خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
فلنج
سریعترین و بروزترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تیکفا
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:34
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
کلید واژه
مقدمه
امنیت شغلی در آینده
تعاریف و مفاهیم ایمنی و بهداشت کار
ایمنی
خطر بالقوه
خطر بالفعل
حادثه ناشی از کار
ریسک
روش‌های متداول بررسی و اقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط کار
روش‌های تامین سلامت کارکنان در محل کار
ارگونومی
روش‌های بیومکانیکی
مهندسی سیستم ها
روش‌های اکتشافی
روش‌های رفتاری
قوانین دولتی و ایمنی و سلامت حرفه‌ای
قوانین ایمنی و سلامت حرفه‌ای در ایران
موازین مربوط به ایمنی و بهداشت کار
موازین یا استاندارد‌های مربوط به ضوابط کلی
موازین مربوط به خطرات معین
موازین مربوط به ایمنی در بخش‌های خاصی از فعالیت اقتصادی
مدیریت ایمنی و سلامت محیط کار
عوامل کلیدی بهبود ایمنی و سلامت حرفه‌ای محیط کار
فرهنگ
سیستم ها
سخت افزار
اجزای برنامه ایمنی
ارزیابی عملکرد ایمنی و سلامت
موارد راهنما بمنظور ارزیابی عملکرد ایمنی و سلامت
بازرسی محیط کار
گردش ایمنی
نمونه گیری ایمنی
نمونه گیری رفتار
ارزیابی خطر احتمالی
تکنیک های HAZAN\HAZOP
تحلیل داده‌های تصادفات، بیماری ها و خسارات
تحلیل داده‌های خطای نزدیک
مدیریت با بصیرت و درخت ریسک
تحلیل ایمنی شغلی
چگونگی ایجاد یک برنامه جامع کنترل مخاطرات بالقوه
انواع برنامه‌های ایمنی
برنامه‌های ایمنی بر مبنای رفتار
برنامه‌های ایمنی بر مبنای مشوق
برنامه ایمنی بر مبنای مشوق بر اساس عملکرد
برنامه ایمنی بر مبنای مشوق بر اساس رفتار
برنامه ایمنی بر مبنای مشوق غیر سنتی
نظرات جاری در ایمنی و سلامت
استرس
استرس شغلی
سندروم سازگاری عمومی
مرحله هشدار
مرحله مقاومت
مرحله از پا در آمدن
ایجاد کننده‌های استرس
منابع استرس
علل کاری استرس
بار زیاد کاری
فشار کاری کم
نوبت کاری
روابط بین شخصی
تغییر
جو سازمانی
محیط فیزیکی
ابهام نقش
عوامل شخصی
عوامل خارجی
شرایط اقتصادی
مقررات و قوانین دولتی
مسافرت
ارزش‌های جامعه
جرم و جنایت
موضوعات خانوادگی و شخصی
استرس و عملکرد کاری
رابطه استرس و ترک خدمت و سبک رهبری
تصمیم گیری و استرس
علائم استرس
مدیریت استرس
استراحت
ورزش
رژیم غذایی
صحبت کردن
برنامه ریزی و مدیریت زمان
تفویض
ده راه که مدیریت به وسیله آن میتواند استرس کارکنان را در حین کار کاهش دهد
صحبت آزاد کارکنان بطور آزاد با یکدیگر
کاهش تعارضات شخصی در کار
دادن قدرت کنترل کافی به کارکنان در مورد چگونگی انجام کار آن ها
اطمینان از اینکه بودجه پرسنلی کافی میباشد
درباره کارکنان به راحتی صحبت کنید
حمایت از تلاش‌های کارکنان
تامین مرخصی شخصی رقابتی و مزایای کارکنان
تعیین سطوح جاری مزایای کارکنان
کاهش مقدار خطوط قرمز (قوانین محدود کننده) برای کارکنان
تشویق و پاداش برای دستاورد‌ها و همکاری آن ها
نتیجه گیری
از جنبه فیزیکی
از جنبه روانی
مراجع

چکیده:
این مقاله به بررسی یکی از عوامل مهم نگهداری کارکنان یعنی ایمنی و سلامت حرفه‌ای میپردازد. در ابتدا تعریف و مفاهیم مربوط ارائه میشود و سپس روشهای متداول بررسی و اقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط کار نام برده شده و به قوانین ایمنی و سلامت حرفه‌ای در ایران اشاره میگردد. همچنین فرهنگ، سخت افزار و سیستم‌ها که عوامل کلیدی در ایمنی و سلامت حرفه‌ای هستند مورد بررسی قرار میگیرند. مواردی راهنما بمنظور ارزیابی عملکرد ایمنی و سلامت ارائه میشود. انواع برنامه‌های ایمنی بر مبنای مشوق و بر مبنای رفتار تحلیل میشوند. بعد از این مطالب استرس مورد بررسی قرار میگیرد. پس از تعریف استرس و عوامل بوجود آورنده آن، عواملی که بر آن اثر گذاشته و از آن اثر میپذیرند، بررسی شده و سپس راهکارهایی در چارچوب مدیریت استرس برای بهینه کردن آن ارائه میشود.

مقدمه:
یکی از رسالت‌های اساسی مدیریت منابع انسانی نگهداری کارکنان توانمند میباشد. از آن جا که اقدامات نگهداری، مکملی بر سایر اقدامات و فرآیند‌های مدیریت منابع انسانی است، حتی اگر عملیات کارمندیابی، انتخاب، انتصاب و سایر اقدامات پرسنلی به نحو بایسته انجام شود بدون توجه کافی به امر نگهداری نتایج حاصل از اعمال مدیریت چندان چشمگیر نخواهد بود. نظام نگهداری منابع انسانی ابعاد متعددی را شامل میشود که میتوان آن ها را به دو دسته تقسیم نمود: دسته اول در رابطه با حفظ و تقویت جسم کارکنان است مانند برقراری بهداشت و ایمنی در محیط کار، اجرای برانامه‌های ورزش و تندرستی و بعضی خدمات مشابه. دسته دوم شامل مواردی است که تقویت‌ کننده روحیه علاقمندی کارکنان به کار و محیط کار میباشد مانند خدمات بیمه و بازنشستگی و خدمات پرسنلی. در صورت داشتن توجه و بکارگیری این موارد امنیت شغلی در کارکنان ایجاد شده و به رضایت شغلی آن ها منتهی میشود که این امر خود از اهمیت به سزای برخوردار است.
در مقاله حاضر تاکید اصلی بر روی موارد دسته اول است به این صورت که در ابتدا در مورد اصطلاحات ایمنی و سلامت و جنبه‌های قانونی آن بحث میشود و در ادامه به برنامه‌ها و راهکار‌های مدیریت ایمنی و سلامت حرفه‌ای پرداخته میشود. در قسمت دوم مقاله بحث سلامت کارکنان با توجه به عامل کلیدی استرس در محیط کار با تمرکز بر روی شناخت و بهینه سازی میزان استرس بررسی میشود. در پایان امید است که توجه و بکارگیری مطالب و راهکار‌های این مقاله در افزایش ایمنی و سلامت محیط کار، بهینه سازی سطح استرس و ایجاد امنیت شغلی مناسب و در نهایت ایجاد رضایت شغلی موثر باشد که این نیز یکی از عواملی است که در بهبود مستمر و تعالی سازمان‌ها باید در نظر گرفته شود.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
استراحت, استرس, استرس شغلی, اكتشاف, امنيت شغلی, ايمنی, برنامه ريزی, بهداشت كار, بيومكانيک, تشويق و پ,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:45
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
نظریه
اثر خود مثبت گویی
برنامه ریزی اولیه یا تجربه برنامه ریزی
منظور اصلی
سلطه جویی
اولویت دادن به احساس در مقابل منطق در برخی تصمیم گیری ها
اقرار به این که چیزی را نمیدانید با درک نمی کنید
جای نگرانی نیست که من ناقص هستم، باید خودم باشم
حقوق مشابه
گاهی اوقات خودتان را نفر اول در نظر بگیرید
دقاع از حق خود، چشم پوشی از حق خود
فنون یا روش های قاطعیت
پذیرش انتقاد
پاسخ ابهام آلود
کاوشگری در زمینه های انتقاد
روش دور باطل یا صفحه سوزن خورده
مشخص نمودن نتیجه
ارتباط و زبان غیر گفتاری
انواع ارتباطات مبتنی به حرکات بدن: زبان غیر گفتاری
ژست
حرکات دست و سر
چهره
چشمان
آهنگ صدا

پیشگفتار :
تئوری های مدیریتی بعنوان مجموعه ای متحول و مرتبط با شرایط اقتصادی – صنعتی و دگرگونی های سیاسی – اجتماعی همواره بصورت بستری مناسب در ارایه روش های کابردی و سامان سازمانی مورد استفاده قرار داشته است. این مجموعه هم اکنون بعنوان علوم مدیریتی، گسترده دامنه داری از چارچوب های علمی، همچون اقتصاد، ریاضیات و آمار، روانشناسی، جامعه شناسی، مهندسی و دانش سیاسی را در برمیگیرد. از همین روست که الگوسازی مدیریت در سال های اخیر، بیش از پیش، از جنبه مفهومی و نظریه پردازی صرف، به مدل های کاربردی و مبتنی بر دیدگاه های بین رشته ای گرایش یافته است.
فرآیند علمی تر شدن دانش مدیریت، بر پایه علوم غیر کمی و نظریه های کیفی نیز تقویت شده است که از جمله مهم ترین آن ها باید از تئوری ها و الگوهای عقلایی مربوط به مدیریت رفتار سازمانی نام برد. این شاخه از دانش مدیریت، به شدت تحت تاثیر دانش روانشناسی قرار داشته و رابطه تنگاتنگی را با علوم رفتاری ایجاد کرده است. شناخت انسان و تجزیه و تحلیل کنش و واکنش های انسانی در یک مجموعه سازمانی، ادراک ما را از واقعیت های مدیریتی و ساختار علمی مجموعه های انسانی – تکنولوژیک و فعالیت های سازمان – مدیریتی بطور چشمگیری افزایش داده است (Kahen 1997). به بیان دیگر، تلفیق منطقی دانش مبتنی بر واقعیت روانشناسی و چارچوب های نظری مدیریت، موجب پیدایش مفاهیم و الگوهای نوین کاربردی شده است که مقوله قاطعیت از جمله تازه ترین آن هاست.
چه در زمینه مدیریت و چه درباره موضوعات دیگری مانند رهبری، مباحثه قانع کردن دیگران،‌ هدایت، مذاکره، فروش یا ارزشیابی بحث کنیم، همه این موارد را میتوان در یک موضوع به نام : کُنش متقابل انسانی، خلاصه کرد.
به دلیل پیامدهای کنش متقابل انسانی در اثر بخشی فعالیت، عنوان این فصل، وارونه سازی یا معکوس کردن اثر دومینو نام گذاری شده است.
گاهی در امور اداری اشتباهی رخ میدهد که پیش از پی بردن به آن، اثر متقابلی بصورت یک واکنش زنجیره ای ایجاد میشود. باید توجه داشت که در بازی دومینو، اثر را نمیتوان معکوس یا وارونه کرد.
اما در مدیریت این کار شدنی است. میتوان با یک تغییر به ظاهر کوچک، یک واکنش زنجیره ای مثبت ایجاد کرد.
دنیای مدیریت، روز به روز پیچیده تر میشود؛ رد شرایط بسیار متغیر و متحول اقتصاد کنونی، اغلب شرکت ها در تلاشند تا با شناخت و فراهم سازی خواسته های مشتریان، از رقبای خود پیشی گیرند که در همین چارچوب،‌ تناقضی را میتوان دید.
در بحث پیرامون فردی که به یک مشتری خدمت میکند، یا کارکنانی که در مراحل گوناگونه فرآیند تولید، مشکلات مربوط به کیفیت کالا را برطرف میسازند و یا مدیری که افراد را به عملکرد بهتر تشویق میکند، در واقع، این کنش متقابل انسانی است که مورد بحث قرار میگیرد. افزون بر این، اثر کنش متقابل، بیشتر به ساختار و چگونگی طرز بیان بستگی دارد تا به محتوا یا آن چه بیان میشود. نحوه واکنش افراد نیز به نگرش ها، ارزش ها و اعتقادات آنان وابسته است.
بطور کلی، واقعیات و مطالعات نشان داده است که اثر گذارترین عامل بر کارکنان در محیط کار، همانا مدیران اند. با وجود این، در بسیاری از سازمان ها این عامل، در بهترین حالت، کمک کننده نیت و در بدترین حالت، ضد بهره وری است.
برخی مدیران بر این باورند که انسان ها در حقیقت تنبل و از کار و مسئولیت گریزانند و بنابراین با تمایلات اولیه برانگیخته میشوند. حاصل این نگرش، سبک استبدادی خواهد بود؛ بدین ترتیب که تمام قدرت در دست مدیری می افتد که میکوشد تا با نظارت دقیق و اعمال پاداش یا تنبیه،‌ کارآیی کارکنان ناراضی را افزایش دهد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آهنگ صدا, اجتماع, ارزشيابی, اقتصاد, برنامه ريزی, تكنولوژيک, جامعه شناسی, حركات بدن, حركات دست و سر, ,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:14
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
موسسات کارآفرینی کوچک در اقتصادهای پیشرفته
فرهنگ موسسات کارآفرینی کوچک
موسسات کارآفرینی کوچک و اتحادیه های تجاری
اندازه سازمان بعنوان عاملی در محدود کردن تغییر
آموزش و فراگیری
پذیرش اندک شیوه های جدید استخدامی
رفاه کارکنان
نتیجه گیری
منبع

چکیده:
مدیریت موثر کارکنان بطور روز افزون در ادبیات موضوعی آن، بعنوان عاملی که سهمی حیاتی در نیل به عملکرد و بقای سازمانی دارد، شناخته میشود. با این وجود، مطالعات صورت گرفته روی پویایی های مدیریت منابع انسانی در موسسات کارآفرینی کوچک، نسبتا پراکنده هستند. این مقاله به دامنه ای از انتشارات پژوهشی توصیفی میپردازد تا نشان دهد که فرهنگ فرد گرایی مالک – محور و عدم رسمیت، درحال شیوع در این شرکت هاست. در نتیجه این عوامل، مقولات اساسی منابع انسانی همچون، فعالیت های مرتبط با عملکرد،‌ آموزش و توسعه، ‌توازن نیروی کار و دیگر ابعاد حساس رفاه نیروی کار را متاثر میسازند. عدم رسمیت و فقدان راهبرد جهت آگاهی نسبت به روابط مالک – کارمند، در تقابل با فشارهای روز افزون سیاسی در جهت تدوین قوانین در حوزه مدیریت کارکنان در موسسات کارآفرینی کوچک قرار دارند. پاسخ به این فشارها، احتمالا مفاهیم ضمنی مهمی، ‌هم در زمینه روابط با کارکنان و هم عملکرد سازمانی، در بر خواهند داشت.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آسيب شناسی مديريت, آموزش و توسعه, آموزش و فراگيری, اقتصاد, تجاری, دانلود, دانلود پروژه, رفاه كاركنان,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:25
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
ورزش در آب
تناسب و سلامت جسم
رهایی از تنش
آسایش
چرا ورزش در آب؟
ورزش در آب برای چه کسانی مناسب است؟
چگونه از منافع ورزش در آب بهره مند شویم؟
نکات ایمنی
چند نمونه از حرکات ورزشی در آب
کشش ساق پا
بالا بردن پا از پشت
کشش ساق پا
چگونه از منافع ورزش در آب بهره مند شویم؟
توصیه های مفید برای ورزش در آب
تنفس
نوشیدن آب
پرهیز از کافئین
از مو و پوست خود محافظت کنید
از شایستگی مربی خود مطمئن شوید
چند نمونه از حرکات ورزشی در آب
راه رفتن درجا
بالابردن پا از پهلو
کشش ساق پا
شنا ورزشی برای همه
نکات مهم
فواید شنا کردن
تجهیزات
منابع و ماخذ

ورزش در آب:
محیط و تسهیلات استخر محل مناسبی برای تفریح و شادی است و ورزش را به کاری مفرح مبدل می کند. ورزش بیشتر توصیه پزشکان به همه ما است، اما ممکن است شما جزو افرادی که به دلایل مختلفی چون آرتروز، اضافه وزن و یا شیوه زندگی بسیار کم تحرک، نگران تاثیر منفی ورزش بر استخوان ها، مفاصل و ماهیچه هایشان هستند، باشید. شاید پذیرفتن این موضوع که به ورزش بپردازید اصلا برایتان ممکن نباشد، آن هم در آب. اما توصیه پزشکان به چنین افرادی همین است: ورزش در آب. بسیاری از افراد حداقل به خاطر یکی از دلایل زیر به ورزش در آب می پردازند:
تناسب و سلامت جسم: سیستم قلبی – عروقی مقاوم، ماهیچه های نیرومند و پرتوان، انعطاف پذیری، هماهنگی، چالاکی و تعادل همه از اجزاء تشکیل دهنده جسمی متناسب و سالم هستند که با پرداختن به ورزش در آب به دست می آیند و تقویت می شوند.
جنبه های درمانی: ورزش در آب به افراد آسیب دیده، اشخاصی که در دوران پس از جراحی یا بیماری شدید به سر میبرند کمک می کند تا بهتر و سریع تر بهبود یابند.
رهایی از تنش: ورزش کردن در یک محیط آرام بخش آبی به شما امکان می دهد تا تنش های ناشی از کار، مشکلات و مسائل نگران کننده را فراموش کنید و به ذهن خود استراحت بدهید.
آسایش: تاثیر خنک کننده و حالت ماساژ مانندی که از حرکت در آب به وجود می آید، به ورزشکار کمک می کند بدون احساس گرما یا خستگی، به انجام حرکات بپردازد.
تفریح: محیط و تسهیلات استخر محل مناسبی برای تفریح و شادی است و ورزش را به کاری مفرح مبدل می کند.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آرتروز, استخر, اضافه وزن, تربیت بدنی, تنفس, حرکات ورزشی, دانلود, دانلود پروژه, سلامت جسم, شنا, مربی,,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:29
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
اخلاق و مدیریت
مسایل اخلاقی در مدیریت
ویژگی های مسایل اخلاقی در مدیریت
تجزیه و تحلیل مسایل اخلاقی در مدیریت
اقتصاد و اخلاق مدیریت
حقوق و اخلاق مدیریت
فلسفه و اخلاق مدیریت
محتوای مدیریت اخلاقی و تأثیر اقتصاد بر آن
قانون و اخلاق مدیریت
انتخاب مدیریت اخلاقی
قانون؛ تبلور مدیریت اخلاقی در جامعه
ویژگی ها و شرایط اجرای قانون
قانون و اخلاق در مدیریت
زمینه های شکل گیری قانون… فرایندهای فردی
فرایندهای گروهی
فرایندهای اجتماعی
فرایندهای سیاسی
اخلاق در عمل
سودمند گرایی: تئوری فرجام گرایی
خلاصه مطالب
منابع و مآخذ

چکیده
در این مقاله به بحث در خصوص تاثیر اقتصاد بر مدیریت اخلاقی پرداخته میشود و با استخدام تئوری فرد برای مواجهه با یک مشکل اخلاقی، روش تجزیه و تحلیل اقتصادی را بر اساس عوامل بازار بررسی میکند. اگر اخلاق و تناسب و تعادل در امور حاکم شود میتوان انتظار مدیریتی صحیح و اخلاقی را داشت. مدیر باید با توازن در امور و سیاست نتیجه و بهره برداری مناسب بتواند یک سازمان، یک نهاد و ارگان را به خوبی اداره کند. امید است این تحقیق توانسته باشد عنوان اخلاق در مدیریت را متناسب با ارائه کار، به صورت علمی و تئوری معرفی کند.

مقدمه:
مدیریت، مهم ترین عامل در حیات رشد و بالندگی و یا از بین رفتن نهادها، سازمان ها و اجتماع است و مدیر روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب را هدایت میکند و در هر لحظه برای ایجاد آینده ای بهتر در تکاپوست. در این مقاله با عنوان اخلاق و مدیریت به بررسی طبیعت مشکلات اخلاقی در نهادها پرداخته شده است : بررسی مشکلات موجود و نیز رقابت های پیچیده ای بمنظور برقراری توازن بین منافع اقتصادی و تعهدات اجتماعی.
اخلاق در مدیریت بر این اساس که روابط ما با اعضای جامعه ای که در آن فعالیت داریم چگونه است و چگونه باید متمرکز گردد، استوار است. بدون شک مهم ترین و حساس ترین مساله در مدیریت ایجاد تعادل و توازن بین عملکرد اقتصادی و عملکرد اجتماعی است.
اخلاق در مدیریت امروزه از مسائلی نظیر ارتشاء، دزدی و تبانی فراتر میرود. هنگام مواجهه با چنین مسائلی چگونه باید تصمیم گیری کرد و چه چیزی صحیح، مناسب و عادلانه است. در این مقاله شیوه تصمیم گیری ما در قبال جامعه و مسائل مدیریتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اخلاق سازمانی, اخلاق و مدیریت, ارگان, اقتصاد, بازار, تجزيه و تحليل, حقوق, دانلود, دانلود پروژه, سازم,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:24
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
مقدمه
تعریف رهبری
عناصر رهبری
نفوذ رهبری
هدف و نیاز به رهبری
خصوصیات رهبری
فعالیت های رهبری
مهارت های رهبری
شیوه های نفوذ رهبری
روش های رهبری
فردی
تعاملی
موقعیتی
سبک های رهبری
رهبری راهبر
رهبری بی بند و بار
رهبری دموکراتیک
نتیجه گیری
نمایه
وازه نامه
منابع و ماخذ

مقدمه:
واژه های رهبر و مدیر یکی نیستند بلکه رهبری یکی از صفات بسیار مهم مدیر است. بعد رهبری مدیر مساله ای معنوی، فرهنگی و اخلاقی است که باید در یک مدیر خواه یا ناخواه متجلی شود. رهبری را میتوان جذبه و حالت معنوی فرد دانست که او را نسبت به دیگران متمایز میکند. این حالات در رفتار اکتسابی افراد که ناشی از استعدادها و توانایی های آن ها است آشکار و نمایان میشود و هر کس این حالات را در خود اندوخته و آن ها را در رفتار و کردار، بینش، خلق و خوی و رفتار روزمره خود بروز میدهد. این رفتار یا حالات بطور معمول و بالقوه در هر فردی وجود دارد ولی به صورت بالفعل در برخی وجود دارد و در برخی دیگر وجود ندارد و یا اگر وجود دارد کم رنگ تر است و یا با شکل دیگری در او نمایان میشود. اما پرسش مهمی که به ذهن میرسد این است که چرا این حالت در مدیر باید با اهمیت تر باشد؟ چرا بعنوان یکی از ابعاد رفتاری ویژه مدیر مطرح میشود؟ در جواب میتوان گفت در هر فردی شاخصه های رفتاری ویژه ای وجود دارد که در جای خود به کار می آید و او را نسبت به افراد دیگر مستثنی میکنذ. ولی آنچه که برای یک مدیر مهم تر است این است که در سازمان و اداره تعدادی چشم به او دوخته اند و رفتار و کارهایش زیر ذره بین قرار دارد و هر کاری انجام دهد مورد پرسش قرار می گیرد. بنابراین وجود این حالات از شاخصه های رفتاری مدیر بوده و او را نسبت به دیگران نمایان و برجسته میکند. از طرفی این رفتار و منش ها باید مورد نیاز زیردستان نیز باشد تا رفتار مدیر برای آن ها برجسته بوده و آن ها در سلوک کاری خود این رفتارها را به کار گیرند. در این صورت افراد مدیر را بعنوان پیشوا و رهبر معنوی خود انتخاب میکنند.
بنابراین رهبری یکی از شاخصه های رفتاری است که بطور اکتسابی در رفتار، گفتار، عمل و کردار کاری مدیران نمایان وآشکار میشود. این رفتار و سلوک باید به گونه ایی باشد که مدیر را بصورت الگوه و اسوه در آورد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اخلاقی, اداره, استعداد, توانایی, دانلود, راهبر, رفتار مدیر, رهبری, رهبری دموکراتیک, سازمان, عناصر, ف,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:20
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
الگوریتم ژنتیک
مقدمه
مفاهیم اولیه در الگوریتم ژنتیک
کد کردن
رشته
جمعیت
مقدار برازندگی
عملگر ترکیب
عملگر جهش
فرآیند نتخاب
تعیین مراحل اولیه قبل از اجرای الگوریتم
تعیین نحوه نمایش یا کد بندی نقاط فضای جستجو
تعریف میزان برازندگی
تعیین پارامترها و متغیرها
مشخص کردن شرط پایان تکرار و نحوه انتخاب خروجی الگوریتم
الگوریتم ژنتیک ترکیبی ابتکاری برای زمان بندی JOB SHOP
نتایج محاسباتی
منابع

چکیده:
زمان بندی برای تولید کارگاهی (job shop) از دو زمینه مدیریت محصول و بهره وری گروهی خیلی مهم است.
هر چند که این امر کاملا متفاوت است با بدست آوردن یک جواب بهینه با متدهای بهینه یابی مرسوم، زیرا مسئله مورد نظر دارای محاسبات خیلی پیچیده میباشد.(مسئله فوق از نوع NP-Hardاست.)
اثبات شده است که الگوریتم ژنتیک (GA) برای تنوع وضعیت هایی که شامل زمان بندی و توالی می باشند(S.S) موثر می باشد.
در این مقاله یک نوع الگوریتم ژنتیکی ابتکاری هایبرید برای مسئله n/m/G/Cmax پیشنهاد شده است، هایبرید به این خاطر که قوانین زمان بندی از قبیل SPT و MWKR با الگوریتم ژنتیک ادغام شده اند، همچنین از تکنیک جستجوی محلی (NST ) بعنوان رویه ای کمکی جهت بهبود حل عملکردی کمک گرفته ایم.
کارایی و اثر بخشی این الگوریتم جدید به وسیله مقایسه با برخی متدهای معروف دیگر از قبیل الگوریتم های NST (تکنیک جستجوی محلی)، SA (تبرید شبیه سازی شده) و ژنتیک، به اثبات رسیده است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اثر بخشی, الگوریتم, الگوریتم ژنتیک, برازندگی, بهره وری, تولید, جمعیت, دانلود, دانلود پروژه, رشته, زم,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:30
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
کلید واژه ها
اهداف و کارکردهای اینترنت
چرا باید اینترنت را فهرست نویسی کنیم؟
چه کسی اینترنت را فهرست نویسی میکند؟
برخی مشکلات در زمینه فهرست نویسی منابع اینترنتی
چرا فهرست نویسی سایت های وب دشوار است؟
مارک، ابرداده و اس.جی.ام.ال
رده بندی و اینترنت
نتیجه گیری
منابع و مآخذ

چکیده:
درعصر حاضر که دوره پیشرفت سرسام آور فناوری بالاخص فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی است، کمتر حرفه ای را می بینیم که فناوری رنگ تازه ای به آن نداده و یا در آن تغییر و تحول ایجاد نکرده باشد. علوم کتابداری و اطلاع رسانی نیز همپای دیگر علوم نه تنها از این پیشرفت ها مصون نمانده است، بلکه خود نیز بعنوان یکی از تجلی گاههای عمده فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی از جمله اینترنت میباشد.
در اولین سال های ظهور اینترنت در کتابخانه ها به هیچ وجه گمان این همه تاثیرات عمیق این فناوری جدید بر کارکردهای کتابخانه نمی رفت. امروزه کتابداران با چالش های جدیدی در حرفه خود روبرو هستند، از جمله حوزه فهرست نویسی و سازماندهی از اینترنت بسیار تاثیر پذیرفته است و از آنجایی که خود اینترنت نیز بعنوان یک محمل اطلاعاتی جدید و از طرفی دیگر حجم روزافزون منابع اطلاعاتی موجود در اینترنت در حال افزایش است، باعث شده که کتابداران را در پی یافتن راه های بهتر و مطمئن تر جهت کسب اطلاعات دقیق تر، مفید تر و سریع تر از این محیط جدید، به تلاش و تکاپو وادارد.
آنچه در دهه های گذشته ذهن کتابداران را به خود مشغول داشته است، بحث آینده سازماندهی و تغییر قالب منابع اطلاعاتی و چگونگی سازماندهی، دسترسی و اشاعه این نوع منابع بوده است. کتابداران با توجه به ضعف اینترنت در سازماندهی منابع اطلاعاتی در تلاش هستند که روشهای مناسبی را ذخیره سازی و بازیابی بهتر و مناسب تر اطلاعات به کار گیرند.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اطلاعات, اینترنت, بازیابی, دانلود, دانلود پروژه, ذخیره سازی, سازماندهی, صفحات وب, فناوری, فهرست نويس,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:76
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول (مفاهیم اولیه)
سیستم عامل چیست؟
دیدگاه برتر
دیدگاه سیستم
اهداف سیستم
ظهور تدریجی و سیر تکاملی سیستم‌های عامل
پردازش سریالی یا پیاپی
پردازش دسته‌ای
تکامل سیستم‌ عامل‌های جدید
خلاصه فصل اول
فصل دوم (تطابق تکنیک های سیستم عامل با نسل‌های کامپیوتر)
سیستم‌های عامل دسته‌ای
سیستم‌های بلادرنگ
سیستم‌های خوشه‌ای
سیستم‌های توزیع شده
سیستم‌های با ارتباط محکم
سیستم‌های با ارتباط سست
سیستم‌های عامل ترکیبی
سیستم‌های خاص – منظور پردازش تراکنش‌ها
خلاصه فصل دوم
فصل سوم (مدیریت حافظه)
نیازهای مدیریت حافظه
جابجایی
حفاظت
اشتراک
سازمان منطقی
سازمان فیزیکی
مولفه مدیریت حافظه اصلی
مولفه مدیریت حافظه‌ جانبی
حافظه‌های میانگیر
حفاظت از حافظه
تخصیص حافظه
اولین جای مناسب
بهترین جای مناسب
بدترین جای مناسب
خلاصه فصل سوم
فصل چهارم (زمان‌بندی)
اهداف زمان‌بندی
عادل باشد
توان عملیاتی را بالا ببرد
تعداد استفاده‌کنندگان زیاد
قابل پیش‌بینی باشد
هزینه‌های سیستم را به حداقل برساند
متعادل نمودن استفاده از منابع
رسیدن به یک حالت متعادل
از به تعویق انداختن به مدت نامحدود اجتناب شود
استفاده از اولویت‌ها
ارجحیت به برنامه‌های کلیدی
سرویس مناسب
تنزل منظم تحت بار سنگین
انواع زمان‌بندها
زمان‌بند بلندمدت
زمان‌بند میان‌مدت
زمان‌بند کوتاه‌مدت
الگوریتم‌های زمان‌بندی
الگوریتم اولویت با اولین ورودی
الگوریتم اولویت با کوتاه ترین کار
الگوریتم اولویت با کمترین زمان باقیمانده
الگوریتم نوبتی
الگوریتم اولویت با بالاترین نسبت پاسخ
زمان‌بندی صف چند سطحی
خلاصه فصل چهارم
خلاصه
نتیجه‌گیری
فهرست منابع

فهرست اشکال:
دیدگاه انتزاعی به بخش‌های مختلف یک سیستم کامپیوتری
خواسته‌های آدرس‌دهی فرآیند
پشتیبانی سخت‌افزاری برای ثبات‌های جابجایی و حد
زمان‌بندها

چکیده:
سیستم عامل بدون شک مهم‌ترین نرم‌افزار در کامپیوتر است. پس از روشن‌کردن کامپیوتر، اولین نرم‌افزاری که مشاهده میگردد، سیستم عامل بوده و آخرین نرم‌افزاری که قبل از خاموش کردن کامپیوتر مشاهده خواهد شد، نیز سیستم عامل است. سیستم عامل نرم‌افزاری است که امکان اجرای تمامی برنامه‌های کامپیوتری را فراهم می‌آورد. سیستم عامل با سازماندهی، مدیریت و کنترل منابع سخت‌افزاری، امکان استفاده بهینه و هدفمند آن ها را فراهم می‌آورد. سیستم عامل فلسفه بودن سخت‌افزار را به درستی تفسیر و در این راستا امکانات متعدد و ضروری جهت حیات سایر برنامه‌های کامپیوتری را فراهم می‌آورد.
تمام کامپیوترها از سیستم عامل استفاده نمی‌نمایند. مثلاً اجاق‌های مایکرویو که در آشپزخانه استفاده شده دارای نوع خاصی از کامپیوتر بوده که از سیستم عامل استفاده نمی‌نمایند. در این نوع سیستم‌ها به دلیل انجام عملیات محدود و ساده، نیازی به وجود سیستم عامل نخواهد بود. اطلاعات ورودی و خروجی با استفاده از دستگاه‌هایی نظیر صفحه کلید و نمایشگرهای LCD، در اختیار سیستم گذاشته میگردند. ماهیت عملیات انجام شده در یک اجاق گاز مایکروویو بسیار محدود و مختصر است، بنابراین همواره یک برنامه در تمام حالات و اوقات اجرا خواهد شد.
برای سیستم‌های کامپیوتری که دارای عملکردی به مراتب پیچیده‌تر از اجاق گاز مایکروویو میباشند، به خدمت گرفتن یک سیستم عامل باعث افزایش کارآیی سیستم و تسهیل در امر پیاده‌سازی برنامه های کامپیوتری می‌گردد. تمام کامپیوترهای شخصی دارای سیستم عامل می‌باشند. ویندوز یکی از متداول ترین سیستم‌های عامل است. یونیکس یکی دیگر از سیستم های عامل مهم در این زمینه است. صدها نوع سیستم عامل تاکنون با توجه به اهداف متفاوت طراحی و عرضه شده است. سیستم‌های عامل مختص کامپیوترهای بزرگ، سیستم‌های روبوتیک، سیستم‌های کنترلی بلادرنگ، نمونه‌هایی در این زمینه میباشند. از این‌رو برای بهره‌وری بهتر از کامپیوتر باید سیستم عاملی انتخاب شود که دارای قابلیت بالایی باشد.

مقدمه:
سیستم عامل یکی از نرم‌افزارهای سیستم است که بعنوان واسطی بین سخت‌افزار و برنامه‌های کاربردی و کاربران عمل مینماید.
ویژگی ها و وظایف سیستم عامل عبارتند از:
الف) کنترل و ایجاد هماهنگی بین برنامه‌های کاربردی مختلف در استفاده از سخت‌افزار.
ب) کنترل عملکرد دستگاه‌های مختلف ورودی و خروجی.
ج) تخصیص منابع به برنامه‌های مختلف.
سیستم عامل برنامه‌ای است که هسته‌ آن همواره بر روی کامپیوتر، در حالت اجرا قرار دارد. دو هدف اصلی سیستم عامل، ایجاد سادگی برای کاربرد و استفاده‌ کارا و موثر از کامپیوتر است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آدرس دهی, اشتراک, الگوريتم , برنامه های کامپيوتری, بهينه, تخصيص منابع, حفاظت, دانلود, زمان بندی, ساز,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:31
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
پیشگفتار
تئوری موضوع
بخش اول
مروری بر ASP.NET
صفحات سرور فعال (ASP)
مزایای ASP
معایب ASP
ASP.NET
محیط کاری NET
زبان مشترک زمان اجرا (CLR)
زبان‌های کامپایلری ASP.NET
وژوال استودیونت
مولفه‌های جدید محیط کاری NET
فرم‌های وب
سرویس‌های XML وب
ADO.NET
محیط کاری NET
زبان‌های NET
کتابخانه کلاس NET
ASP.NET
محدودیت‌های اسکریپت
مشکلات پیکربندی وب سایت
فقدان ساختار برنامه کاربردی
محدودیت‌های حالت
ویژوال استودیونت
تشخیص خطای خودکار
ابزارهای اشکال‌زدایی
کمک رسانی خودکار
مشخصات زبان مشترک (CLS)
سرویس‌های COM+
انواع فایل‌ها در ASP.NET
aspx
ascx
asmx
Web.congig
global.asax
disco یاvsdisco
csیاbv
vbproj,suo,sln,csproj
بخش دوم
فرم‌ها و کنترل‌های وب
عناصر تشکیل دهنده وب
کنترل‌های سرور HTML
کنترل‌های سرور وب
کنترل‌های پایه
کنترل‌های اعتبارسنجی و پیشرفته
کنترل‌های پیشرفته
کنترل‌های داده‌ای
کنترل‌های پایه‌ای
Label
TexBox
Button
CheckBox
CheckBoxlist
RadioButton
RadioButtonlist
HyperLink
LinkButton
ImageButton
Image
ListBox
DropDownlist
Panel
Table
TableRow
TableCell
کنترل‌های اعتبارسنجی
RequiredFieldValidator
RangeValidation
CompareValidator
RegularExpressionValidator
ValidationSummary
CustomValidator
کنترل‌های پیشرفته
calendar
AdRotator
کنترل‌های داده‌ای
Datalist
DataGrid
Repeator
بخش سوم
کنترل‌های رادیویی، انتخابی و لیست‌ها
کنترل‌ RadioButton
کنترل‌ RadioButtonList
کنترل DropDownList
افزودن گزینه‌ها به لیست
بخش چهارم
پیوندها و فرمت‌ بندی کنترل‌ها
ایجاد پیوند
کنترل HyperLink
مدیریت حالت کنترل‌ها
استفاده از حالت تماس برای تبادل اطلاعات
ردیابی تماس
بخش پنجم
بانک های اطلاعاتی
سیستم‌های مدیریت بانک اطلاعاتی
مفهوم بانک اطلاعاتی رابطه‌ای
مراحل طراحی بانک اطلاعاتی
دستیابی به بانک اطلاعاتی ADO.NET
اشیا و متدهای ADO.NET
مهم ترین اشیا و عملیات ADO.NET
بخش ششم
تامین امنیت در وب سایت
تعیین خواسته‌های امنیت
مفاهیم امنیت
تشخیص هویت
تعیین مجوز
تقلید
راهبردهای تامین امنیت
نتیجه‌گیری
فهرست منابع

چکیده:
این رساله که پایان نامه تحصیلی میباشد، مشتمل بر بخش هایی است که توصیف هایی از واحد درسی پروژه عملی، تحت عنوان مکانیزاسیون تولید مجله تحت وب را به دست میدهد و شامل فصول اصلی: ابزار و روش ها، تحلیل و طراحی، پیاده سازی میباشد. در هر فصل قسمت خاصی از این پروژه مورد بحث قرار گرفته است.

پیشگفتار:
موضوع انتخاب شده برای پروژه پایان نامه ای که شرح آن را پیش رو دارید،‌ مکانیزاسیون تولید مجله تحت وب می باشد. از آنجایی که در عصر حاضر، با توجه به گسترش به کارگیری کامپیوتر و استفاده از اینترنت میتوان از بسیاری موارد که منجر به اتلاف وقت و مصرف بی مورد کاغذ میشود، جلوگیری کرد، موضوع مجله را مدنظر قرار داده ایم تا با پیاده سازی مراحل تقلید آن تحت وب، در جهت کاهش هزینه ها گامی برداشته باشیم.
در این زمینه با انتقال جایگاه افراد مسئول، به حوزه اینترنت، مکانیزاسیون تولید شکل میگیرد. در قسمت تئوری موضوع به چگونگی شکل گیری وظایف پرداخته شده است.
امید به اینکه مکتوب حاضر مورد توجه و تایید استاد محترم واقع گردد.

تئوری موضوع:
در موضوع منتخب این رساله،‌ افراد مسئول در تولید، عبارتند از: مدیر مسئول، ویرایشگر، خبرنگاران و نویسندگان ثابت و افتخاری. از جمله وظایفی که تحت وب انجام میگیرد بطور اجمالی عبارت است از:
خبرنگاران و نویسندگانی که میتوانند در هر موقعیت مکانی باشند، بعد از عضویت در سایت، مطالب خود را هر ماه به مجله ارسال میدارند. ویرایشگر پس از بررسی مطالب ارسالی و تایید اولیه آن ها توسط مدیر مسئول ویرایش و تایید نهایی هر مطلب را به عهده دارد. نهایتاً پس از تایید نهایی، مطالب تایید شده بصورت اتوماتیک، با توجه به تاریخ، در هر صفحه جای میگیرد و خوانندگان قادر به استفاده از مطالب مندرج خواهد بود.
البته مدیر مسئول وظایف دیگری از قبیل نظارت بر اعضاء سایت و کارکردشان و استفاده از آرشیو مجله را نیز به عهده دارد، که در هر زمینه امکانات و دسترسی های لازم بصورت سیستماتیک برای مدیر مسئول فوق فراهم میباشد.
علاوه بر مطالب فوق، بازدیدکنندگان سایت قادرند نظرات و پیشنهادات خود را پس از مطالعه مطالب ماهانه، برای مجله ارسال کنند. و همچنین یک موتور جستجو نیز در سایت قرار داده شده تا افراد قادر به جستجوی مطالب مورد نظرشان باشند.
مشاهده آرشیو مطالب از امکانات دیگری است که بازدیدکنندگان به آن دسترسی دارند. علاوه بر امکان ارتباط میان اعضاء و مسئولین تولید مجله با هم، بازدیدکنندگان سایت نیز قادرند با مدیر مسئول از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنند.
بطور کلی این سایت امکان تولید و دسترسی به مطالب فراهم آمده برای بازدیدکنندگان را از طریق وب فراهم می آورد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
asp, اسكريپت, اعتبارسنجی, امنيت, بانک اطلاعاتی, برنامه كاربردی, تبادل اطلاعات, تحت وب, تشخيص خطای خو,

<-BloTitle->
<-BloText->