونه ای از منحنی)
حسگر القایی دور
سیگنال از حسگر القایی دور
المان هال (پره انتقال اثر هال)
حسگر میله ای اثر هال
منحنی مشخصه حسگر پدال گاز با پتانسیومتر اضافه
انواع حسگر پدال گاز
اندازه گیر جرم هوا لایه داغ HFM5 (مدار)
اندازه گیر جرم هوا لایه داغ (ولتاژ خروجی از عملکرد گذشتن جریان جرم محدود هوا)
لایه داغ اندازه گیر جرم هوا: قاعده سنجش
توربو شارژر با دریچه اتلاف
توربین هندسه متغیر، توربو شارژر VTG
روش عملکرد توربو شارژر VST
پوشش المان شمع گرمکن نوع GSK2، (نوع داخل محفظه احتراق)
دماهای سیستم های پیش گرمکن معمولی شمع های گرمکن در یک زمان عملکرد
نصب المان شمع گرمکن نوع داخل منیفولد ورودی

چکیده:
با پیشرفت تکنولوژی و علوم در ابعاد گوناگون به خصوص الکترونیک و نفوذ آن به علوم دیگر مانند مکانیک به عنوان کنترلر؛ که با دقت، سرعت، صرف هزینه کم و بهره وری بالا، بهترین راندمان را ارائه میدهد، موتورهای دیزل نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
با ورود الکترونیک به دنیای دیزل با بالا رفتن دقت و سرعت کنترل؛ مصرف سوخت کم، شتاب گیری بالا، صدای کم، آلودگی پائین و به طور کلی راندمان موتور، افزایش می یابد.
از آن جا که این سیستم ها انحصاری میباشد می بایست برای آشنایی با آن ها به اطلاعات شرکت سازنده متکی بود. البته برای جامع بودن این اطلاعات میتوان اطلاعات چند شرکت را جمع آوری و مقایسه نمود.
برای عیب یابی و تعمیرات این گونه سیستم ها نیاز به عیب یاب های الکترونیکی میباشد. با این وجود باید با نحوه عملکرد و ساختار این سیستم ها آشنایی کامل داشت.
در این پروژه با برخی از انواع این سیستم ها آشنا می شویم.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آنالوگ, استارت, الكترو ديناميک, الکترونیوماتیک, الکترونیک, انژکتور, برق, ترمز موتور, توربو شارژر, تک,

تاريخ : 21 بهمن 1394 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:151
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول – کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسأله
اهداف تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
سؤال تحقیق
تعاریف واژه ها و مفاهیم عملیاتی و نظری
ازدواج مدرن
فصل دوم – پیشینه و ادبیات تحقیق
تاریخچه طلاق
طلاق در ملل و ادیان مختلف
یونان باستان
قانون بابل
ایران باستان
دین مسیحیت
کشور شوروی سابق
تبت
چین
کشورهای اروپایی و آمریکایی
ایالات متحده آمریکا
کشور فرانسه
جدایی جسمانی
انگیزه های ازدواج
ازدواج به طریق خواستگاری
جدایی قانونی
طلاق
انواع طلاق در ایران
اختلالات رفتاری
طلاق و اختلالات رفتاری
تحولات عاطفی نوجوانان و نقش والدین در اختلالات رفتاری
طلاق و اختلالات رفتاری – اجتماعی
آمار و اختلالات ناشی از طلاق
مشاوره پیش از ازدواج و اطلاع رسانی به جوانان
مشاوره و سلامت اجتماعی
علل و پیامدهای طلاق
فقر، بیکاری و عدم آگاهی
مشکلات اقتصادی
اعتیاد، منشاء 85 درصد طلاق ها
مشکلات جنسی، عامل 50 درصد طلاق
یک طلاق در برابر هر 5 ازدواج
طلاق، فاجعه‌ای در انفجار خانواده
طلاق و شرایط زنان
رابطه بین طلاق و خودکشی
تاثیر طلاق بر اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان
تحقیقات انجام شده در خارج و در داخل کشور
فصل سوم – تعیین روش تحقیق
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری در تحقیق
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها
مدلهای آماری به کار رفته – جدول 1-4 و نمودار 1-4
فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادها و محدودیت ها
منابع
ضمائم
پرسشنامه طلاق

چکیده:
هدف از تحقیق حاضر مقایسه طلاق در بین زوج هایی که ازدواج سنتی داشته اند و زوجینی که ازدواج مدرن داشته اند که فرضیه عنوان شده عبارت بود از اینکه بین زوجینی که ازدواج سنتی داشته اند میزان شیوع طلاق متفاوت از ازدواج هایی است که به شیوه مدرن ازدواج کرده اند 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که انتخاب نمونه ها از طریق روش نمونه گیری در دسترس بوده است و آزمون طلاق بر روی آن هااجرا گردیده که جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری t مستقل استفاده گردیده که نتایج نشان داد که بین زوجینی که ازدواج سنتی داشته اند میزان شیوع طلاق متفاوت از زوج هایی است که به شیوه مدرن ازدواج کرده اند. به عبارت دیگر میزان شیوع طلاق در زوج هایی که بصورت سنتی ازدواج کرده بودند بیشتر از زوج هایی بود که به شیوه جدید ازدواج کرده بودند.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اختلالات رفتاری, ازدواج, ازدواج سنتی, ازدواج مدرن, اعتياد, بيكاری, جوانان, خواستگاری, خودکشی, دانلود,

<-BloTitle->
<-BloText->