خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
فلنج
سریعترین و بروزترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تیکفا
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 2 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:25

نوع فایل: word

فهرست مطالب:

پيشگفتار

فصل اول : طرح تحقیق

مقدمه

بيان مسئله

اهميت و ضرورت تحقيق

اهداف، فرضيات و سئوالات تحقيق

هدف كلی

اهداف جزئی

فرضيات

سئوالات

متغيرهای تحقيق

تعريف واژه ها و اصطلاحات

مشاركت

امنيت

عملياتی نمودن ابعاد امنيت

امنيت شغلی

امنيت جانی

امنيت عاطفی

امنيت اخلاقی

امنيت مالی

اعتماد اجتماعی

فصل دوم : ادبیات تحقیق

مشاركت

انديشمندان داخلی

پرويز پيران

غفاری

انديشمندان خارجی

ماكس وبر

آلن بيرو

سی مور مارتين ليپست

امنيت

انديشمندان خارجی

باری بوزان

آل ويور

مولار

پيشينه تجربی تحقيق

مشاركت

تحقيقات انجام شده در داخل

تحقيقات انجام شده در خارج

تحقيقات انجام شده در داخل

تحقيقات انجام شده در خارج

چارچوب نظری

پرويز پيران

مولار

غفاری

منابع و مواخذ به ترتيب الفبای فارسی

منابع انگلیسی

سايت هاي اينترنتي

 

پيشگفتار:

دين مقدس اسلام همواره به دليل ضرورت و اهميت مشاركت آن را مورد توجه قرار داده است و در متون اسلامی توصيه های فراوانی در اين زمينه شده است.

مشاركت به معنای واقعيتی اجتماعی و جوهره جوامع انسانی به لحاظ تاريخی ريشه در زندگی اجتماعی انسان دارد و از فرآيندهايی به شمار می آيد كه با گذشت زمان دگرگون شده و صورت چندگانه ای به خود گرفته است.

مشاركت در شكل سنتی خود حالت طبيعی دارد و ناشی از نيازهای اجتماعی، اقتصادی و روانی است.

ولی در شكل جديد حالتی قراردادی پيدا كرده است البته مشاركت در صورت قديمی خود حالت اجباری و تحميلی در قالب بيگاری نيز داشته است.

يكی از موضوع هايی كه از آغاز تشكيل جوامع همواره مورد توجه بشر بوده است برقراری امنيت و ابزار مناسب برای آن است.

امنيت هم يكی از مفاهيمی است كه علیرغم تصريح در خاستگاه اجتماعی و ابتنای آن به بستر اجتماع مورد تفسير و تعابير مختلف قرار گرفته است.

مراد ما از امنيت اجتماعی soeitall securitg است كه در زبان فارسی از آن به امنيت اجتماعی تعبير شده است.

پديده های اجتماعی به لحاظ ماهيت سيال خود همواره در معرض تاثير و تاثر متغيرهای گوناگون در عرصه اجتماع هستند و بدون شک در رفتار افراد گروه ها و ساخت جهت دهی به يكديگر، نقش غير قابل انكار دارند، مفاهيم امنيت و اجتماع نيز در اين فضا قابل ارزيابی هستند.

دانشگاه ها يكی از نهادهای مهمی است كه دارای كاركردهای متنوعی در شئون مختلف اجتماعی از جمله مشاركت و امنيت اند.

 

مقدمه:

در تربیت اخلاقی، تربیت دینی از جایگاه رفیعی برخوردار است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که تربیت دینی توسط خانواده ها نقش اساسی در سلامت روان و سازگاری اجتماعی دارد. همچنین پژوهش ها موید این مطلب است که مذهب می تواند خویشتن داری را که عنصر اساسی در تربیت است افزایش دهد و در این میان خانواده می تواند بعنوان اصلی ترین و اساسی ترین عنصر تربیت دینی تلقی شود.

برای این که بتوان تعریفی از تربیت دینی بدست آورد نخست باید به تبیین معنای تربیت و دین پرداخت:

تربیت عبارت است از : «فراهم آوردن زمینه ها و عوامل به فعالیت رساندن یا شکوفا ساختن استعدادهای شخص در جهت رشد و تکامل اختیاری او به سوی هدف های مطلوب «دین در لغت به معنای جزا، اطاعت و قهر و غلبه،عادت،خضوع و پیروی است و در اصطلاح عبارت است از «مجموعه عقاید، اخلاق،قوانین و مقرراتی که برای اداره امور جامعه انسانی و پرورش آن ها به کار گرفته می شود.»

بنابراین می توان گفت: تربیت دینی فرآیندی است دوسویه میان مربی و متربی که ضمن آن مربی با بهره گیری از مجموعه عقاید، قوانین و مقررات دینی تلاش می کند تا شرایطی فراهم آورد که متربی آزادانه در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای خود گام برداشته، به سوی  هدف های مطلوب رهنمون گردد.

هدف از تربیت دینی آن است که مربی چه در مقام معلم و چه در مقام والدین شور و شوق فطری کودک را نسبت به جلال و جمال الهی پرورش دهد و از رهگذر آن فضایل اخلاقی را به ملکات اخلاقی مبدل سازد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اعتماد اجتماعی, امنيت اخلاقی, امنيت جانی, امنيت شغلی, امنيت عاطفی, امنيت مالی, امنیت اجتماعی, تحقیق,,

تاريخ : 2 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:24

نوع فایل: word

فهرست مطالب:

فصل اول - طرح تحقیق

مقدمه

بيان مسئله

اهمیت موضوع پژوهش

اهداف پژوهش

اهداف تحقیق

اهداف ویژه

متغیر های تحقیق

متغیر مستقل

متغیر وابسته

فرضیه ها یا پرسشهای تحقیق

پرسشهای ویژه

نوع مطالعه روش و نحوه اجرای تحقیق

ابزار گرد آوری داده ها

محدودیتهای تحقیق

تعريف جملاتی مرتبط با تحقيق

عمده ترین عوامل خانوادگی موثر در پیشرفت تحصیلی

شرایط عاطفی و امنیت محیط خانواده

شرایط اجتماعی و اقتصادی

تحصیلات و سطح فرهنگ خانواده

تعداد اعضای خانواده

اشتغال كودكان

ارتباط بین اولیا و مربیان

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

نقش و تاثير والدين - خصوصاً سواد آن ها – بر پيشرفت تحصيلی فرزندان

تعريف واژگان كليدی

افت كيفی

افت تحصيلی كلی (كلان)

افت تحصيلی جزئی

باورهای والدين، موفقيت فرزند

شيوه‌ حضور و مداخله والدين

چند عامل مشخص که بر پيشرفت تحصيلی فرزند تاثير دارد

عوامل موثر در ترک تحصيل دانش آموزان

سواد والدين

منابع

 

مقدمه:

باید دانست که عوامل متعددی بر نگرش کودک از خود و اعضای خانواده خود موثر است، از آن جمله میتوان به عوامل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی حاکم بر خانواده اشاره کرد که ارتباط مستقیم با سطح سواد و تحصیلات خانواده دارد. شخص باسواد امکان سلامت اقتصادی و تصمیم گیری بیشتری دارد و چنین انسانی نسبت به خود و فکر و فرهنگ جامعه بصیرت بیشتری دارد. سواد و تحصیلات، از دیدگاه اقتصادی، افراد را به‌سوی رشد و توسعه‌ درون زاد و خلاق و هماهنگ با اجتماع و کشور هدایت میکند و از دیدگاه تخصصی، جامعه را موفق میسازد، افراد بزرگسال بعنوان عامل اساسی تولید، حتی با یک اصطلاح اقتصادی خاص که همان جمعیت فعال یا نیروی کار میباشد، مشخص میشوند. با توجه به آمار موجود، گسترش سواد کاهش رشد جمعیت و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی و پیشرفت دانش و ... را تسهیل نموده است. تنها جوامعی توانسته‌اند مشکلات خود در زمینه های تغذیه، مسکن، پوشاک، بهداشت و آموزش را از میان بردارند که از سطح بالای سواد برخوردار باشند. بی سوادی، نه تنها پدیده ای قابل تاسف است، بلکه علامتی است در کنار علائم دیگر که نشان دهنده از خود بیگانگی میباشد و منجر به عقب ماندگی میشود. این عقب ماندگی در تعلیم و تربیت، خود معلول شالوده های نامتناسب اقتصادی و اجتماعی است و رابطه مستقیم با فقر عمومی و کمبود وسایل کافی به ویژه نداشتن معلم و مدرسه است.

سواد و تحصیلات خانواده یکی از عوامل مهم پیشرفت بشر در جهان امروز است. پیشرفت تکنولوژی، صنعت، بهداشت و علوم مختلف مدیون این عامل مهم است.

بی سوادی در تمام ابعاد زندگی انسان میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد، مخصوصاً در بهداشت، رشد اقتصادی، رشد فرهنگی، رشد و تربیت فرزندان، بی نظمی و ناهنجاری کودکان، رشد اشتغال و غیره مطالعات نشان داده است که هرچه آسیبهای روانی بیشتر باشد،  موقعیت اجتماعی شخص را پایین تر می آورد و  عواملی چون فقر، بی کاری، تعداد فرزندان، اعتیاد، طلاق و ... که همه موجب پایین آمدن موقعیت اجتماعی و فرهنگی شخص میشود و آشفتگی ها یا آسیب های روانی را به وجود می آورد معمولاً افرادی که در سطح پایین اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زندگی میکنند، سطح تحصیلات کمتری نسبت به افراد همسال خود دارند و میزان تحصیلات در این خانواده ها به شدت افت پیدا میکند. در حقیقت در برخی از این خانواده ها، سواد مقوله بیگانه ای است.

تاثیر عمیقی که این موقعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی پایین، بر روی افراد خانواده و جامعه برجا میگذارد، موجب بی نظمی و آشفتگی روانی میگردد، البته این آشفتگی روانی را در طبقات مختلف جامعه میتوان دید.

شیوه های انحرافی ـ ایجاد علایم روانی بیماری ـ اقدام به خودکشی ـ بستری شدن ـ قطع ارتباط با واقعیت، در طبقات پایین اجتماع، بیشتر دیده میشود.

مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بعنوان پیش فرض این مشکل مطرح است و در واقع هدف بررسی اثرات اقتصادی ـ اجتماعی این مسئله بعنوان یک متغیر مهم بر وضعیت روانی است. در اینجا سواد و تحصیلات را بعنوان یک متغیر ملاک، لحاظ نموده که قابل سنجش بیشتری است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آموزش, اشتغال, اشتغال كودكان, اعتیاد, افت تحصيلی, افت كيفی, امنیت, بهداشت, بی سوادی, تحصیلات, تربیت ,

تاريخ : 2 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:17

نوع فایل: word

فهرست مطالب:

مقدمه

تعریف بهداشت روان

تعریف سازمان جهانی

ویژگیهای افرادی که از نظر روانی سالم هستند

چند نشانه هشدار دهنده برای ضعف روانی

اهمیت توجه به بهداشت روانی کودکان

مشکلات بهداشت روان

اختلالات هیجانی جدی

عوامل

پرورش سلامت روان در کودکان

ویژگیهای بازی در هر دوره و زیر دوره‌ها بر اساس سطح رشدی کودک

مشکلات خانوادگی بر بهداشت روانی کودک تاثیرگذار است

اهمیت و ارزش بازی

بازی حسی – حرکتی یا تمرینی

بازی با بزرگسالان

بازی با اشیا یا بازی نمادی

متوقف کردن بازی

نقش عروسک بازی، در رشد و تکامل کلامی کودک

منابع

 

مقدمه:

بیماریهای روانی از بدو پیدایش بشر وجود داشته و هیچ فردی، از هیچ طبقه اقتصادی ـ اجتماعی خاصی، در مقابل آن ها مصونیت نداشته و خطری است که بشر را مرتبا تهدید میکند. خوشبختانه نهضت بهداشت روانی در نیم قرن اخیر، افکار غلط و خرافات در مورد این بیماریها را کنار گذاشته و نشان داده که اوّلا بیماریهای روانی، قابل پیشگیری بوده و ثانیا در صورتیکه مانند سایر بیماریها به موقع تشخیص داده و تحت درمان قرار گیرند به همان نسبت از مزمن شدن و عوارض آنها کاسته خواهد شد. در راستای همین ایده، بهداشت روانی که جزئی از بهداشت عمومی محسوب میشود به پیگیری موارد زیر میپردازد:

افزایش سطح بهداشت روانی از طریق ارتقاء آگاهیهای جامعه در مورد بیماریهای روانی

شناسایی و تشخیص زودرس اختلالات روانی و درمان آنها

پیشگیری از عوارض و عود بیماری و توانبخشی بیماران

پیشگیری از بروز بیماریهای روانی از طریق پیشگیری و درمان بیماریهای جسمی در کشور ایران نیز علی رغم آن که از زمان محمد بن زکریای رازی و بعد ابوعلی سینا به بیماران روانی (دیوانگان آن زمان) توجه داشته و برای آن ها از دستورات مختلف داروئی و روشهای گوناگونی همچون تلقین استفاده میکردند، ولی به طور رسمی در سال 1336 برنامه های روانشناسی و بهداشت روان از رادیوی ایران آغاز شد و در سال 1338 اداره بهداشت روانی در اداره کل بهداشت وزارت بهداری وقت، تشکیل گردید. اگرچه از سال 1319 تدریس بیماریهای روانپزشکی دانشگاه تهران آغاز شده بود با قبول استراتژی P.H.C توسط جمهوری اسلامی ایران و ایجاد شبکه های بهداشتی درمانی در کشور، موضوع بهداشت روان به منزله جزء نهم خدمات اوّلیه بهداشتی پذیرفته شد و در حال حاضر نیز از موضوعات بسیار ضروری در کشور، مورد توجه قرار دارد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اختلالات روانی, ارزش بازی, بهداری, بهداشت روان, بهداشت روانی, بیماران, توانبخشی, تولد, دانلود, درمان,

تاريخ : 2 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:70

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چکیده

مطالعات اکتشافی و زمین شناسی کائولن در ایران

كانسارهای هوا زده (كانسارهای برجای مانده)

كانسارهای گرمابی

كانسارهای سولفاتار Solfatara

ذخاير کائولن ثانويه

كائولن‌های رسوبی

ماسه‌های كائولينيتی

زمین شناسی و پراکندگی کانه در ایران

بررسی وضعیت کائولن در ایران و جهان

سراميک سازی

نسوز

كاربرد شيميايی

مصالح ساختمانی

با كاربری نسوز

توليدكنندگان کائولن در ايران

كارخانه كائولن شويی زنوز

فرآيند توليد

مراحل شستشو كائولن درخط توليد

مراحل مختلف توليد كائولن تغليظ نشده معدن زنوز

مصارف گوناگون كائولن فرآوری شده كارخانه زنوز

كارخانه كائولن شويی گناباد

كارخانه معدن فرآور

بیولوژی و تاثیرات زیست محیطی کائولن

منابع و ماخذ

 

چکیده:

این پروژه به بررسی کانی کائولینیت از نظر خواص میزان تولید اکتشاف و استخراج در ایران و سایر نقاط جهان و همچنین کاربرد آن در صنایع مختلف میپردازد و بطور مشخص بر روی این کانی در معدن کائولن منطقه زنوز در آذربایجان شرقی میپردازد.

 

مطالعات اکتشافی و زمین شناسی کائولن در ایران:

با بررسی مناطق پتانسيل‌دار كائولن مشاهده میگردد، مناطق آباده، طبس، شاهين دژ، اهر، سميرم، شهركرد، يزد، زنوز، ميانه، زنجان، ساوه، سمنان، تهران و قزوين از مناطق مستعد جهت سرمايه‌گذاری در زمينه اكتشاف هستند. از دلايل انتخاب مناطق فوق میتوان به ميزان ذخيره كيفيت، سرمايه‌گذاری در زمينه اكتشاف هستند. از دلايل انتخاب مناطق فوق میتوان به ميزان ذخيره كيفيت، وجود امكانات زيربنائی نسبتاً مناسب و امكان استقرار وجود كارخانجات مصرف‌كننده كائولن در مناطق فوق اشاره نمود.
در برنامه‌ريزی جهت اكتشاف به عنوان اولين قدم پيشنهاد میشود اكتشاف تفصيلی از 60 منطقه ذكر شده در صفحات قبل صورت پذيرد. از آن جایی كه به علت محدوديت‌های اعتباری، شروع عمليات در كليه مناطق مورد اشاره امكان‌پذير نمیباشد، مناطقي همچون آباده، زنوز، ميانه كه مطالعات مقدماتی بيانگر ذخيره احتمالی مناسب در آن ها بوده و توجهات كافی جهت اكتشاف تفصيلی بر روی آن ها موجود است میتواند مدنظر قرار گيرد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
استخراج, اکتشاف, دانلود پایان نامه, زمین شناسی, سراميک سازی, سولفاتار, فرآيند توليد, كانسار, ماسه , ,

تاريخ : 2 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:200

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چکيده

مقدمه

طرح مسئله

تاريخچه و سابقه تحقيق

اهداف تحقيق

ضرورت تحقيق

روش تحقيق

فصل اول : تعاریف و نظریه ها

تعاریف

تعریف سالمندی

سن زمانی

سن جسمی و زیستی

سن روانی و عاطفی

سن اجتماعی

نظریه های مختلف در مورد سالمندی

نظریه نقصان دستگاه ایمنی

نظریه پیر شدن سلولی

نظریه تغییرات سیستم غدد داخلی

نظریه توارثی

نظریه فرسودگی

نظریه مواد زائد

فصل دوم : شناخت آسایشگاه سالمندان و خانه تجربه

تحلیل عنوان

مبدا پیدایش

پیدایش خانه های سالمندان در ایران

تحلیل وضعیت سالمندان تهران

نتیجه گیری و ارائه طرح

پیدایش خانه های سالمندان در جهان

علت پیدایش و مزایای آسایشگاه سالمندان

مسائل عاطفی و روانی و اجتماعی سالمندان

معایب خانه سالمندان

مزایای خانه سالمندان

مهاجرت از روستاها

جنگ، اقتصاد بد، خشکسالی

غفلت و سوء رفتار

تعاریف سوء رفتارها در سالمندان

اهمیت موضوع و جایگاه آن در کالبد شهر

بررسی فیزیولوژی و روانشناسی سالمند

کلیات

ویژگی های جسمانی

تغییرات ظاهری

تضعیف قوای حرکتی و ماهیچه ها

کاهش عملکرد دستگاه گوارش

تغییرات عملکردی قلب و عروق

تغییر در حافظه و هوش

ضعف بینایی

ضعف شنوایی

ضعف حس چشایی و بویایی

ضعف لامسه

سایر تغییرات جسمانی

نیازهای جسمانی سالمندان

آسایش حرارتی و برودتی سالمندان

عوامل تاثیرگذار بر آسایش حرارتی و برودتی سالمندان

توصیه های طراحی دمای آسایش فضاها

شرایط محیطی موثر بر آسایش حرارتی

نورپردازی مناسب جهت ارتقای عملکرد بینایی سالمندان

نور طبیعی

توصیه های طراحی نور طبیعی در فضاها

نور مصنوعی

توصیه های طراحی نور مصنوعی در فضاها

رنگ آمیزی مناسب جهت ارتقای عملکرد بینایی در سالمندان

توصیه های طراحی تاثیر رنگ در فضاها

نوصیه های طراحی و نکات فضایی

ویژگی های روانی، احساسی و شخصیتی سالمندان

جنبه­ های زیست شناختی

جنبه های روانشناختی

جنبه های جامعه شناختی

توصیه­ های طراحی در روانشناشی سالمندان

مراکز خدماتی روزانه

اهداف مراکز خدماتی مراقبت روزانه

مدت زمان حضور استفاده کنندگان

فعالیت های معمول در مجموعه های روزانه

تکنولوژی و سالمندان

تکنولوژی سازگاری و حمایتی نوین

بهره گیری از تکنولوژی نوین جهت ارتقاء کیفیت زندگی

چکیده فصل دوم

فصل سوم : تحلیل نمونه ­ها

بررسی چند نمونه خانه سالمندان در تهران

کلیات

آسايشگاه کهريزک شماره 1

تاریخچه

پیشینه

وضعیت کنونی

واحدهای داخل آسایشگاه

واحد اداری

خوابگاه مددجویان

مجموعه نارون

مجموعه بنفشه

مجموعه ارغوان

مجموعه گل یاس

ساختمان آفتاب

آشپزخانه صنعتی

سردخانه صنعتی

رختشویخانه صنعتی

باغبانی و فضای سبز

طراحی، اجرا و نگهداری فضای سبز

تولید گل و گیاه مورد نیاز آسایشگاه و گیاهان آپارتمانی

تولید کود برگ

تولید محصولات کشاورزی

نقلیه

واحد درمانی

درمانگاه دکترحکیم‎زاده

بخش بیماران بستری و مراقبت های ویژه

بخش قرنطینه

واحد توانبخشی

کارگاه های توانبخشی

روند فعالیت کارگاه ها

شهرک امید

شهرک گل ها

شهرک عمید

واحد فرهنگی

کتابخانه

آموزش قرائت و تفسیر قرآن

آموزش خط بریل

برپایی جلسات مثنوی‎خوانی و حافظ‎خوانی

برنامه قصه‎گویی مادربزرگ ها و پدربزرگ ها

گروه میلاد

درد دل و ضبط خاطرات مددجویان

مهدکودک و سرای فرهنگی

مهدکودک

سرای فرهنگی و سالن اجتماعات

کلاس های سوادآموزی

برنامه تئاتر درمانی

گنجینه یادمان یاران

مدارس دخترانه و پسرانه

مجتمع ورزشی

آسایشگاه فرزانگان

امکانات رفاهی

خدمات درمانی و توانبخشی

خدمات پرستاری و مراقبتی

خدمات تفریحی و اختصاصی

بررسی چند نمونه خانه سالمندان در جهان

خانه سالمندان KRESS Bron

خانه سالمندان در حاشیه دریا (ساحل نیوجرسی)

اقامتگاه سالمندان میدوویو (کانکاکی، ایلینویز)

ارزیابی مطالعات موردی

جزئیات دیدگاه­ ها

شرایط خانه سالمندان

موقعیت قرارگیری

چگونگی طراحی معماری فضاها، امکانات و تجهیزات موجود

شرایط سالمندان ساکن

چکیده مطالعات موردی خانه­ های سالمندان

چکیده فصل سوم

فصل چهارم : استانداردهای طراحی

مکان یابی مناسب برای خانه سالمندان

توصیه­ های طراحی

جهت گیری مناسب

ورودی اصلی

توصیه­ های طراحی ورودی

هال ورودی

اتاق نشیمن

کتابخانه

اتاق­ های غذاخوری

توصیه­ های طراحی فضاهای غذاخوری

آشپزخانه

توصیه­ های طراحی آشپزخانه

اتاق خواب

پنجره در اتاق خواب

روشنایی و رنگ آمیزی اتاق خواب

وسایل مورد نیاز در اتاق خواب سالمندان

تختخواب

کمد

میز کنار تختخواب

امکانات آشپزی و شستشو

اتاق کارکنان

اتاق مدیر

اتاق­ های درمانی و توانبخشی

رختشوی خانه مرکزی

انبار وسائل

سرویس­ های بهداشتی

توالت

دستشوی

توصیه­ های طراحی سرویس های بهداشتی

حمام

توصیه های طراحی حمام ها

ارتباطات عمودی فضاها در خانه­ های سالمندان

آسانسور

توصیه­ های طراحی آسانسورها

رامپ و سطوح شیب دار

پلکان

توصیه­ های طراحی پله ها

راهروها

بازشوها

درها

پنجره­ ها

توصیه­ های طراحی باز شوها

تراس ها

تراس­ های خصوصی

تراس های مشترک

توصیه­ های طراحی تراس ها

محوطه باغبانی

مبلمان و اثاث ثابت

کفپوش­ های مناسب

توصیه­ های طراحی راهرو های ارتباطی

نرده­ های کمکی

نشانه­ ها

رهنمودهای عمومی در رابطه با خانه­ های سالمندان

چکیده و ارائه سرانه­ های پیشنهادی

فصل پنجم : تاثیرات اقلیم در طراحی

تاثیرات اقلیم درطراحی وسایت

تقسیم بندی حوزه های اقلیمی متفاوت در ایران و جهان

تقسیمات اقلیمی معماری در ایران

اقلیم گرم و خشک

آفرینش معماری همساز با اقلیم در مناطق مختلف اقلیمی در ایران

ویژگی های معماری بومی در مناطق گرم و خشک

پلان ها و نقشه ها در منطقه گرم و خشک

تعداد و مساحت بازشوها در منطقه گرم و خشک

مصالح بدنه استفاده از مصالح با ظرفیت حرارتی بالا

حیاط مرکزی در اقلیم گرم و خشک

پوشش گیاهی

درختان برگ ریز

پوشش سبز مجاور پوسته ساختمانها

دلایل خنک بودن سطوح با پوشش گیاهی

فصل ششم : ضمینه های ماهیتی و فیزیکی جهت طراحی سایت

طراحی سایت

معرفی فضاها

تنظیم روابط

جانمایی

معرفی روابط فضاها

تنظیم روابط

استقرار در سایت

محورهای اثر گذار

جانمایی بخش ها

هم نشینی فضاها

پیوست ها

منابع و ماخذ (داخلی)

منابع و ماخذ(خارجی)

 

چکيده:

هنگامی که فردی سالمند به يک آسايشگاه سالمندان سپرده میشود، در واقع مرحله ای جديد از زندگی خود را آغاز میکند. با توجه به تجارب و دانشی که اين شخص در زندگی خود کسب کرده، اين دوران میتواند از  پربار ترين دوران زندگی او باشد. فردوسی با 71 سال عمر کتاب معروف خود، شاهنامه را در پايان عمر تمام کرد. شيخ مصلح الدين سعدی شيرازي 82 سال عمر کرد و تا آخرين دوران زندگی به نصايح و اندرز اشتغال داشت. چرچيل نخست وزير انگلستان، با 91 سال عمر برنده جايزه نوبل در ادبيات و سياست مدار مطرح دوره خود بود. ميکل آنژ در 81 سالگی، رايم اثر مشهور خود را عرضه داشت و تا آخر عمر در کليسای سن پير مشغول کار بود. از اين نمونه ها در تاريخ بشر فراوان است. پس اولين گام در طراحی مرکزی برای سالمندان، تغيير نگرش نسبت به افراد سالخورده است. اگر ديد ما به اين افراد، بصورت افرادی بيمار، ناتوان و نيازمند مراقبت باشد، ناگزير طراحی ما به بيمارستان شبيه خواهد شد. آسايشگاه سالمندان در واقع تنها نقش محل سکونت را برای سالمندان ايفا نمیکند، بلکه اين مکان محل برخوردهای اجتماعی، شرکت در مراسم مذهبی و جشن ها، آموزشی، کارهای دستی گذران اوقات فراغت، ورزش و تفريح او خواهد بود. بنابراين لزوم تنوع و انعطاف پذيری در طرح چنين فضايی واضح است.

مقصود اصلی در اين پروژه ارائه رهنمودها و معيارهای طراحی معماری خانه های سالمندان مناسب سالمندانی است که از ذهن و جسم فعالی برخوردار میباشند و يا از برخی جنبه های دارای معلوليت جسمی هستند و احتياج به مراقبت پزشکی، تغذيه و بهداشت در شرايط خاص دارند. آسايش و ايمنی سالمندان از نکات مهم در طراحی خانه برای سالمندان میباشد که با رعايت استانداردهای موجود و در نظر گرفتن فرهنگ زيستی و شرايط جسمی اين رده سنی تامين خواهد شد.

امکانات درمانی يکی از اساسی ترين نيازهای اين دوران به شمار میرود که با ايجاد درمانگاه بخش فيزيوتراپی و استخر (هيدروتراپی) و ديگر تسهيلات بهداشتی و درمانی در طرح به اين مسئله توجه شده است. علاوه بر اين سعی شده تا با طراحی منظری مناسب محيطی آرام، زيبا، صميمی به وجود آيد تا علاوه بر حفظ ارتباط افراد با فضای باز، سلامت جسمی و روانی آنان نيز تامين گردد. ايجاد مسيرهای پياده روی، دوچرخه سواری، فضای باغبانی و طراحی فضای بازی برای کودکان از جمله راهکارهايی میباشد که جهت ارتقاء کيفيت مکانی در نظر گرفته شده است و در پاسخ به نيازهای اجتماعی و حفظ ارتباط سالمندان با جامعه نيز فضاهايی چون سالن اجتماعات، کلاس های فرهنگی هنری، انجمن ها و ... در طرح پيش بينی شده است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آسانسور, آسایش, آسایشگاه سالمندان, آشپزخانه, اتاق خواب, اتاق نشیمن, باغبانی, تحقيق, تختخواب, تراس , ,

تعداد صفحات:88

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

فصل اول

کلیات پژوهش

بیان مسئله

اهداف تحقیق

ضرورت و اهميت انجام پژوهش

سوالات تحقیق

فرضیات تحقیق

متغیرهای پژوهش

رضایت شغلی

عزت نفس

تعاریف عملیاتی

فصل دوم

ادبیات پژوهش

تعریف عزت نفس

عزت نفس

ویژگی های شخصی كه عزت نفس بالا  دارد

مستقل عمل میكند

مسئولیت پذیر است

به پیشرفت هایش افتخار میكند

به چالشهای جدید مشتاقانه رو می آورد

دامنه وسیعی از هیجانات و احساسات را نشان میدهد

ناكامی را به خوبی تحمل میكند

میتواند خود را محاكمه كند

ویژگی های شخصی كه عزت نفس پایین  دارد

عوامل موثر بر عزت نفس

بلوغ

تاثیرات بیرونی

نظریات عزت نفس

نظریه كوپر اسمیت

نظریه مازلو

نظریه ویلیام جیمز

نظریه جرج مید

ابعاد عزت نفس

عزت نفس اجتماعی

عزت نفس بدنی

عزت نفس تحصیلی

عزت نفس خانوادگی

عزت نفس كلی

مولفه های اساسی عزت نفس

نظریه راجرز

نياز به توجه مثبت

نياز به توجه خود

رضایت شغلی

تلفيق زندگی کاری و خانوادگی

رابطه شخصيت متناسب با موفقيت شغلی

عوامل موثر در رضایت شغلی

افزایش رضایت شغلی

غنی‌سازی شغلی

مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها

 زمان کاری شناور

رضایت شغلی در سازمان

عوامل موثر در رضایت و نارضایتی شغلی در سازمان

ارتباط عمودی

ارتباط افقی

ارتباط تمایلی

سرپرستی و نظارت فنی

تعیین رضایت شغلی

تاثير رضايت شغلی در موفقيت سازمانی

رضايت درونی و رضايت بيرونی

رضايت شغلی كاركنان كليد طلايی رضايت مشتريان

نظریات رضایت شغلی

كوهلن

هاپاک

نظریه نیازها

نظریه انتظارات

نظریه نقشی

پژوهشهای صورت گرفته

فصل سوم

روش پژوهش

روش تحقيق

جامعه آماری

حجم نمونه و روش نمونه گيری

ابزار سنجش

روش تجزيه و تحليل آماری

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها

تحلیل توصیفی

جداول نمرات

جداول استنباطی

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

خلاصه

نتیجه گیری

پیشنهادات مربوط به افزایش رضایت شغلی

پیشنهاد برای بالا بردن عزت نفس

منبع

 

خلاصه :

ما در فصل اول این پژوهش در پی کشف رابطه بین عزت نفس کارکنان و رضایت شغلی آن ها بودیم و همچنین به اهمیت و تعیین اهداف و فرضیات خود را مطرح کردیم.

در فصل دوم این پژوهش در ابتدای امر تعریفی از عزت نفس و رضایت شغلی مطرح کردیم و در بخش بعدی عواملی که موجب بالا بردن رضایت شغلی میشود و همچنین عوامل تاثیر گذار بر عزت نفس را معرفی نمودیم و به اختصار به توضیح آن ها پرداختیم. در بخش بعدی نظرات مربوط به رضایت شغلی و عزت نفس را مطرح و در انتها نیز پژوهشهای انجام گرفته را در این زمینه بازگو کرده ایم .

در فصل سوم جامعه آماری و روش نمونه گیری را مشخص نمودیم و ابزار پژوهشی که همان آزمون رضایت شغلی آیزنک و پرسش نامه عزت نفس میباشد را معرفی و ویژگی های آن آزمون را مطرح کردیم و همچنین روش آماری را مشخص کردیم.

در فصل چهارم در ابتدا به شرح جداول توزیع فراوانی پرداختیم و در بخش دوم به تشریح سطح معنی داری از طریق آزمون t پرداختیم و به یک نتیجه گیری کلی از اجرای آزمون دست یافتیم .






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
بلوغ, تحقیق, جرج مید, جمعیت, دانلود پایان نامه, راجرز, رضایت شغلی, روانشناسی, سازمان, عزت نفس, كوپر ,

تاريخ : 2 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:59

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چکیده

اهميت موضوع پروژه

معرفی معدن

موقعيت سابقه معدن

زمين شناسی

ابعاد كانسار

كانی های متشكله

برآورد ذخيره معدن

زون بندی

شرح مختصری از كارخانه دندی

سنگ شكن اول

نقاله هوایی

سيستم انباشت و برداشت

سنگ شكن دوم

واسطه سنگين

واحد آسياها

فلوتاسيون

مواد شيميايی مورد استفاده

محل افزودن مواد شيميايی

واحد آبگيری

واحد تكليس

واحدهای جنبی

موازنه متالوژيكی

خط كم عيار

خط پر عيار

روش های متدوال كانه آرای كانی های اكسيده

دانه بندی

همراهی كانی های رسی

وزن مخصوص بالا

مصرف بالای مواد شيميايی

عيار روی در كنسانتره اكسيده

روش ثقلی

فلوتاسيون

فلوتاسيون كانی های اكسيده سرب

فلوتاسيون كانی های اكسيده روی

ساير روش ها

روش كوره ولز (Wealz Kiln)

روش ليچ الكتروليز مستقيم

تحقيقات انجام شده در مورد فرآوری كانسنگ انگوران

بررسی های كانه آرايی

پيرو متالورژی

هيدرو متالورژی

منابع

 

فهرست اشکال:

معدن سنگ و روی انگوران

سیستم حمل و نقل هوایی انگوران

دستگاه انباشت کن در حین کار

دستگاه برداشت کن در حین کار

سنگ شکن مخروطی سیمونز

سرندهای نرمه زدایی در بخش HMS

نمایی از سالن آسیاکردن

نمایی از سالن فلوتاسيون

مدار ساده فلوتاسيون

مدار كلكتور

مدار كف ساز

مدار عامل سولفيد كننده

فیلتر نواری

تخلیه کیک کنسانتره روی در انتهای نوار

 

 

فهرست جداول:

ذخيره معدن انكوران عيار

اولين زون بندی در معدن انگوران

زون بندی معدن انگوران

وزن مخصوص كانی های سرب و روی

محصولات بدست آمده از روش پيرو متالورژی

خلاصه نتايج حاصل از روش های مختلف کانه آرايی

 

فهرست نمودارها:

موازنه جرمی ده ساله کارنه سرب و روی انگوران - خط کم عيار

 

چکیده:

معدن انگوران بزرگ ترين معدن سرب و روی ايران و يكی از معادن بزرگ سرب و روی جهان است. اين معدن هم از نظر ذخيره اثبات شده و قطعی حدود 25 ميليون تن و هم از نظر عيار متوسط (مجموع سرب و روی 35%) در زمره معادن نادر دنيا و منحصر به فرد در ايران است. سابقه بهره برداری آن به حدود 30سال قبل می رسد در آن زمان معدن بصورت ابتدايی بهره برداری میشده است.

تا اين كه در سال های 54 تا 57 كارخانه كانه آرائی عظيمی به نام كارخانه دندی (البته در مقياس ايران) با ظرفيت 2000 تن در روز با سرمايه ای حدود 30 ميليون دلار و در فاصله 20 كيلومتری اين معدن نصب شده است.

متاسفانه از بدو راه اندازی كارخانه خط فلوتاسيون روی متوقف بوده است. علت آن عدم توفيق طراحان خارجی در راه اندازی آن مطابق با آزمايشات انجام شده بوده است. پس از گذشت 14 سال از راه اندازی كارخانه هنوز خوراک اين خط با عيار تقريبی %20 روی همچنان به سد باطله میرود. در حالی كه ديگر كارخانجات توليد كنسانتره روی همانند كارخانجات ايرانكوه و كوشک با خوراكی بين 5 تا 10 درصد روی مشغول كار میباشند. دو كارخانه اخير البته با خوراک سولفوره كار میكنند. لذا آرايش آن ها مشكل چندانی در بر ندارد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اكسيده روی, اكسيده سرب, الكتروليز, دانلود پایان نامه, دانه بندی, روی, زمين شناسی, زون بندی, سرب, سرن,

تاريخ : 2 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:30

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

مقدمه

انواع خشونت خانوادگی علیه کودکان

خشونت جسمی

خشونت جنسی

غفلت (بی توجهی)

بی توجهی و غفلت جسمانی

غفلت و اهمال از جهت پزشکی

غفلت هیجانی

غفلت از جهت تعلیم و تربیت

طرد کودکان

خشونت روانی (عاطفی)

از سوء رفتار تا كودک آزاری

انواع كودک آزاری از دیدگاه روانشناسی

بررسی روانشناختی خشونت علیه کودکان کار

یونیسف و خشونت علیه کودکان

در اینجا به چند باور رایج ولی اشتباه در میان مردم اشاره میشود

عدم اعتماد و اطمینان به دیگران

احساس بی‌ارزشی و آسیب‌دیدگی

بی‌ثباتی عاطفی

انواع خشونت علیه کودک

خشونت روانی

خشونت در قالب بی‌اعتنایی

خشونت جسمی (فیزیکی)

 

مقدمه:

خشونت خانگی واقعیتی آزار دهنده و غیر قابل انکار در دنیای امروز است، در جهانی که محیط خانه میباید پناهگاهی باشد تا ساکنانش در آن بیاسایند و خستگی ها و رنج های ناشی از دشواری های محیط بیرون خانه را به فراموشی بسپارند، متاسفانه برای بسیاری از مردم، خانه به جهنمی می ماند که آتش دشمنی، خشم، خشونت، کینه و انتقام در آن هر لحظه شعله ورتر میشود. خشونتهای خانگی مخصوص جامعه یا طبقه خاصی نیست، بلکه اکنون همه کشورهای دنیا و طبقات اجتماعی مختلف با آن دست به گریبانند و تغییر و تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر روزه بر میزان آن افزوده است.

در تعریف خشونت خانگی میتوان گفت: «خشونت خانگی خشونتی است که در محیط (حوزه) خصوصی خانواده به وقوع میپیوندد و عمیقاً میان افرادی رخ میدهد که به سبب صمیمیت، ارتباط خونی یا قانونی به یکدیگر پیوند خورده اند.

همچنین براساس تعریفی دیگر «خشونت خانگی مراقبت سایر اعضای خانواده با بکارگیری زور و اعمال رفتارهایی است که از نظر جسمی، جنسی و روانی خشونت آمیز هستند.»

خشونت خانگی در ایران تا چند سال پیش به مفهوم پدیده و آسیب اجتماعی اصلاً مدنظر نبود، هر چند برخی موارد حاد خشونت خانگی در مطبوعات انعکاس مییافت، اما بصورت معمول خشونت به مثابه رفتار نا به هنجار فردی در نظر گرفته میشد و اگر در مورد آن بحث و گفت وگویی میشد، برای روشن کردن علل فردی رفتار خشن بود، از چند سال قبل به این طرف، سرانجام این پدیده مورد توجه سازمانها و محافل علمی قرار گرفت و اقدام های چندی در این زمینه صورت گرفت که از جمله آن ها میتوان برگزاری سمینارها، سخنرانی ها و حتی تشکیل گردهمایی هایی با هدف بررسی و مقابله با خشونت های خانگی اشاره کرد.

خشونت در خانه انواع و اقسام متعددی را شامل میشود و به اعتبار نوع و یا شخص قابل تقسیم بندی میباشد، اقسام خشونت خانگی به اعتبار نوع خشونت، شامل خشونت جسمی، خشونت روانی، خشونت جنسی، خشونت بهداشتی، خشونت مالی و... میشود. به اعتبار شخص نیز خشونت خانگی ممکن است در یکی از اشکال همسرآزاری، کودک آزاری، فرزندکشی، ضرب و جرح و یا قتل والدین و خشونت فرزندان درباره یکدیگر ظهور و بروز پیدا کند.

از میان مواردی که در فوق به آن اشاره رفت بحث نوشتار حاضر را تشکیل میدهد، انواع کودک آزاری و بررسی علل و عوامل آن در محیط خانه میباشد.

پرداختن به کودک آزاری و علل و زمینه های بروز آن در قالب یک مشکل و آسیب اجتماعی میتواند در شناخت مشکل و علل و بروز آن و ارایه راه کارهای لازم برای پیشگیری و مقابله با آن بسیار موثر و راهگشا باشد، ضرورت بحث مزبور از آن جا ناشی میشود که، اندیشمندان قرن حاضر را «عصر کودکان» نامیده اند و امروزه کودکان در جایی که باید امن ترین مکان برای آنان باشد، بیش از هر جای دیگر در معرض خطر هستند و در حقیقت احتمال این که کودکان توسط اعضای خانواده خود مورد انواع آزارها قرار گیرند بسیار بیشتر به این خطرات قرار دهند و از سوی دیگر در حال حاضر بخشی از منابع مادی و معنوی کشورهایی که به توسعه اقتصادی و اجتماعی مطلوب تری دست یافته اند، صرف توجه به مسایل کودکان و حمایت روانی و جسمی آنان شده است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آسیب اجتماعی, احساس, بهداشت, تعلیم و تربیت, خشونت, خشونت جسمی, دانلود پروژه, روانشناسی, سخنرانی, سمی,

تعداد صفحات:31

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

مقدمه

نقش نظام آموزشی کشور در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس

نقش معلمان در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس

نقش خانواده در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس

نقش کتابداران و کتابخانه

نقش تبلیغات

نتیجه

فصل اول

عمومی کردن پرسش گری و تقویت روحیه پژوهشی در دانش آموزان

مراحل اجرای پژوهش علمی

مقدمه و بیان مساله

اهداف پژوهش

اهمیت و ضرورت پژوهش

فرضیه یا سوالهای پژوهشی

ادبیات پژوهش

روش پژوهش

برخی از دلایل و الزامات بایسته در رویکرد آموزشی به پژوهش

مراحل پژوهش دانش آموزی

فصل دوم

معلم و پژوهش دانش آموزان

فصل سوم

چگونه روحیه پژوهش گری را در مکانهای پژوهشی مانند آزمایشگاه مدارس تقویت كنیم

دستاوردهای شگرف پژوهش دانش آموزی

ضرورت راه اندازی آزمایشگاه های مجهز

چالشهای پیش روی مدیریت

آموزش و پرورش

الگوهای جدید برای تحول مدیریت آموزشی

منابع

 

مقدمه :

پیچیدگی امر تعلیم و تربیت و نیز دسترسی به حوزه ای از معرفت که ما را علیرغم همه معضلات در رسالتی که بر دوس داریم، راهبر باشد نیاز به پژوهشهای علمی دارد. هرچند تاکنون به دلایل عدیده، تحقیقات در آموزش و پرورش ایران، نتوانسته جایگاه اصلی خود را پیدا کند که شاید یکی از اصلی ترین دلایل آن، عدم باور و اعتقاد مدیران به نتایج این گونه تحقیقات باشد اما به هرحال نمیتوان بدون استناد به یافته های تحقیقاتی، پاسخ گوی این همه پرسش در نظام تعلیم و تربیت بود. برخی از کشورها با بهره گیری از نتایج تحقیقات به موفقیت های زیادی دست یافته اند و برخی دیگر در ابتدای راه بوده و لذا با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند و بدین جهت ضرورت یک تحول در اندیشه مربیان و مسئولان این قبیل کشورها، امر مهمی است که به خوبی احساس میشود و ایران ما نیز به دلیل ساختار عظیم تعلیم و تربیت و جمعیت بالای دانش آموزی از این قاعده مستثنی نمیباشد.

امروزه توسعه و رشد، یکی از مهمترین مباحثی است که توجه کشورهای در حال توسعه را به خود معظوف داشته است. محدودیت منابع، انرژی و نیروی انسانی کارآمد، رقابت فشرده ای میان این کشورها در زمینه دست یابی به راههایی که بتواند آنان را هرچه سریع تر به سرمنزل مقصود برساند، ایجاد کرده است. برای نیل به هدف مقدس توسعه "فرهنگ پژوهش در مدارس" به نظر میرسد که ابتدا باید در نگرش آموزش و پرورش تغییراتی حاصل گردد . بدیهی است که پایه و اساس هر اندیشه ای در آموزش و پرورش بستگی به حمایت دست اندرکاران تعلیم و تربیت آن کشور دارد که در ذیل به پاره ای از آن ها اشاره میشود.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آموزش و پرورش, انرژی, تبلیغات, تعلیم و تربیت, توسعه, دانش آموزان, دانلود پروژه, روانشناسی, روحیه, فر,

تعداد صفحات:132

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

فصل 1  - مقدمه

مقدمه

تعريف مساله و بیان سوال­ های اصلی تحقيق

سابقه و ضرورت انجام تحقیق

فرضیه­ ها

هدف­ ها

کاربردها

جنبه نوآوری تحقیق

روش تحقیق

مراحل انجام تحقيق

ساختار پایان­ نامه

فصل 2 -  مفاهیم عمومی سرویس­ های وب

مقدمه

سرویس و سرویس وب

کلاس­ های سرویس­ های وب

سرویس­ های وب بزرگ

سرویس­ های وب RESTful

وب معنایی

هستان­ شناسی

زبان‌های هستان­ شناسی وب معنایی

سرویس­ های وب معنایی

هستان­ شناسی های سرویس­ های وب معنایی

سرویس­ های وب در عمل

کشف سرویس­ های وب

جمع بندی

فصل 3 -  مروری بر کارهای انجام شده

مقدمه

تاریخچه مختصری از فرآیند کشف سرویس ­های وب

بررسی روش­ های کشف سرویس ­های وب

همتا یابی مبتنی بر منطق

استفاده از تکنیک های غیر منطبق بر منطق

استفاده از معیارهای شباهت حوزه بازیابی اطلاعات

کوچک کردن فضای جستجو

افزودن توصیف ­های معنایی و خوشه بندی بر اساس آن

ارائه سرویس ­های جایگزین

روش­ های هیبریدی

بررسی تاثیر استفاده از معیارهای شباهت متنی در همتا یاب­ های هیبریدی

همتا یابی معنایی ساختاری منطبق بر هستان­ شناسی

جمع بندی

فصل 4 -  معرفی روش پیشنهادی

مقدمه

استفاده از معیارهای شباهت متنی در فرآیند همتا یابی سرویس­ های وب

تفاوت در نتایج حاصل از معیارهای شباهت متنی مختلف

معیارهای شباهت متنی و سرویس ­های وب معنایی

چهارچوب مورد استفاده

استخراج ­گر اطلاعات سرویس

نحوه دریافت سرویس درخواستی

استخراج اطلاعات از توصیف سرویس ­های ارائه شده و درخواستی

ارزیابی عبارت همتا یابی

پردازش­گر رتبه­ بندی

ارائه روش پیشنهادی

مدل مورد استفاده برای بازنمائی پارامترها

مدل مبتنی بر مجموعه واژه­ ها

مدل فضای برداری

معرفی معیارهای شباهت متنی مورد استفاده

معیارهای شباهت نامتقارن و سرویس­ های وب

معیارهای شباهت متقارن

ارائه روش تجمیع معیارهای شباهت چندگانه

استفاده از یک روش تصمیم­ گیری چند حالته

روش میانگین­ گیری مرتب شده وزن­ دار برای تجمیع معیارهای شباهت

تعیین وزن در عملگر میانگین­ گیری مرتب­ شده وزن­ دار

ارائه راه حلی جدید برای تجمیع شباهت پارامترهای ورودی و خروجی

جمع بندی

فصل 5 -  آزمایش­ ها و ارزیابی نتایج

مقدمه

مجموعه آزمایشی و محیط پیاده­ سازی و اجرا

مجموعه آزمایشی مورد استفاده

محیط پیاده­ سازی روش پیشنهادی و اجرای آزمایش­ ها

معیارهای ارزیابی مورد استفاده

آزمایش‌های انجام شده

ارزیابی معیارهای شباهت متنی متقارن و نامتقارن مورد استفاده

مقایسه تک تک حالات معیارهای نامتقارن با سایر معیارها براي تمام پرس­ و جوها

مقایسه میانگین دو حالت معیارهای نامتقارن با تک تک آنها و معیارهای متقارن

استفاده از روش پیشنهادی برای همتا یابی و انتخاب سور فازی مناسب

انتخاب ضرایب مناسب برای تجمیع پارامترهای ورودی و خروجی

ارزیابی روش پیشنهادی

مقایسه روش پیشنهادی و تک تک معیارهای شباهت با استفاده از تمام پرس­ و جوها

ارزیابی روش پیشنهادی با استفاده از برخی پرس­ و جوهای انتخابی

مقایسه روش پیشنهادی با روش­ های ارائه شده دیگر

جمع­ بندی

فصل 6  - جمع­ بندی و کارهای آینده

مقدمه

نتایج حاصل از تحقیق

نوآوری تحقیق

کارهای آینده

مراجع

واژه­ نامه

واژه‌ نامه فارسی به انگليسی

واژه‌نامه انگليسی به فارسی

 

فهرست شکل­ ها:

پشته استانداردهای سرویس­ های وب

سرویس­ های وب در عمل

مثالی برای مقایسه دو روش همتا یابی منطبق بر منطق و نحوی

نتیجه ارزیابی انجام شده بر مبنای دقت/بازخوانی با استفاده از روش نحوی و منطقی و هیبریدی

معماری کلی چهارچوب همتا یابی مورد استفاده

مثالی برای نشان دادن عدم صدق شرط تقارن معیارهای شباهت در مورد سرویس­ های وب

مقایسه حالت اول و معکوس معیار شباهت نامتقارن AsymVSM با معیارهای شباهت متقارن Cosine و LOI از نظر معیار ارزیابی (الف) AP و (ب)AP’

مقایسه حالت اول و معکوس معیار شباهت نامتقارن AsymSet با معیارهای شباهت متقارن Cosine و LOIاز نظر معیار ارزیابی (الف) AP و (ب) AP’

مقایسه حالت اول، معکوس و میانگین معیار شباهت نامتقارن AsymVSM با استفاده ازنمودار دقت/بازخوانی معیار ارزیابی MAP

مقایسه حالت اول، معکوس و میانگین معیار شباهت نامتقارن AsymVSM با استفاده از نمودار F1

مقایسه حالت اول، معکوس و میانگین معیار شباهت نامتقارن AsymSet با استفاده از نمودار دقت/بازخوانی معیار ارزیابی MAP

مقایسه حالت اول، معکوس و میانگین معیار شباهت نامتقارن AsymSet با استفاده از نمودار F1

مقایسه حالت اول، معکوس و میانگین معیار شباهت نامتقارن AsymVSM با هم از نظر معیار ارزیابی AP

مقایسه حالت اول، معکوس و میانگین معیار شباهت نامتقارن AsymSet با هم از نظر معیار ارزیابی AP

مقایسه میانگین حالات معیارهای شباهت نامتقارن با معیارهای شباهت متقارن از نظر معیار ارزیابی (الف) AP و (ب)AP’

مقایسه میانگین حالات معیارهای شباهت نامتقارن با معیارهای شباهت متقارن با استفاده از نمودار F1

مقایسه نتایج سورهای فازی زبان طبیعی بر اساس معیار ارزیابی AP’

مقایسه سورهای بیش‌ترین‌ها، حداقل نیم و میانگین با معیار F1

مقایسه روش پیشنهادی با استفاده از سور بیش‌ترین‌ها با معیار شباهت Cosine توسط معیار ارزیابی (الف) AP و (ب)AP’

مقایسه حالات (الف) C1، C2 و C5 (ب) C3، C4 و C5 مربوط به تابع تجمیع شباهت ورودی و خروجی با نمودار دقت/بازخوانی معیار ارزیابی MAP

مقایسه حالت C5 و حالت میانگین مربوط به تابع تجمیع شباهت ورودی و خروجی با نمودار دقت/بازخوانی معیار ارزیابی MAP

مقایسه روش پیشنهادی با معیار شباهت LOI با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب)AP’

مقایسه روش پیشنهادی با معیار شباهت Cosine با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب)AP’

مقایسه روش پیشنهادی با معیار شباهت AsymSet(avg) با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب) AP’

مقایسه روش پیشنهادی با معیار شباهت AsymVSM(avg) با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب) AP’

مقایسه روش پیشنهادی با تک تک معیارهای شباهت برای پرس­وجوی شماره 17 با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب) AP’

مقایسه روش پیشنهادی با تک تک معیارهای شباهت برای پرس­وجوی شماره 17 با استفاده از نمودار F1

مقایسه روش پیشنهادی با تک تک معیارهای شباهت برای پرس­وجوی شماره 22 با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب) AP’

مقایسه روش پیشنهادی با تک تک معیارهای شباهت برای پرس­وجوی شماره 22 با استفاده از نمودار F1

مقایسه روش پیشنهادی با تک تک معیارهای شباهت برای پرس­وجوی شماره 27 با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب) AP’

مقایسه روش پیشنهادی با تک تک معیارهای شباهت برای پرس­وجوی شماره 27 با استفاده از نمودار F1

مقایسه روش پیشنهادی با همتایاب­های iMatcher و iSeM با استفاده از نمودار دقت/بازخوانی معیار ارزیابی MAP

مقایسه روش پیشنهادی با همتایاب­های iMatcher و iSeM با استفاده از معیار ارزیابی (الف) AP و (ب) AP’

 

فهرست جدول ­ها:

برخی از عملگرهای تجمیع زبان طبیعی

جدول شماره تخصیص شده به هر یک از پرس­وجوهای مجموعه آزمایشی

لیست پرس­وجوهایی که معیارهای نامتقارن عملکرد بهتری داشته­ اند

میانگین معیارهای AP و AP’ برای تمام پرس­ و جوهای مجموعه آزمایشی

لیست پرس­ و جوهایی که میانگین حالات معیارهای نامتقارن، عملکرد بهتری داشته­ اند

میانگین معیارهای AP و AP’ برای تمام پرس­ و جوهای مجموعه آزمایشی

لیست سورهای مورد ارزیابی و درجه خوش­بینی هر یک از آنها به ازای n=4

لیست سورهایی که برای پرس­ و جوهای مذکور، بر مبنای معیار AP’ دارای عملکرد بهتری هستند

جدول شرایط و ضرایب تابع تجمیع میزان شباهت پارامتر ورودی / خروجی

جدول تعداد پرس­ و جوهایی که در روش پیشنهادی و معیار شباهت LOI نسبت به هم بهتر عمل کرده ­اند و میانگین معیارهای ارزیابی AP و AP’ در آنها

جدول تعداد پرس­ و جوهایی که در روش پیشنهادی و معیار شباهت Cosine نسبت به هم بهتر عمل کرده­ اند و میانگین معیارهای ارزیابی AP و AP’ در آنها

جدول تعداد پرس­ و جوهایی که در روش پیشنهادی و معیار شباهت AsymSet(avg) نسبت به هم بهتر عمل کرده­ اند و میانگین معیارهای ارزیابی AP و AP’ در آنها

جدول تعداد پرس­ و جوهایی که در روش پیشنهادی و معیار شباهت AsymVSM(avg) نسبت به هم بهتر عمل کرده­ اند و میانگین معیارهای ارزیابی AP و AP’ در آنها

 

چکیده :

با افزایش استفاده از سرویس­ های وب در بسترهای توزیع شده نظیر اینترنت، بر اهمیت بهبود فرآیند کشف آنها افزوده شده است و سرویس­ های وب معنایی و روش­ های همتا یابی هیبریدی، سعی در بهبود هرچه بیشتر آن دارند. استفاده از تکنیک­ های حوزه­ هایی نظیر بازیابی اطلاعات، جزو روش­ های معمول مورد استفاده در همتا یاب­ های هیبریدی محسوب می­ گردد که محاسبه شباهت میان توصیف سرویس­ های وب، مهمترین بخش این روش­ ها است. کارایی همتا یاب­ هایی که از معیارهای شباهت متنی برای این منظور استفاده کرده­ اند، تا حدود زیادی بر انتخاب این معیارها بستگی دارد زیرا که هر معیار شباهت، در دست ه­ای از پرس­ و جوها، عملکرد بهتری از خود نشان می­ دهد.

با توجه به اهمیت این موضوع، ایده اصلی ما، استفاده همزمان از چندین معیار شباهت در فرآیند کشف سرویس­ های وب می­ باشد که برای این منظور به ارائه روشی برای استفاده از معیارهای شباهت چندگانه جهت محاسبه میزان شباهت بین پارامترهای ورودی/خروجی سرویس­ های وب، پرداختیم. بدین ترتیب می­توان بهبودهای حاصل از عملکرد هر یک از معیارهای شباهت مختلف را تجمیع نمود و به نتایج کلی بهتری به ازای تمام مجموعه پرس و جوها رسید. در این روش از میانگین­ گیری مرتب شده وزن­ دار یاگر برای تجمیع مقادیر شباهت حاصل از به­ کارگیری معیارهای شباهت مختلف، استفاده کرده­ ایم. همچنین با توجه به برخی از ویژگی­ های سرویس­ های وب، به معرفی دو معیار شباهت نامتقارن پرداخته­ ایم که موجب حصول نتایج متفاوتی نسبت به معیارهای متقارن مشابه خود شده اند. همچنین روشی جدید برای تجمیع نهایی شباهت حاصل از پارامترهای ورودی و خروجی سرویس­ های وب ارائه نموده­ ایم. نتایج حاصل از به­ کارگیری روش پیشنهادی نشان دهنده عملکرد مطلوب آن در حالت کلی، در مقایسه با نتایج حاصل از  به­ کارگیری مجزای معیارهای شباهت می­ باشد. همچنین این روش در مقایسه با دو همتا یاب مطرح در این زمینه، عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

 

مقدمه:

اینترنت، از شروع کار خود تاکنون، دست‌خوش تحولات فراوانی شده است که بعضی از آنها موجب تغییر شیوه زندگی بشر در چند دهه اخیر گشته است. یکی از جدیدترین تغییرات در نحوه کارکرد اینترنت، با معرفی سرویس­ های وب صورت پذیرفته است. بعضی از صاحب­ نظران تاثیر آن را بر روی اینترنت، تا اندازه­ ای زیاد پیش­بینی می­ کنند که معتقدند اینترنت از شبکه­ ای از مستندات ایستا به شبکه­ ای از سرویس­ ها تبدیل خواهد شد. با نگاهی گذرا به مفهوم سرویس وب در می­ یابیم که این سخن زیاد هم دور از انتظار نیست و به راستی این مفهوم می­ تواند تاثیری عمیق بر روی اینترنت کنونی و به تبع آن بر ابعاد مختلف زندگی بشری داشته باشد.

طبیعتا هر تغییر و مفهوم جدیدی در دنیای تکنولوژی، مشکلات و پیچیدگی­ های خاص خود را دارد. بهره­ گیری از سرویس­ های وبنیز از این قاعده مستثنی نبوده و چالشهای فراوانی را پیش روی صاحب­ نظران این حوزه قرار داده است که از آن جمله می­ توان به مواردی نظیر کشف سرویس­ های وب، ترکیب خودکار آنها و مانیتورینگ خودکار پروسه اجرا، اشاره کرد.

با توجه به اهمیت زیاد فرآیند کشف سرویس­ های وب، ما در این کار قصد داریم تا این فرآیند را بهبود بخشیم. در این بخش به تعریف مساله و معرفی ایده خود خواهیم پرداخت.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
بازیابی اطلاعات, بهره گیری, تحقيق, تکنولوژی, دانلود پایان نامه, سرویسهای وب, عملگر, معیار, نرم افزار,

<-BloTitle->
<-BloText->