خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
فلنج
سریعترین و بروزترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تیکفا
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:128
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله (سوال پژوهشی)
هدف پژوهش
اهمیت پژوهش
تاریخچه مهدهای کودک
تاریخچه مهد کودک در جهان
تاریخچه مهد کودک در انگلستان
تاریخچه مهد کودک در آلمان
تاریخچه مهد کودک در آمریکا
تاریخچه مهد کودک در روسیه
تاریخچه مهد کودک در ایتالیا
تاریخچه مهد کودک در ایران
اهداف کلی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
اهداف اعتقادی
اهداف اخلاقی
اهداف علمی آموزشی
اهداف فرهنگی، هنری
اهداف اجتماعی
اهداف زیستی
اهداف سیاسی
اهداف اقتصادی
اهداف دوره ابتدایی
اعتقادی
اخلاقی
علمی و آموزشی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
کودک شما و مدرسه
کودکستان و مهد کودک
ویژگی های کودکان در دوره کودکستان (3 تا 6 سالگی)
ویژگیهای بدنی
ویژگیهای اجتماعی
ویژگیهای هیجانی
ویژگیهای عقلی
انواع کودکستان
مداخله به موقع برای کودکان پیش دبستانی در معرض خطر
یادگیری پایه به پایه دوره پیش دبستانی
بچه ها چه چیزی یاد میگیرند؟
ریاضیات
علوم
معلومات اجتماعی
بچه ها چگونه یاد میگیرند؟ تبدیل شدن به یاد گیرنده
یادگیری از طریق بازی
تشکیل تصویر در ذهن
هوش
آزمون های هوشی
هوش چگونه تحول مییابد
بازی و تقلید چگونه تحول مییابد
هوش عملی
هوش عملی چیست؟
هوش تحصیلی در مقابل هوش عملی
نظریه هوش موفق استرنبرگ
خرده نظریه ها
آزمون توانش های سه گانه استرابنرگر
اختلاف جنسیت در فراگیری مهارت ها
بازی و رشد ذهنی
نقش بازی در رشد کودک
اهمیت بازی
هدف بازی
آیا بازی رشد شناختی را تسریع میکند
ارزش بازی
بازی آموزش است
بازی درمان است
موضوع
رابطه بین هوش عملی و هوش تحصیلی
ارزشیابی هوش عملی در ورودی دانشکده بازرگانی
هوش عملی
دانش تلویحی و هوش عملی
هوش عملی و اثر معلم دبستان
محیط اولیه در رشد عقلانی
مهدکودک نوباوگان و کودکان نوپا
آموزش خصوصی در مقابل آموزش مدرسه ای
دوره پیش دبستانی و مهد کودک و اهمیت آن
اهداف و فرضیه ها
هدف فرعی یا جزیی
اهداف کاربردی
فصل دوم
روش تحقیق
تعاریف نظری اصطلاحات
هوش
هوشبهر
سن عقلی (سن ذهنی)
سن تقویمی (سن زمانی)
تعریف عملیاتی واژه ها
آموزش مهد کودک
هوش
هوشبهر
هوش عملی
جامعه آماری
نمونه
روش جمع آوری اطلاعات
کودک مهد کودک رفته یا نرفته
روش یا طرح تحقیق
آزمون مکعب های کُهس
تاریخچه
ماهیت آزمون
وسائل لازم جهت اجرای آزمون
جعبه حاوی مکعب ها
دفترچه تصاویر
برگ نمره گذاری
کرونومتر
روش اجرای آزمون
آشنا ساختن آزمودنی با مکعب ها
آزمایش تمرینی (زمان آزاد)
آزمایش حقیقی
توقف آزمون
تصریح دستورالعمل
نمره گذاری
محاسبه بهره هوشی
روشهای آماری
ملاحضات اخلاقی
فصل سوم
بیان نتایج
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
محدودیت ها
پیشنهادات
فهرست منابع
منابع لاتین

چکیده:
این تحقیق بمنظور بررسی تاثیر مهد کودک در بالا بردن هوش عملی مقاطع اول و دوم و سوم ابتدایی که قبل از ورود به مدرسه دوره مهد کودک و پیش دبستانی را طی کرده اند انجام گرفته است.
برای نمونه برداری از بین دانش آموزان شهرستان ابهر، ناحیه یک آموزش و پرورش این شهر تعداد 96 نفر در مقاطع تحصیلی اول، دوم، سوم بطور تصادفی خوشه ای گزینش شدند که از این تعداد نیمی پسر و نیمی دختر هستند.
فرضیه های اساسی این پژوهش عبارتند از:
- رشد هوش عملی کودکان برخوردار از آموزش های مهد کودک بیش از رشد عملی کودکان محروم از آموزش های مهد کودک است.
- بین کودکان دختر و پسر برخوردار از آموزش های مهد کودک بر رشد هوش عملی تفاوت معناداری وجود دارد.
- نتایج بدست آمده از تحقیق حاکی از آن بود که تفاوت بین دو گروه معنادار نبود. نتایج حاصل از آزمون t محاسبه شده مربوط به نمره های حاصل از مکعب های کهس نشان داد که فرض ضرب در دو گروه از پسران و دختران تایید میشود و فرض خلاف رد میشود این بدان معنا است که رشد هوش عملی در دو گروه مهد رفته یا نرفته معنی دار نبود به عبارت دیگر فرضیه پژوهش مبنی بر تفاوت این گروه تاکید نمیشود. در کل یافته های این پژوهش میتوان نتیجه گرفت که آموزش های مهد کودک بر رشد هوش عمل تاثیری ندارد و بین رشد هوش عمل کودکان مهد کودک رفته و نرفته تفاوت معناداری وجود ندارد.

مقدمه:
همه روزه در روزنامه ها آگهی تشکیل دوره هایی را میخوانیم که ادعا میشود گذراندن آن ها موجب بالا رقتن نمره های داوطلب در آزمون هایی نظیر استعداد تحصیلی، آزمون ورودی دوره های بعد از لیسانس و …… میشود.
آماده سازی داوطلبان برای گذراندن این گونه آزمون ها به کسب و کار سوادآوری تبدیل شده است که نوعی از آن را میتوان در مهد کودک مشاهده کرد. بر اساس تجربیات و بررسی های روانشناختی و تربیتی، سال های اولیه زندگی کودکان نقش اساسی در رشد و پرورش آنان ایفا میکند چرا که 80 درصد شخصیت کودک ظرف 6 سال اولیه حیات شکل میگیرد و بر این اساس آموزش و پرورش پیش دبستانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. و تلاش عمده دولت ها بر این بوده است که هر روزه تعداد بیشتری از کودکان تحت پوشش آموزش های این دوره قرار گرفته و با توجه به ویژگی ها و نیازهای فردی از آموزش های مناسب و سازنده برخوردار گردند. این که آماده سازی تا چه حد میتواند نمره های آزمون ها را بهبود بخشید خود مسله بحث انگیزی است.
اگر بخواهیم در قرن 21 که قدرت کشورها در نیروی انسانی نهفته است به پیشرفت همه جانبه در زمینه های فردی، اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، علمی و فرهنگی نائل شویم به شخصیت های رشد یافته انسان های متفکر و دست های ماهر و توانا نیازمندیم و چنین شخصیت هایی به جهت بالندگی همه جانبه باید تربیت شوند.
انسان از بدو تولد تا شش ـ هفت سالگی حساس ترین و مهم ترین مراحل رشد خود را طی میکند این سال ها مرحله شکل گیری شخصیت است که با حساسیت زیاد کودک نسبت به پیرامون خود شخص میشود و زمان آموزش قبل از دبستان است نفوذ تاثیر این منطقه میتواند دائمی باشد. ثابت شده است کودکانی که مراکز پیش دبستانی را طی کرده اند آسان تر از کودکانی که از این امتیاز محروم بوده اند وارد دبستان و مرحله بعدی تحصیل میشوند بنابراین گذراندن دوره پیش دبستانی عامل مهمی در موفقیت تحصیلی به حساب می آید هرگاه مراکز پیش دبستانی نظیر مهد کودک ها یا کودکستان ها دارای برنامه های با کیفیت بالا باشند کمی ضروری برای خانواده ها در دنیای امروزی به شمار می آید. لذا کودکانی که از حدود سه تا شش سالگی به مراکزی میروند که در آن جا بازی ـ تفریح و آزمایشات هوشی بر روی آن ها انجام میشود، با این فرض ها باید دارای معلومات و توانایی های بیشتری باشند.
در این تحقیق، بررسی تاثیر آموزش های مهد کودک بر رشد کودکان بعنوان اصلی در پژوهش حاضر است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آزمايشات, آموزش, آموزش و پرورش, استرنبرگ, اهداف اخلاقی, اهداف اعتقادی, اهميت بازی, تربيتی, تشكيل تصو,

تعداد صفحات:52
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
کلیات
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات تحقیق
تعاریف عملیاتی واژه ها
خلاصه فصل
فصل دوم
پیشینه تحقیق
مقدمه
کودک، کتاب، مطالعه
تدارک محیط مناسب برای مطالعه
اصول مطالعه و تحقیق و فرآگیری بهتر آن
اصول قبل از شروع مطالعه و تحقیق
روش های مطالعه
فنون خواندن اجمالی
روش سریع خواندن
روش خواندن تجسمی
روش خواندن انتقادی
روش خواندن عبارت تکراری
روش دقیق خواندن
خواندن به عنوان یادگیری
فعالیت و خواندن
خواندن فعال
زمان خواندن و تحقیق
اهداف خواندن
خلاصه فصل دوم
فصل سوم
روش اجرایی تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
ابزار تحقیق
روش های آماری
متغیرها
توضیح روش های آماری
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل آماری
فصل پنجم
مقدمه
خلاصه پژوهش
نتیجه گیری
محدودیت ها
پیوست
فهرست منابع
پرسشنامه

مقدمه:
ایجاد علاقه به مطالعه و تحقیق و تشویق آن مدت زمان طولانی است که در سر لوحه برنامه های توسعه و پیشرفت کتاب قرار گرفته است. اگر چه دانستن آمار بی سوادان دنیا آسان است اما اطلاعاتی مناسب از بزرگسالان با سوادی است که دست به مطالعه کتاب، مجله، روزنامه نمی توانند و از تعداد شاگردان مدارسی که غیر از کتاب های درسی مطالب دیگری نمیخوانند در دست نیست، چرا که خواندن و مطالعه به یک نوع ختم نمیشود بلکه دارای انواع زیادی است که از طرفی عادت به مطالعه با در نظر گرفتن گروه سنی، سطح آموزشی و زمینه های فرهنگی و اجتماعی بسیار متفاوت است.
در دنیای امروز متغیر قرن بیستم که در هر لحظه در زمینه های متفاوت علمی، هنری، سیاسی، اقتصادی و… یک اتفاق تازه ای پدید می آید اهمیت و ضرورت مطالعه نمودار می شود در این عرصه پر ماجرا انسان ها هستند که رقابت می کنند. کتاب و مطالعه و تحقیق در جهان کنونی دیگر کار افراد ویژه ای نیست، حجم اطلاعات و مطالب در شاخه های علمی مختلف به گونه ای است که حتی برای رفع کوچک ترین نیاز فردی و یا شغلی باید مقدار زیادی وقت صرف نمود امروزه به اثبات رسیده است کسی که سخن گفتن فرا گرفته باشد به مشکلات نا محدودی فائق آمده که قدرت بزرگ ترین رایانه های ساخت بشر را پشت سر نهاده است.
بهبود کیفیت خواندن و تحقیق مانند سایر توانایی های آموختنی امری است که از راه تمرین و ممارست حاصل شود.
فرا گرفتن به کمال، مستلزم احراز عادت های تازه ای چه در نحوه اندیشه و چه در شیوه های عمل میباشد. امروزه بهبود اوضاع مطالعه و افزایش سرعت خواندن و درک مطلب یکی از اقدامات مهم آموزش به حساب می آید. تحقیقات مربوط به مطالعه و تحقیق که تقریباً شاخه جدیدی از علم میباشد کلیه رمزهایی را از این امر فراهم آورده است که هم برای فرد و هم برای جامعه مفید است. سه عامل لازمه و توفیق در فرا گرفتن است:
1) شایستگی که گاه بعنوان هوش و استعداد از آن یاد میشود.
2) علاقه به مطالعه که معمولاً بر اساس ادراک صحیح از اهداف و مقاصد آینده پدید می آید.
3) شیوه های مطالعه.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
بهبود كيفيت خواندن, تحقيق, تحقيقات, دانشجويان, دانلود پایان نامه, رغبت, روزنامه, روش سريع خواندن, عل,

تعداد صفحات:71
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول – طرح تحقیق
مقدمه
موضوع تحقیق
مساله‌های تحقیق
هدف و اهمیت تحقیق
فرضیه تحقیق
مشخص کردن متغیرها
تعریف مفاهیم و اصطلاحات
فصل دوم – ادبیات تحقیق
تاریخچه و تعریف
شکل‌گیری شخصیت
عوامل ارثی
عوامل محیطی
نظریه‌های شخصیت
نظریه روان پویایی
ارزیابی
نظریه صفات
نظریه یادگیری
نظریه پدیدار شناختی
دیدگاهی در مورد دیدگاه ها
ارزیابی شخصیت
طبقه‌بندی آزمون ها
انواع آزمون ها
فصل سوم – روش تحقیق
روش و نوع تحقیق
جامعه تحقیق
نمونه و روش نمونه‌گیری
ابزار تحقیق
روش اجرا
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده‌ها
جدول خی دو
تفسیر
فصل پنجم – خلاصه بحث و نتیجه‌گیری
خلاصه بحث
محدودیت ها و مشکلات
پیشنهادات
فهرست منابع
پیوست نمونه پرسشنامه اجرا شده

چکیده:
موضوع تحقیق حاضر عبارت است از مقایسه تفاوت ویژگیهای شخصیتی دانشجویان پسر رشته‌های کامپیوتر، روانشناسی، معماری. فرض تحقیق نیز عبارت است از این که بین ویژگی های کامپیوتر، روانشناسی، معماری رابطه وجود دارد. جامعه مورد مطالعه تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته‌های کامپیوتر، روانشناسی و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن است، و نمونه تحقیق از هر گروه تحصیلی به تعداد 30 نفر انتخاب شده که مجموعاً 90 نفر میباشند. ابزار مورد استفاده آزمون شخصیت آیزنک است بر طبق استف اده از روش آماری جدول خی 2 فرض تحقیق شد بدین معنی که دانشجویان هر رشته ویژگی های شخصیتی خاصی دارند.

مقدمه:
برخی از روانشناسان اروپایی و آمریکایی هر وقت میخواهند از ریشه‌های اختلاف نظر درباره موضوعی حرف بزنند از داستان پیلی در تاریکی مولوی مثالی می آورند. داستانی که در آن سه نفر که تا به حال فیل ندیده‌اند در اطاقی تاریک فیلی را لمس میکنند و بر اساس آن قسمت از بدن فیل که به دستشان می آید تصویری خاص و مطابق شناخت خود، از فیل عنوان میکنند.
این داستان، در مورد روانشناسان مصداق دارد. آن ها بنا به اطلاعات اولیه خود و بنا به دیدگاه خاصی که دارند اشخاص را به صورت های مختلف در نظر میگیرند. از آنجا که نمیتوان شخصیت را بطور عینی لمس کرد و کلیت آن را یکسان در نظر گرفت، مفاهیم مربوط به آن مانند داستان لمس فیل در تاریکی است.
نظریه پردزاان، شخصیت را به صورت الگوهای رفتاری تقریباً ثابت و الگوهای فکری و هیجانی تقریباً ثابت که از شخصی به شخص دیگر تغییر مییابند، تعریف میکنند. این رفتارها شیوه سازگاری فرد با الزام های زندگی را نشان میدهند. پس میتوان گفت که شخصیت یعنی فرقه ای رفتاری مشاهده شده در افراد.
از آن جا که رشته‌های تحصیلی و در نتیجه رشته‌های شغلی متفاوت دارای ویژگی های متفاوتی هستند که هر کدام از آن ها با جنبه‌ای خاص از شخصیت یک فرد سازگار است،‌ به نظر میرسد لازم است که بین ویژگی های شغلی و ویژگی های شخصیتی فرد هماهنگی وجود داشته باشد تا پیشرفت در کار حاصل آید. امروزه به موازات گسترش اجتماعات و رشد جمعیت، تعداد افراد لازم‌التعلیم افزایش پیدا کرده و همچنین با پیشرفت علوم و تکنولوژی، تخصص و مهارت در کار نیز مورد تاکید قرار گرفته است و بنابراین برخلاف گذشته مشاغل از طریق استاد – شاگردی و توسط پدر به فرزند تعلیم داده نمیشود و به فرد و خصایص ویژه‌اش توجه میگردد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اختلاف نظر, ارزيابی, تجزيه و تحليل, تحقيق, تخصص و مهارت, دانشجويان, دانلود پایان نامه, روانشناسی, رو,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:14
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
دلایل انگیزه‌ای انتخاب موضوع
ضرورت و اهمیت پژوهش
هدف پژوهش
هدف اصلی
هدف فرعی
سوالات پژوهش
سوالات اصلی
سوالات فرعی
بیان فرضیه‌های تحقیق
بیان توصیف دقیق متغیرهای دخیل در مساله
تعریف اصطلاحات و مفاهیم کلیدی
مدیر آموزشی
آموزش‌گر مجازی
فراگیر مجازی
کلاس مجازی
موانع ارتباطی
بازخورد ارتباطی
بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق
چهارچوب تئوریکی تحقیق
روش تحقیق
جامعه، نمونه آماری
ابزار گردآوری داده‌ها
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها
محدودیت های تحقیق
گزارش نهایی تحقیق
بیان نتایج
پیشنهادهای کاربردی
پیشنهادهایی برای پژوهش بعدی
منابع و ماخذ

مقدمه:
این تحقیق تحت عنوان بررسی مقایسه ارتباطات بین فردی در کلاس های حضوری و مجازی را در دانشگاه مورد بررسی قرار میدهد با توجه به این که ارتباطات بین فردی دانش آموزان در یادگیریشان نقش بسزایی دارد پس به دنبال یادگیری موثرتر آن ها با توجه به حضور و عدم حضور فرد در کلاس‌ها می‌پردازیم و تاثیرات و مزایا و معایبی که با توجه به فعالیت های که در هر کدام از این کلاس ها میتواند صورت بگیرد بررسی میکنیم.
ارتباط به معانی گفته میشود که طی آن میتوانیم اهداف و مقاصد خود را به دیگران منتقل کنیم و در مقابل بتوانیم اهداف و مقاصد دیگران را درک کنیم. فرآیند ارتباط نقش ویژه‌ای در امور آموزش دارد و از طریق یادگیری، تدریس و مدیریت صورت میگیرد در آموزش مجازی برای انجام آن ها و به کاربردن آن در کلاس درس به ابزارها و وسایلی نیاز دارد که در آن دانش آموزان حضور فیزیکی ندارد و بیشتر از طریق‌ارتباطات اینترنتی با هم رابطه دارد و در این آموزش ارتباطات فردی به صورت موثر صورت نمی‌گیرد ولی در کلاس‌های حضوری دانش آموز با معلم رابطه متقابل دارد و‌ در این‌ آموزش به غیر از تدریس عوامل دیگری در یادگیری دانش آموزان موثر است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آموزش, آموزش گر مجازی, ارتباطات, اینترنت, تجزیه و تحلیل, تحقیق, تدریس, دانش آموزان, دانشگاه, دانلود ,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:17
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
مهارت‌های رویارویی با اضطراب
تعریف اضطراب
پذیرفتن اضطراب بعنوان بخشی از زندگی
اجتناب از سرزنش و تنبیه به خود تحمیل شده
ارزیابی های اولیه منطقی به عمل آوردن
پنج اصل برای رویارویی با اضطراب
فردی اجتناب کننده نباشید
استفاده از رویارویی مثبت
تسلط مدار باشید
یادداشت برداشتن
تمایل به کار کردن داشتن
مهار خصایص مولد اضطراب
کمال گرا نباشید
خویشتن پذیری
توجه کردن به علائم فشار روانی
چگونه با اضطراب زندگی کنیم؟
کنترل بدن خود
حساسیت زدایی منظم
صحبت کردن با خود هنگام رویدادها
رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن
اضطراب امتحان
اضطراب اجتماعی و اضطراب در جمع
نظریه کارشناسی
منابع

چکیده:
هدف پژوهش : هدف از این تحقیق، بررسی مهارتهای رویارویی با اضطراب در افراد میباشد و پاسخ به مسائلی که در رابطه با اضطراب به وجود می آید و ارائه راهکارهایی در مورد رویارویی با اضطراب.
روش پژوهش : بررسی اسناد مدارک موجود و گردآوری اطلاعات کافی همراه با تحقیق و بررسی کتاب‌ها و منابع مختلف.
طرح پژوهش : ابتدا در مقدمه، درباره توانایی رویارویی با مشکلات در طول زندگی و در موقعیت‌های دشوار و این که فرد این توانایی را از بدو تولد به همراه ندارد، بلکه باید در طول زندگی آن ها را پیدا کند. بعد به تعریفی از اضطراب پرداخته و پذیرفتن اضطراب بعنوان بخشی از زندگی مطالبی را بیان کرده، سپس اجتناب از سرزنش و تنبیه به خود تحمیل شده، نداشتن انتظارات غیرواقع بینانه که خود سرچشمه اضطراب است، استفاده از رویارویی های مثبت، تسلط بر اضطراب، توجه کردن به علائم فشار روانی در مواقع اضطراب و کنترل بدن و همین طور ارائه راه‌حل‌هایی نظیر رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن و خود درمانی و تعریقی از اضطراب، امتحان و راه‌حل مقابله با آن و اضطراب در جمع مطالبی را بیان نموده‌ام و در آخر نتیجه‌گیری که انجام داده‌ام، لازم است برای پیشگیری از بروز این بیماری باید سطح آموزش عمومی را بالا ببریم و به افراد مضطرب فرصت داده به راحتتر به زندگی ادامه دهند.

مقدمه:
رویارویی با چالش‌های زندگی به قصد محتوا و معنا بخشیدن و ایجاد آرامش به زندگی پر دلهره انسان در قرن بیست و یکم تالیف شده و با روشهای موثر درمان اضطراب آشنا خواهد شد. تمام ما در مواقعی از زندگی خود با مشکلات و چالش‌هایی مواجه میشویم در شرایط فشار روانی شناخت مهارت‌ها و منابعی که به فرد به بهترین نحو در موقعیت‌های دشوار کمک کند، تسکین دهنده خواهد بود. نگرش رویارویی فلسفه‌ای است که میگوید زندگی همیشه آن طور که ما میخواهیم پیش نمیرود، اما مهارتهای رویارویی میتواند کمک شایانی برای ما باشد. همچنین ما میتوانیم به کودکان یاد دهیم که هنگام روبه رو شدن با رویدادهای زندگی برای یافتن بهترین راه‌حل مسئولیت بپذیرند یک جهت‌‌ یابی حل مساله، یافتن جانشینی سالم برای کج خلقی کردن و یا تسلیم شدن میباشد. رویارویی به معنای تلاش برای یادگیری و تمرین مهارت‌های آموخته شده میباشد. یک فرد رویارویی کننده با پشتکار با رویدادها زندگی روبرو میشود و رویارویی کننده باعث میشود در هنگام دشوار شدن اوضاع از مهارت‌های حل مساله استفاده کند و انسان میتواند آموخته‌های خود را به دیگران انتقال داده و به آن ها آموخت که چگونه با رویدادهای زندگی رویارویی کند و بدین وسیله کارها آسان تر میشود و توانایی تحمل شکست را در خود افزایش میدهند.
من در این تحقیق سعی کردم شیوه رویارویی با مشکلات را کشف کرده و مورد بررسی قرار دهم تا بر دانش خود بیفزایم. ما بعنوان یک انسان موجودی انطباق‌پذیر هستیم و توانایی رویارویی با مشکلات از زمان تولد تعیین نشده است، بلکه در طول زندگی توسعه یافته و کامل میشود. پس انسان نباید تماشاگر منفعل باشد زندگی همیشه آسان نیست، ولی دانش و معلومات قدرت می آورند. امیدوارم با نوشتن این تحقیق توانایی حس کنترل بیشتری بر رویدادهای زندگی خود پیدا کنم.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آموزش عمومی, اضطراب, اضطراب اجتماعی, اضطراب امتحان, تحقيق, تسلط بر اضطراب, تنبيه, تولد, حساسیت زدایی,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:20
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
مقدمه
محتوای مقصد و منظور فرهنگی انقلاب
عاشورا، پیامی به‌ بانوان‌
پیام های عاشورا
مشارکت‌ زنان‌ در جهاد
زن در باستان
ام الفارسیه
رابعه اصفهانی
ورکانیه
عقیلی
عفیفه
تاج النساء
بانوان اصفهان از قرن پنجم تا هفتم
ام محمد اصفهانی (آمنه)
ام سلمه حسن آبادی (آمنه)
ام النجم اصفهانی
تقیه
ام الفتوح لبنانی
سخن آخر
چکیده
منابع و مآخذ

پیشگفتار:
انقلاب اسلامی ایران، تنها یک جهاد و مبارزه سیاسی برای تغییر یک حکومت یا رژیم طغیانگر و ظالم و مستبد نــبود، بلکه نهضت بیداری یک ملت در برابر صف خودکامگی، استعمار و از خودبیگانگی بود.
حرکت بیداری برای مقابله با استعمار و برکندن مبانی فرهنگی، اعتقادی و آئینی یک ملت بود. حـماسه‌ای برای احیاء آئـین و فکر و اندیشه دینی، اعتقادی و باورهای دیرین و پا بر جای یک ملت بزرگ بود. یک حماسه عظیم بود که با همــت و غیـرت مردمی بپاخاسته، برای صیانت از ارزش های دین باورانه خود بسیج شدند.
اینچنین حرکتی توانست، با دست آویزی به اصول و آرمان‌هــا و ارزش‌های مکتبی خود، تحـولات بسـیار گســترده‌ای را در سنگرهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همچنین اقتصادی و منطـقه‌ای مارا در جهان به دنبال داشته است. باید از بهترین تعبیر نهضت‌های اسلامی برای این عملکردها و پیامدهای عظیم و امیدبخــش به دنـبال آن از کلمه تجـدید حیات اسـتفاده کنیم و این چنین در یک نگاه فرهنگی میتوانیم این را حیات طیبه یک ملت بخوانیم.
و اگر در بحث‌ها و گفتمان انقلاب یا همین حیات طیبه خوب نگاه افکنیم این‌گونه میبینیم که:
- آرمان‌ها و آئین و اصول فرهنگ اسلامی تکیه گاه و سنگر رهایی بخش برای دستیابی به پیروزی ملت و انقلاب بود.
- بهره‌بری از فرامین و تعالیم اسلام و ائمه هدی
- ایجاد و املای عدالت اجتماعی به ویژه عزت بخشیدن به قشر عظیم زنان و رد زمینه‌های تبعیض در قوانین جامعه
- پرهیز از وابستگی و قطع هر گونه ریشه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی
- گزینه خود باوری به آن چه استعداد و توانایی به حساب آید
- سخت کوشی، همبستگی و جهاد برای استقلال برای رسیدن به تکامل
- ضرورت توجه به خطر از خودبیگانگی فرهنگی
- توسعه تعلیم و تربیت عمومی و عالی در همه نقاط کشور و به حداقل رساندن گزینه بی سوادی
و خود این اهداف و وجود سرشار گزینه‌های بالا باعث شکل و حجم بخشی به هدف‌های فرهنگی در این راستا است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آئين, اجتماعی, ارزش های مكتبی, استعمار, اسلام, ام الفارسيه, انقلاب اسلامی ايران, باستان, بانوان , تا,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:115
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول – کلیات (طرح تحقیق)
طرح مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
پیشینه تحقیق
فصل دوم – مرور رویکردهای نظری
نگاهی اجمالی بر روند تاریخی اوقات فراغت
صور مختلف گذران اوقات فراغت در ایران
اوقات فراغت از دیدگاه اسلام
ادبیات موضوع تحقیق
اوقات فراغت از دیدگاه جامعه شناسان و اندیشمندان
چارچوب نظری
فرضیه های تحقیق
انواع وقت
ابعاد فراغت
متغیرها
فصل سوم – روش شناسی تحقیق
روش تحقیق
تعریف مفاهیم
تعریف عملیاتی مفاهیم
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل اطلاعات
تجزیه و تحلیل داده ها
آزمون فرضیه ها
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه تحقیق
مشکلات تحقیق
پیشنهادات
منابع

چکیده:
این تحقیق جهت بررسی چگونگی گذران اوقات فراغت معلمان زن شهرری میباشد. روش انجام این تحقیق کتابخانه ای و میدانی میباشد که تعداد 40 پرسشنامه بین معلمان تعدادی از مدارس دخترانه راهنمایی و دبیرستان شهرری توزیع شد که تمامی این پرسشنامه ها برگردانده شدند.
این تحقیق 6 فرضیه دارد که عبارتند از:
1- سنجش اینکه آیا بین میزان در آمد و نحوه گذران اوقات فراغت رابطه معناداری وجود دارد یا خیر؟
2- سنجش این موضوع که آیا بین سن و نحوه گذران اوقات فراغت رابطه معناداری وجود دارد یا خیر؟
3- سنجش اینکه آیا بین وضعیت تاهل و نحوه گذران اوقات فراغت رابطه معنا داری وجود دارد یا خیر؟
4- سنجش این موضوع که آیا بین سابقه و نحوه گذران اوقات فراغت رابطه معناداری وجود دارد یا خیر؟
5- سنجش این موضوع که آیا بین تعداد فرزندان و نحوه گذراندن اوقات فراغت رابطه معناداری وجود دارد یا خیر؟ 6- سنجش این موضوع که آیا بین رشته تدریسی و نحوه گذران اوقات فراغت رابطه معنا داری وجود دارد یا خیر؟
از فرضیه های بالا فرضیه های 1 و 3 رد شدند بقیه فرضیه ها معنا دار بودند. همچنین در این تحقیق جداول توصیفی و تحلیلی نیز ترسیم شده اند.

مقدمه:
اوقات فراغت دلپذیرترین اوقات آدمی است، بخشی از عمر او که از آن خود اوست، ساعاتی فارغ از کار روزانه و رنج ایام که صرف آن چیزی میکند که خود میخواهد، خود بر میگزیند و اگر عاملی بیرونی دخالت نکند، به رضا و رغبت دل میگذراند. این اوقات برای مومنان لحظه های خلوت و نیایش معبود، برای عالمان و اندیشمندان دقایق تعمق و تحقیق و تفکر، برای هنرمندان زمان پدید آوردن و ساختن و برای افراد بی ذکر و فکر و بی هنر، ملال آورترین اوقات است، خلاء هایی که نمیدانند چگونه و با چه وسیله ای پر کنند. و از این روست که این اوقات برای دسته ای بارورترین و شاید گاه مفسده انگیز ترین اوقات است. همین تفاوت بارز، به ویژه اگر مجموع اوقات سالم و پربار و ناسالم و بی بار را در یک جامعه یا همه جوامع بشری در نظر بگیریم، نشان میدهد که این بخش از عمل آدمی چه اهمیتی میتواند داشته باشد. زمان عظیمی که یک سوی آن بارور کردن عمر زندگی و سوی دیگر آن ضایع شدن و هدر رفتن لحظه های شیرین و زود گذر است.
تا روزگاران دراز ساعات زندگی مردم، به گونه ای که ما امروز معمولا به بخش های مختلف تقسیم و از یکدیگر متمایز میکنیم مرز مشخصی وجود نداشت. هنوز هم جامعه هایی که این گونه مرز بندی ها در آن نیست و کار فراغت و تفریح در آن ها به گونه ای باهم عجین است. البته در جامعه ها و در طبقات و قشرهای مختلف عمر به یکسان نمیگذشت، اما بطور کلی چیزی بعنوان و نام برنامه عمومی و منظم زندگی که گذران روز و شب آدمی را تحت قاعده هایی نسبتا معینی درآورد و بخشی از آن را نیز به خود واگذارد وجود نداشت و چنین پدیده ای در واقع متعلق به عصر جدید است. عصری که پس از انقلاب صنعتی در تمدن بشری آغاز گردید، عصری که گروه های وسیع مردم را به کارهای منظم در محیط های معین واداشت، آن ها را وادار کرد قسمتی از ساعات شبانه روز خود را فقط به کار، آن هم با شرایط و ضوابطی که جامعه تعیین میکرد اختصاص میدهد، قسمتی را صرف بر طرف کردن احتیاجات روزانه و اگر وقت دیگری باقی میماند به اختیار خود بگذرانند.
تا سالیان سال پس از وقوع انقلاب صنعتی و ایجاد جامعه ماشینی کار همراه با استثمار شدید برای قشرها و طبقاتی از جامعه مجالی برای فراغت باقی نمیگذاشت. کشمکش ها و مبارزه ها در گرفت تا سرانجام ساعات کار محدود و محدود تر شد، از شدت استثمار قدری کاسته شد و بقای جامعه های صنعتی در این دیده شده که دولت ها با ایجاد نظارت بر وضع کار و معیشت و گذران زندگی مردم، توازنی را در زندگی اتباع خود برقرار سازند که حفظ و مراعات آن در نهایت چیزی جز بقاء و نیز غنای بیشتر جامعه نیست. در این دوره جدید بود که مفهوم فراغت با ابعاد و ملالی تازه ای که امروزه هم تا حد زیادی رایج است، به تدریج در جامعه شکل گرفت و به ویژه در کشور هایی که پیشرفت صنعتی و اقتصادی چشمگیر داشتند، از جایگاه خاصی برخور دار شد.
پیشرفت های دیگر اقتصادی که با خود رفاه و آسایش بیشتر به همراه آورد، به گروه های عظیمتری از مردم این امکان را بخشید که وقت بیشتری از اوقات خود را صرف امور معنوی، ذوقی و بطور کلی فرهنگی کنند. نتایج سودمند این تجربه نشان داد که داشتن برنامه های هدایت شده برای صرف درست تر و بارورتر اوقات فراغت میتواند در دور کردن جامعه از خطر انواع فسادها، جنایت ها و هرز روی ها تا چه حد موثر باشد.
نکته دیگر آن که چیزی که اختصاصا امروز با نام اوقات فراغت از آن یاد میکنیم در روزگاران گذشته با این نام شناخته نبود.
اوقات فراغت با وقت آزاد فرق دارد، با بیکاری، اوقات مرده و نظایر آن نیز فرق دارد. وقت آزاد اعم و اوقات فراغت اخص میباشد. در اوقات فراغت کارهای متعددی چون خوردن، خوابیدن، شست و شو، دید و بازدید و مانند آن ها انجام میشود که فراغت بخشی از آن و گاه بخش بسیار کوچکی از آن را تشکیل میدهد. زیرا لحظه هایی که بتوان فارغ از وظایف اجتماعی، خانوادگی و دیگر، مالک آن ها شد براستی کم است. به ویژه در جامعه هایی که بنیاد زندگی بر هدف های مادی و بدور از ملاحظات انسانی بنا شده است، این لحظه ها اندکتراست.
در هر حال هرچه هست اوقات فراغت نزدیک ترین پیوند را با زندگی معنوی و فرهنگ دارد. اوقاتی که به میل و اختیار در راه آموختن، آفریدن، ساختن، پژوهش، تربیت، مشارکت های داوطلبانه اجتماعی، خدمات رایگان انسانی، گسترش افق های فکری و در بسیاری از عرصه های دیگر صرف میشود، طبعا ارتباط آن با محیط معنوی و فرهنگی جامعه تنگاتنگ است.
همین پیوند بسیار نزدیک و تاثیر بسیار عمیق داشتن اوقات فراغت است که جوامع آگاه را بر آن داشته است تا با اجرای سیاست های سنجیده تر و حساب شده تر اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی، ایجاد تسهیلات و خدمات، فراهم آوردن فضاها و محیط های مناسب فرهنگی، در پیش گرفتن روش های تشویق آمیز و تدابیر دیگر، اوقات فراغت از هرز روی و بطالت دور و به باروری و زایایی نزدیک بگردانند و از این راه موثر بر فضای علمی و فرهنگی بطور کلی بر ارزش های معنوی جامعه بیفزایند.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آفريدن, آموختن, اقتصاد, انديشمندان, انقلاب صنعتی, اوقات فراغت, اوقات مرده, بيكاری, تجزيه و تحليل اطل,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:18
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
ورزشکاران زن ایران و نگاهی به دو دهه حضور آنان در ورزش
محدودیت‌های تازه برای ورزشکاران زن در ایران
تناقضات موازین داخلی و موازین بین‌المللی
محدودیت‌های تازه
حجاب اسلامی و ورزشکاران زن ایرانی
حضور زنان ورزشکار ایران با لباس های اسلامی

مقدمه:
حجاب و حفظ شئونات اسلامی ارزش‌های والایی است که زن مسلمان و ایرانی ارج نهادن به آن را بعنوان سرلوحه فعالیت‌های خود انتخاب کرده‌و اساس را بر رعایت این دو مهم گذاشته است.
ورزش یکی از عرصه‌هایی است که زنان کشورمان با پایبندی به‌ معیارهای اسلامی پای در آن گذاشته و فعالیت‌های کمی و کیفی گسترده‌ای را دراین عرصه داشته‌اند.
کارشناسان ورزش بانوان‌ میگویند : بانوان ورزشکار ایران پس از سال ها فعالیت و تلاش برای ارتقاء جایگاه خود در میادین مختلف، در سال های اخیر توانسته‌اند با حفظ ارزش‌های اسلامی پا به میادین مختلف داخلی و خارجی گذاشته و در برخی از رشته‌ها هم به موفقیت‌های خوبی دست یابند.
کسب سهمیه حضور در المپیک ‪ ۲۰۰۸‬پکن در رشته تکواندو و دو مدال در همین رشته در بازی های آسیایی دوحه، مدال آوری شطرنج بازان در بازی های آسیایی دوحه و بازی های آسیایی داخل سالن ماکائو، نائب قهرمانی تیم فوتبال زنان در رقابت های غرب آسیا و راهیابی آن به مرحله دوم جام ملت های آسیا که در یک سال گذشته صورت گرفته‌ و دستیابی به چندین مدال رنگارنگ از مسابقات آسیایی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف و همچنین صعود زنان ایرانی به قله‌اورست از جمله این موفقیت هاست.
به گفته آنان، این موفقیت‌ها نه تنها در داخل بلکه در خارج از ایران و برای بدخواهان که قصد دارند وضعیت زنان مسلمان و ایرانی را بد جلوه دهند، جواب بسیار قاطعی است.
مسوولان‌ ورزش بانوان کشور معتقدند: نگاهی اجمالی به فعالیت‌های زنان ورزشکار ایران در دو دهه اخیر نشان میدهد که همواره گسترش و توسعه ورزش زنان در دو بعد همگانی و قهرمانی با در نظر گرفتن ملاحظات و سیاست‌های رایج در ورزش کشور هدف اصلی بوده است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
المپيک, بازی های آسيايی, بانوان, تربیت بدنی, توسعه ورزش, حجاب اسلامی, دانلود پروژه, رشته تكواندو, زن,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:61
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
اعتیاد
اعتیادچیست؟
آنچه در مورد اعتیاد باید بدانیم
مراحل اعتیاد
مرحله آشنایی
مرحله شک و تردید
مرحله عتیاد واقعی
مواد مخدر
مواد سستی زا
طبیعی
مصنوعی
مواد توهم زا
طبیعی
مصنوعی
مواد توان افزا
طبیعی
مصنوعی
اعتیاد و خانواده
توصیه پیشگیرانه به والدین
توصیه پیشگیرانه به جوانان و نوجوانان
عوامل گرایش به مواد مخدر
عوامل فردی
عوامل خانوادگی
ارتباطات کمرنگ عاطفی
عدم مهارت والدین در تربیت فرزندان
خانواده های بد سرپرست، بی سرپرست و تک سرپرست
عوامل اجتماعی
علائم استعمال مواد مخدر
آثار و عوارض اعتیاد
عوارض جسمی
عوارض روانی
عوارض خانوادگی
عوارض اجتماعی
عوارض اقتصادی
قانون مبارزه با مواد مخدر
منابع

اعتیاد:
اعتیادچیست؟
اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که عوارض جسمی و روانی دارد و تا زمانی که به علل گرایش بیمار توجه نشود درمان جسمی و روانی فقط برای مدتی نتیجه بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار مواد اعتیادآور می گردد.
اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی را آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه های مختلف میگردد همچنین ویرانگری های حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیاری از ارزش های و هنجارهای فرهنگی اختلای شده و بدین ترتیب سلامت جامعه را به طور جدی به مخاطظره می اندزد.
پدیده دوم قاچاق مواد مخدر بیش از آن که فعالیتی سوداگرانه، تجاری و اقتصادی در عرصه مافیای اقتصاد بین المللی باشد، بازاری کارآمد، موثر و راهبردی در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر کشورهای توسعه نیافته است.
تحلیلگران مسائل سیاسی و اجتماعی بر این باورند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیده مواد مخدر مهم ترین عامل به تباهی کشیدن و انحطاط اخلاقی جوامع به شمار میرود. متاسفانه گسترش دامنه مصرف مواد مخدر در جامعه امروزی به حدی است که حتی قشر متفکر و تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است. مبارزه با اعتیاد نیز قطعاً بیش از آن که ماموریتی در راستای وظایف مصرحه نیروی انتظامی باشد، اقدامی است استراتژیک در مقابله با ابزار نظام سلطه جهانی در انحطاط اخلاقی جوامع با اهداف خاص سیاسی.
اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه به طور کامل ریشه کن نخواهد شد، اما با تدبیر، اندیشه و تلاشی مخلصانه حداقل میتوان آن را به کنترل درآورد. در راستای تلاش براین است تا با ارتقاء سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه پیشگیری از اعتیاد را بر درمان معتادین و مقدم بداریم. به امید روزی که جامعه ای داشته باشیم که اگر هم درآن فرد معتادی وجود دارد، درصد نجات خویشتن باشد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آسیب اجتماعی, ارتباطات, استراتژیک, اعتیاد, اعتیاد و خانواده, اقتصاد, تربیت فرزندان, جامعه بشری, حقوق,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:20
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
پیشگفتار
قرارداد بیمه
تعریف عقد و عقد بیمه
عقد بیمه عقدی است معوض
خصوصیات اتفاقی بودن عقد بیمه
عقد بیمه قراردادی است الحاقی
عقد بیمه از عقود معوق است
شرایط اساسی صحت عقد
قصد و رضای طرفین قرار داد
اهلیت
توافق طرفین قرار داد و تنظیم بیمه نامه
رابطه اعتبار قرار داد با پرداخت حق بیمه
شروع اعتبار قرارداد
بیمه‌نامه
تغییر شرایط بیمه نامه
منابع

مقدمه:
یکی از هدف ها و وظایف مهم بیمه مرکزی ایران، تعمیم، ارشاد و هدایت امر بیمه در کشور است. بیمه مرکزی ایران ایفای این مسئولیت مهم را از طریق برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی، پژوهش های کاربردی و بنیادی بیمه‌ای، اطلاع رسانی و انتشار کتاب ها و جزوات بیمه‌ای، وجهه همت خود قرار داده است.
در این زمینه افزون بر انتشار فصلنامه تخصصی صنعت بیمه و نشریات دیگر بیمه مرکزی توفیق یافته است تا به تهیه و انتشار بیش از ده عنوان کتاب تخصصی بیمه ای اقدام نماید.

پیشگفتار:
خطر که پیشینه ای به قدمت تاریخ بشر دارد و حاصل کارش جز ویرانی و ضرر و زیان نیست از بدو خلقت انسان پیوسته همراه او بوده و موجب دل مشغولی انسان بوده است. در آغاز خطر گستره چندان پهناوری نداشت. چون سرمایه اندک بود. رفته رفته و با توسعه جوامع بشری و با پیشرفت تمدن، ثروت و دارایی انسان افزونتر شد و میزان درگیری انسان با خطر یا ریسک افزایش یافت و دزدی دریایی هم به آن اضافه شد. با رخ نمودن انقلاب صنعتی تنوع، تواتر و شدت ریسک روز به روز گسترش یافت. به طوری که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود انواع فرآورده‌های صنعتی به زندگی بشر به رغم تسهیلات فراوانی که برای رفاه انسان در پی داشته ریسک های جدیدی را با خود وارد اجتماع کرده است.
با ریسک به روش های متعددی با توجه به ماهیتشان میتوان برخورد کرد. مهم ترین و موثرترین شیوه انتقال ریسک به بیمه گر است. نقش بیمه گر تشکیل اجتماع بزرگی از بیمه‌گذاران است که در معرض ریسک یگانه ای قرار دارند. بیمه گر با استفاده از آمار و حساب احتمالات و تجربیات گذشته هزینه ریسک یا حق بیمه فنی را محاسبه و مبلغی را بعنوان هزینه عملیاتی و سود معقول خود به آن اضافه میکند تا حق بیمه تجاری به دست آید. این رقم حق بیمه‌ای است که بیمه گذار بابت انتقال ریسک به بیمه گر میپردازد. هر چه اجتماع بیمه‌گذاران زیادتر باشد بر اساس قانون اعداد بزرگ پیش بینی های بیمه گر به واقعیت نزدیکتر میشود، در نتیجه حق بیمه ای که بیمه گر بر اساس حساب احتمالات و تجربیات گذشته محاسبه کرده پاسخگوی تعهدات او خواهد بود.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اطلاع رسانی, بيمه, بيمه تجاری, بيمه نامه, بيمه گر, تسهيلات, تكنولوژی, تنظيم بيمه نامه, ثروت, جزوات, ,

<-BloTitle->
<-BloText->