خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
فلنج
سریعترین و بروزترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تیکفا
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:46
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
گستره علمی موضوع
مقدمه
بیان مسئله
سوال های مشخص این تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
از اهداف کلی این تحقیق
اهداف جزیی
فرضیه های تحقیق
محدودیت های تحقیق
تعاریف عملیاتی
فشار روانی
عملکرد تحصیلی
استرس
فصل دوم
فرآیند روش شناختی
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
نحوه جمع آوری اطلاعات
روش های آماری
فصل سوم
یافته های مربوط به سوال و فرضیه های تحقیق
یافته های توصیفی
فصل چهارم
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع و ماخذ
پایان نامه
منابع خارجی
پیوست
پرسشنامه

مقدمه:
موضوع اصلی تحقیق بررسی تاثیر فشار روانی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه شاهد شهر تهران
نظر شخصی درباره تعاریف عملکرد تحصیلی یعنی سنجیدن عملکرد یاد گیرندگان و مقایسه نتایج حاصله با هدف های آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تصمیم گیری در این باره است
وقتی از طریق آزمون ها دانشجویان با دانش آموزان سنجش میشوند این سنجش باعث میشود تا عملکردها به صورت واقع نمایان شود.
یک تحلیل اسنادی از واکنش ها و عملکردهای دانشجویان به بازدهای تحصیلی آن ها فرض میکند که دانشجویان بطور فسخی علل موفقیت و شکست خودرا شناسایی میکند و این فرایند اسنادی نه تنها در اسناد دادن به علل خاص و واحد از قبیل استعداد، کوشش،‌ دشواری، شانسی و فشارهای روحی و روانی است. بلکه همین طور در استنباط های مربوط به ابعاد اسنادی از قبیل درونی بودن و قابلیت کنترل نیز وجود دارد بعضی از دانشجویان عملکرد و نتایج تحصیلی خوبی دارند که عموما موفقیت خود را درون سازی میکنند. حال آنکه دانشجویان ناموفق براهمیت علی عوامل محیطی تاکید میورزند اما این الگوی اسنادی ممکن است وابسته به چندین فرآیند مربوط به هم از جمله سوگیریهای خدمت به خود، خبر پردازی منطقی و ملاحظات خود – شناساندن باشد.
اسنادها همچنین به صورتی نظام دار به انتظارات مربوط به عملکرد آینده در یک درس و تحصیل و همین طور به واکنش نسیت به باز خود دریافتی از آزمون پیوند دارند طیق یک الگوی چند وجهی پیوند اسناد روان و عواطف، این روابط میان روان و اسنادها هم در سطح چند وجهی و هم در سطوح واحد به وقوع میپیوندند. به علاوه اسنادها بر رفتار اثر دارند، زیرا بعضی از الگوهای اسنادی منجر به عملکرد ضعیف، کاهش پایداری درماندگی و ناتوانی در طب کمک کارهای درسی میشود. چندین تحقیق نشان داده است که اسناد پس داده به عوامل قابل کنترل و ناپایدار ممکن است عملکردهای تحصیلی را پس از شکست تسهیل کند.
راه های دیگر وجود دارد برای اینکه عملکردهای را بتوانیم مشاهده کنیم و آن را مورد سنجش قرار دهیم برای سنجیدن عملکرد دانش آموزان یا دانشجویان میتوان از طریق ارزشیابی کردن عملکرد یا امتحان و ‍آزمون استفاده کرد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
استرس, استعداد, تحقیق, جامعه آماری, دانش آموزان, دانشجويان, دانلود پروژه, دشواری, روانشناسی, روش تحق,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:89
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
فرضیه تحقیق
تعاریف عملیاتی
فصل دوم – پیشینه تحقیق
سابقه پژوهش
نظریه هایدر
جونز ودیویس
هارولد کلی
شیور
سه بعدی واینر
خطاها و سوگیری اسناد
سوگیری مربوط به جنس
اسنادها در مورد خود
عاملان در برابر ناظران
سبک های انتسابی
انتساب های درماندگی انسان
اسناد مربوط به بازده
اسناد بعد از موفقیت و شکست
اسنادها و رفتار
تعریف استثنایی
گروه بندی دانش آموزان استثنایی
تاریخچه عقب ماندگی ذهنی
تعریف عقب ماندگی ذهنی
رفتار سازشی
طبقه بندی کودکان عقب مانده
گروه آموزش پذیر
تحقیقات داخلی و خارجی
فصل سوم – روش اجرای تحقیق
روش طرح و تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
ابزار تحقیق
روش اجرای تحقیق
روش تجزیه و تحلیل
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل اطلاعات
تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری
نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت هاو مشکلات
منابع
ضمائم

مقدمه:
هر ساله میزان قابل توجهی از منابع انسانی و اقتصادی جامعه به علت عقب ماندگی ذهنی دانش آموزان در سنین مختلف به هدر میرود. هرچند تلاش های از قبیل توجه به مسائل بهداشتی و تغذیه نوزادان و جلوگیری از حامله شدن مادران در سنین بالا، ناسازگاری های خونی، اختلافات هورمونی … انجام میشود ولیکن این مسئله همچنان یکی از مشکلات اساسی هر جامعه ای میباشد.
یکی از مسائلی که در زندگی کودکان عقب مانده ذهنی ممکن است زیاد باشد مسئله شکست بیشتر در زندگی آن ها باشد. در واقع شکست یک پیامد منفی است که اگر به طور مکرر رخ بدهد منجر به کاهش انگیزه در افراد شود به خصوص اگر این فرد عقب مانده ذهنی باشد که باعث ارزشیابی نادرست آن ها از خود و نادیده گرفتن توانایی ها و در نتیجه احساس ضعف و ناتوانی در آن ها می گردد.
عوامل زیادی در موفقیت و شکست دانش آموزان دخالت دارند و طبق تحقیقات انجام شده یکی از این عوامل نحوه اسناد دادن آن ها میباشد بدین معنی که اسناد نامطلوب منجر به کاهش انگیزش در آن ها میشود. تئوری اسناد از تئوری های شناختی انگیزش است که هدف آن بررسی شیوهایی است که افراد، رویدادها و حوادث را تعیین کرده و به دنبال روابط روابط علت و معلولی بین آن ها هستند.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اختلافات هورمونی, ارزشيابی, اسناد, تجزيه و تحليل اطلاعات, تحقيق, تحقيقات, جامعه, حوادث, دانش آموزان,,

تعداد صفحات:128
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول – طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
پرسش های پژوهشی
فرضیه های پژوهشی
تعریف مفهومی
تعریف عملیاتی
فصل دوم – ادبیات و پیشینه تحقیق
تاریخچه در ارتباط با موضوع شخصیت
تعاریف شخصیت
عوامل موثر در تعیین شخصیت
شکل گیری شخصیت
رشد شخصیت
ابعاد شخصیت
نظریه های شخصیت
تیپ شناسی شخصیت ویلیام شلدون
تیپ شناسی شخصیت امیل کرچمر
تیپ شناسی شخصیت یونگ
نظریه ریموند بی کتل
نظریه هانس جی آیزنگ
نظریه پنج عامل رابرت مک کری و پل کاستا
نظریه خلق وخو آرنولد باس و رابرت پلامین
دیدگاه فطری در مورد صفات شخصیتی
تئاتر چیست؟
نظریه خاستگاه آیینی
نظریه های دیگر درباره خاستگاه آیینی
تئاتر کلاسیک و شخصیت بازیگران تئاتر کلاسیک
تئاتر نئوکلاسیک و شخصیت بازیگران تئاتر نئوکلاسیک
تئاتر مدرنیسم و شخصیت بازیگران تئاتر مدرنیسم
فصل سوم – روش تحقیق
مقدمه
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
آزمون شخصیتی آیزنگ
اعتبار و روایی پرسشنامه شخصیت آیزنگ
روش اجرای تست آیزنگ
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل آماری
مقدمه
تجزیه و تحلیل فرضیات
جدول شاخص های آمار توصیفی 2 متغیر سبک های تئاتر و نوع شخصیت
جدول بررسی فرضیه
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات
خلاصه
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات پژوهش
بحث و نتیجه گیری
منابع
ضمایم

فهرست جداول:
توزیع فراوانی سبک های تئاتر
توزیع فراوانی تیپ شخصیت
فراوانی مشاهده شده و درمورد انتظار در هر یک از سبک های تئاتر
فراوانی مشاهده شده و در مورد انتظار بازیگران گروه های مختلف تئاتر

چکیده:
در پژوهش حاضر که با هدف بررسی تیپ شخصیتی بازیگران گروه های مختلف تئاتر تدوین شده است یک فرضیه مدنظر بوده است و بر روی نمونه ای در دسترس به حجم 60 نفر از جامعه آماری دانشجویان دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز اجرای شده است. جهت سنجش متغیرها از پرسشنامه شخصیت آیزنگ استفاده شده است. هم چنین داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و نتایج بررسی فرضیه حاکی از آن است که بین تیپ شخصیتی (برونگرا- درونگرا) بازیگران گروه های مختلف تئاتر تفاوت معناداری وجود دارد.
در سطح توصیفی از شاخص آماری فراوانی، درصد فراوانی و فراوانی تجمعی و در سطح استنباطی از آزمون خی دو استفاده شده است.

مقدمه:
هر کسی شخصیتی دارد و شخصیت شما به مشخص کردن میزان موفقیت، خشنودی و رضایت خاطر در زندگی شما کمک میکند. ما درباره شخصیت صحبت میکنیم، بدون اغراق باید بگوییم که شخصیت شما یکی از مهم ترین نعمت های شماست. شخصیت به شما کمک کرده است تا زندگی خود را شکل دهیدو آینده نیز همین کار را خواهد کرد.
هر چیزی که تا به حال به دست آورده اید، هر چیزی که انتظار دارید در شغل خود به دست آورید، خواه همسر یا والد خوبی بشوید، و حتی وضعیت سلامت کلی شما تحت تاثیر شخصیت شما و شخصیت کسانی که با آن ها در تعامل هستید قرار دارند. شخصیت شما گزینه هایی را که در زندگی دارید محدود کرده یا گسترش میدهد. شخصیت به شما اجازه نمی دهد تجربیات خاص را با دیگران در میان بگذارید یا شما را قادر میسازد بیشتر آن ها را با دیگران در میان بگذارید.
شخصیت، برخی افراد را محدود میکند و دنیای تجربه را به وی دیگران میگشاید.
یکی از ابعاد اصلی شخصیت درون گرایی و برون گرایی است. برون گرایان افرادی تکانشی هستند، مردم آمیز هستند مشتاق تحریک و هیجان هستند. تمایل به پرخاشگری دارند و آدم چندان با ثباتی نیستند، در مقابل درون گرایان افراد کم حرف و به نحوی گوشه گیر هستند و در خود فرو رفته، به کتاب ها بیشتر علاقه دارند تا آدم ها، تحریک و هیجان را دوست ندارند و به دور اندیشی تمایل دارند. افراد تو داری هستند و به جز چند دوست صمیمی از دیگران فاصله میگیرند. زندگی با نظم و قاعده را دوست دارند به ندرت پرخاشگری نشان میدهند با ثبات و تا حدی بدبین هستند و برای معیارهای اخلاقی ارزش فراوان قائل هستند.
بعضی معتقدند که درون گرایی و برون گرایی متکی به عوامل موروثی است اما این عوامل تا آن اندازه نیست که ما نتوانیم شخصیت خود را تغییر دهیم. به علاوه اغلب درون گرایی ها و برون گرایی ها ممکن است محصول تجربه و یادگیری باشد از این رو هر کس میتواند رفتار خود را عمدا در مسیر درون گرایی و برون گرایی سوق دهد بطور کلی شخصیت درون گرا در رفتار و عمل حل مسائل، دارای انگیزه و هدف هایی است که با خواسته های درونی خویش متناسب میباشد. فرد درون گرا شیفته دنیای درون است و هر امر ذهنی را که درون او میگذرد بصورت عینی یعنی مانند امری که در دنیای خارج وجود دارد توصیف میکند. اما فرد برون گرا بین خود و اعتقادی که دارا میباشد تمایزی قائل نیست و هر انتقاد یا حمله ای به اعتقاد او به منزله حمله به خود است در حالیکه درون گرا ممکن است به سختی از یک عقیده دفاع کند اما میداند که از یک عقیده دفاع میکند نه از شخص خود.
در بررسی عمیق تر بعد برون گرایی – درون گرایی تفاوت باز دارندگی و تحریک مغز افراد درون گرا و برون گرا از اهمیت به سزایی برخوردار است. در برون گراها، نیرویی بازدارندگی و در درون گراها نیروی تحریکی مغز بیشتر است. به همین دلیل افراد برون گرا که نیروی بازداری شدیدی دارند نسبت به درون گراها دیرتر شرطی میشوند و خاموشی پاسخ هم در آن ها سریعتر است. به همین دلیل میتوان انتظار داشت به شرط آن که رویداد آسیب زا و دردزای زندگی برای همه یکسان باشد کسانی که راحت تر شرطی میشوند (درون گراها) همان افرادی میباشند که بیش از دیگران به اختلالات روان رنجوری دچار میشوند.
تئاتر اجرای آگاهانه یک متن یا یک مایه از پیش تعیین شده است که هدف های متعددی را دنبال میکند، تئاتر آموزش میدهد، ارشاد میکند، سرگرم میکند، و نیز در راه کشف جهان و انسان و الهام بخشیدن به تماشاگران گام بر میدارد. تئاتر همواره با انسان بوده است، و فرهنگ های مختلف با آن رفتاری گوناگون داشته اند، گاه به داشتن تئاتر مباهات مینمودند، و گاه هم چون عامل فساد جامعه تکفیر و طردش میکردند. بر این برخوردهای متفاوت و تناقض آمیز دو علت عمده را میتوان بر شمرد: نخست تنوع و پیچیدگی تئاتر که قادر است از پیش پا افتاده ترین حرکات نمایشی و تفریحی تا متعالی ترین جنبه های معرفت بشر را به نمایش بگذارد و دیگر دامنه نفوذ و اقتدار فرهنگی آن. در تمدن های بزرگ گذشته تئاتر هم چون یک نهاد با نفوذ فرهنگی و عقیدتی عمل میکرد و مثل آیین در پی کشف و افشای رازهای نهفته بود. علت سومی را میتوان بر این دو افزود، و آن فرایافت جامعه است. ارسطو انسان را جانور مقلد توصیف میکند، از این رو اجرای نمایش را از غرایز طبیعی او می شمارد؛ در قرن وسطی تئاتر سراسر در خدمت آموزش های اخلاقی و تجسم بخشیدن به داستان های انجیل قرار میگیرد؛ پس از رنسانس اروپا انسان همچون موجودی زمینی اما لایق رسیدن به کمال تعریف میشود. پس انسانگرایی و واقعگرایی بر ضوابط فلسفی، و به تبع آن بر تئاتر زمان حکم میگردد، و شخصیت های اساطیری در درام ها جای خود را به انسان های واقعی می سپارند. هنگامی که کپرنیک اعلاغم میکند زمین (و به تبع آن انسان) مرکز عالم نیست، تئاتر آرمانگرا و بزرگ نمایی پدید می آید تا اشتیاق رسیدن به جاودانگی را پاسخ گوید: عقل گرایی عصر ولتر و دیده رو و اصحاب دایره المعارف، احساس گرایی سده هجدهم، طبیعت گرایی عصر علمو انقلاب های سیاسی و اجتماعی، همه تئاترهای مناسب با فرایافت دوران خود را به وجود می آورند.
تئاتر به خاطر طبیعت، نقاد و افشاگرانه حاکمان مستبد را خوش نمی آمد. از طرفی پادشاه ایرانی خودچندان گرفتار تاخت و تاز و حفظ بقای خود بودند، که حتی مجال پرداختن به یک نمایش رسمی و دولتی را نمیداشتند. هنر همواره در جوامعی رشد میکند که دارای ثباتی دراز مدت باشند زیرا هنر نیز هم چون نتیجه کار گروهی، وانتقال تجربه ها و دستاوردها از گروهی به گروه دیگر است. حکومت های ایرانی همواره پس از رسیدن به قدرت همه دستاوردهای پیش از خود را از میان برداشتند و سازمان دیگری را پی ریزی میکردند. در چنین شرایطی سنت های جدی نمایشی تنها به صورت نمایش های آیینی و بومی که ریشه در اعماق فرهنگ جامعه به جای میماند، و هرگونه نوآوری با مقاومتی جدی روبرو میشود. بنابراین نمایشگران آزاد و حرفه ای، اگر وجود داشته باشند، برای جلب تماشاگر ناچار به دلقکی (طلحگی) و مسخرگی روی می آورند، در نتیجه مهر بی ارزشی میخورند. چون بی ارزشند از حلقه فرهیختگان جامعه دور می افتند، و چون مطرود و مکروهند عوامانه و گمنام میمانند. نمایش هنگامی در میان توده های مردم رواج می یابد خواسته ها و آمال آن ها را منعکس کند، و چون اجازه این کار را ندارند توده مردم نیز گرایشی بدان نشان نمیدهد و حمایت خود را از آن سلب میکند. گزارشگران و مورخان نیز در آثار خود اعتنایی به نقل آن نمیکنند. به دلایلی از این است آثار نمایشی گذشته ما عموما سینه به سینه، و بعنوان نمایش هایی عامیانه به دوران ما رسیده است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آرنولد باس, آزمون خی دو, ابعاد شخصيت, ارسطو, الهام بخشيدن, اميل کرچمر, بازيگران, برون گرا, تئاتر, تئ,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:35
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مفهوم شناسی جهانی شدن
تاثیر جهانی شدن بر تعلیم و تربیت
مفهوم جهانی شدن
ابعاد جهانی شدن
بعد فرهنگی
جهانی شدن و تعلیم و تربیت
جهانی شدن و آموزش و پرورش (فرصت ها و تهدیدها)
استفاده از جدیدترین اطلاعات در آموزش و پرورش ایران
اهمیت یافتن اصل اخلاقی همکاری و تفاهم بعنوان هدف اصلی در تعلیم و تربیت
آموزش الکترونیکی (e-learning)
شکافت حلقه های بسته دانش
تک فرهنگی شدن و تضعیف فرهنگ های بومی
تهدید روند های مربوط به تربیت دینی در ایران
تاثیر بر زبان و آموزش آن
آموزش ها و کلاس های چند فرهنگی
نتیجه
نتیجه گیری
منابع

تاثیر جهانی شدن بر تعلیم و تربیت:
از جمله موضوعاتی که امروزه در محافل مختلف به آن پرداخته میشود، مسئله جهانی شدن است. فرآیند جهانی شدن در حال حاضر تمامی جوانب اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده است. از جمله پیامدهای جهانی شدن تاثیر آن بر نظام تعلیم و تربیت کشورها و اهداف و برنامه و کارکردهای این نظام در صحنه زندگی اجتماعی است. تعلیم و تربیت که با تمام اجزا جامعه ارتباط دارد یکی از عرصه هایی است که هم از فرآیند جهانی شدن متاثر شده و هم میتواند بر آن اثر بگذارد. از جمله اهداف تهیه این مقاله عبارت است جواب از به این پرسش ها که :
جهانی شدن چه تاثیراتی بر مولفه های تعلیم و تربیت داشته است؟ چالش هایی که تعلیم و تربیت در اثر جهانی شدن فرهنگ با آن روبه روست کدامند؟ در نتیجه جهانی شدن چه تغییراتی باید دراهداف، برنامه های درسی و روش های تعلیم و تربیت کشورها صورت گیرد تا بتواند به مسائل جدید پاسخ دهد؟
جهانی شدن از جمله مفاهیمی است که در طول چند دهه گذشته به مجموعه واژگان مفاهیم، علوم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی افزوده شده است. این مفهوم به دلیل تازگی و گستردگی از ابهام معنایی برخوردار است. با توجه به ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این پدیده و ارتباط این ابعاد با فرآیند تعلیم و تربیت، مسلما جهانی شدن بر فرآیند تعلیم و تربیت اثر خواهد گذاشت و به آن سمت و سو خواهد داشت. در این مقاله سعی بر آن است که بعد فرهنگی جهانی شدن مورد توجه قرار گیرد و چالش های روبروی نظام آموزشی یا به عبارت کلی تر تعلیم و تربیت مورد بحث قرار گیرد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آموزش الكترونيكی, آموزش و پرورش, اقتصادی, بسته دانش, بعد فرهنگی, تربيت دينی, تعليم و تربيت, جهانی شد,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:64
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
تعریف موضوع تحقیق و هدف آن
اهمیت و انگیزه انتخاب موضوع
فرضیات و متغیرها
قلمرو مکانی و زمانی
روش تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات
تعریف نمونه و جامعه
محدودیت های تحقیق
تعاریف و اصطلاحات خاص
فصل دوم و سوم – ادبیات تحقیق
تعریف اعتیاد به صورت جامع
تاریخچه مواد مخدر در جهان و ایران
نشانه‌های اعتیاد
عوارض اعتیاد به مواد مخدر
عوارض جسمی _ روانی
عوارض اقتصادی و مالی
عوارض فرهنگی _ اجتماعی
عوارض معنوی
عوامل اعتیاد
وراثت
لذت طلبی و هوسرانی
عدم آگاهی نسبت به عواقب خطرناک
اضطراب، افسردگی و احساس پوچی
غفلت جوانی
عشق خودبزرگ بینی
عوامل اجتماعی و خانوادگی
معاشرت بالوسکان ناباب
سابقه اعتیاد در خانواده
آشفتگی و نابسامانی در خانواده
از بین بردن قبح و زشتی مساله
عوامل اقتصادی
فقر و تنگدستی
ثروت زیاد و احساس بی نیازی
بیکاری
فاصله غیر متعارف طبقاتی
عوامل سیاسی
دست استعمار
درمان وابستگی جسمی
قطع آنی ماده مخدر
قطع نیمه تدریجی ماده مخدر
قطع تدریجی و منظم ماده مخدر
درمان وابستگی روانی
شیوه های درمان وابستگی روانی
روان درمانی فردی
روان درمانی گروهی (گروه درمان)
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها
روش تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات
روش نمونه گیری
نمونه پرسشنامه
تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسشنامه
متغیر مستقل و وابسته
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری
سایر نتایج تحقیق
پیشنهادات
پیشنهادات برای حل مشکل یا بهبود اوضاع
پیشنهادات برای محقق بعدی
منابع و ماخذ

مقدمه:
هر چند شناخت و مقابله با تمامی آسیب‌های اجتماعی از ظرافت و پیچیدگی خاصی برخوردار است اما شاید بتوان ادعا نمود که هیچکدام از آن ها به پیچیدگی اعتیاد، در اوضاع و احوال کنونی جامعه بشری نباشد استفاده نابجا و اعتیاد به مواد مخدر بلای خانمان برانداز و آتش هستی سوز جوامع بشری است، آتشی که تا کنون صدها میلیون انسان را در کام خود فرو برده است و صدماتی که بر پیکره جوامع انسانی وارد نموده است که هیچگاه قابل جبران نیست. برای خاموش کردن یا کم کردن گستره این آتش، اقدامات شایسته و تلاش های فراوانی صورت گرفته اما مع الاسف روز به روز دامنه آن گسترده تر شده است. به راستی آیامیتوان در چنین وضعی سپر انداخت و آیه یاسی خواند و نظاره گر این صحنه دردناک بود؟
چهره اعتیاد هر چند زشت است و نفرت هر انسانی را برانگیخته میکند، فرد معتاد را باید در چهره یک بیمار نگریست و بیمار را باید مداوا و معالجه کنند، در این راه هم، نخستین گام اطلاع رسانی درست و علمی و آگاهی دادن به جامعه است.
آمار و ارقام هشدار دهنده هستند و ما را به هویستاری بیشتر میخوانند. بر اساس آمار دولتی تا کنون 2 میلیون معتاد در کشور وجود دارد، اما برخی از صاحبن ظران معتقدند این تعداد بین 3 تا 6 میلیون نفر است و با جرم بودن اعتیاد باعث فقدان برنامه ریزی مناسب برای مبارزه با این آسیب اجتماعی شده، و مشکل یک میلیون و 200 هزار از این معتادین بسیار جدی و وخیم گزارش شده است.
اعتیاد به نظر شخصی بنده از هر نوع بیماری مانند، سرطان، وبا و طاعون خطرناک تر و وحشتناک تر است چون فرد معتاد به هنگام نیاز همه شئونات اخلاقی را زیر پا میگذارد.
اعتیاد، نیروی کنترل و فرماندهی فرد را تصمیم‌گیری و اجرای هدف است را از او باز میستاند و فرد را همانند یک وسیله بازی و ناپایدار بار می آورد که برابر کوچک ترین حادثه و مشکل او را از پای در می آورد.
و خلاصه این که این مسئله را باید یک امر مهم قلمداد کنیم و برای ریشه کن کردن آن همه و همه اعم از دولت، مردم و فرد فرد جامعه باید این تلاش را در این عرصه انجام دهند، چون این اعتیاد اگر به شکل گسترده وسعت یابد میتواند ریشه هر مملکتی را که افراد موریف فروبخش کارای هر جامعه است را بخشکاند، به این امید روزی که جامعه و مملکت عزیزمان ایران آری از هر گونه وجود اعتیاد در بین مردم باشد تا بتوانیم جامعه ای سالم و پویا داشته باشیم به امید آن روز.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آسيب های اجتماعی, آشفتگی, احساس پوچی, اضطراب, اعتياد, افسردگی, برنامه ريزی, بيمار, بيکاری, خودبزرگ ب,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:74
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
سخنی چند
چکیده مقاله
پیشگفتار
فصل اول – کلیات تحقیق
مقدمه(کلیات)
فصل دوم
جامعه
امت
ولایت
قرآن و عدالت اجتماعی
نخبگان و دانشجویان
فرهنگ
موانع پیشرفت
موانع پیشرفت از نظر رئیس جمهور
راز و رمز سقوط و پیشرفت جامعه از دیدگاه امام علی (ع)
توسعه
توسعه از نظر اسلام و قرآن
توسعه و پیشرفت ایران
چشم انداز بیست ساله ایران اسلامی
مقایسه ایران با سایر کشورهای توسعه یافته
عوامل پیشرفت
پیشرفت فناوری
عوامل پیشرفت در جامعه در زمینه رشد و تکنولوژی
بهره وری
انگیزه پیشرفت
فصل سوم
روش تحقیق
فصل چهارم
بیان داده ها و تجزیه و تحلیل
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهاد راه کارها
مناجات
منابع و ماخذ

چکیده مقاله:
توسعه یعنی پیشرفته شدن، رشد کمی و کوشش و راه‌حلی جهت برطرف کردن فشارها و مشکلات که در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی میباشد در اسلام به معنی عمران است یعنی علاوه بر معنای کمی معنای کیفی هم دارد.
پیشرفت آرمانی است که همه‌ افراد، اقوام، اقوام، مذاهب، سیلقه‌ها، گرایش‌ها و اعتقادات را زیر چتر همبستگی قرار میدهد. کشوری پیشرفته‌ای که از این اصول پیروی کند اخلاق بعنوان اصل پایه، وحدت، مسئولیت‌ پذیری، احترام به قانون و مقررات، احترام به حقوق شهروندی، عشق و علاقه به کار، تحمل سختی ها به منظور سرمایه‌گذاری آینده، میل به ارائه کارهای برتر و فوق‌العاده نظم‌پذیری، فناوری، رشد تکنولوژی، بهره‌وری در کلیه سطوح فردی تا سازمانی.
از موانع پیشرفت، عدم شناخت جایگاه واقعی فردی یا اجتماعی، بحران آفرینی های سیاسی و فرهنگی توسط کشورهای سلطه‌گر، عدم هماهنگی بین مراکز علمی و تحقیقاتی با صنایع مختلف و سایر منابع، عدم اعتماد به نفس و عدم باور توانایی های خود، عقب‌ نشینی از اصول اسلام عدم جذب نخبگان و مغزهای متفکر، عدم شناخت مشکلات مردم از سوی مسئولان، و برای برداشتن این موانع میتوان موارد زیر را نام برد:
عزم و اراده جدی و نشاط و امید، بالا بردن توانمندی ها، تقویت روحیه ایمانی و و تقوی، ارتقای دانش و سطح علمی، توکل به خدا، داشتن اعتماد، انگیزها را مشخص کنیم مسئولیت‌ پذیر باشیم، سخت‌کوش باشیم، استقامت و پشتکار داشته باشیم، همدلی و اتحاد و یکپارچگی داشته و آن را حفظ نمائیم پس برای پیشرفت و ترقی حداقل در تولید علم و فناوری و رفاه و عدالت اجتماعی و معنویت و استفاده صحیح از نعمات الهی و حرفه‌جویی حرف اول را میزند و برای رسیدن به این هدف بر تک تک افراد جامعه بخصوص بر صاحب منصبان اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرض است که در برنامه‌ریزی و قانون گذاری ها به نحوی عمل نمایند که کاملاً این افق متعالی تبیین شده باشد و بر مجریان امور نیز فرض است که با اتکای به لطف و عنایت خداوند متعال در این راه گام‌های استوار و دقیقی برداشته و از هیچ خدمتی فروگذاری ننمایند و به طبع آن سایر قوا و سازمان ها و نهادها نیز موظف هستند در این دولت گام بردارند و در این میان نقش مردم و تک تک آحاد جامعه نیز در هر زمینه‌ای که مربوط به آن ها میشود از دست‌اندکاران امور در این زمینه پشتیبانی نموده و در اجرای امور و هم چنین در رفع موانع و مشکلات دولت دوش خدمت گزاران صدیق این مرز و بوم تلاش وافر نمایند. هیچ وقت همبستگی ملی و دینی و همدلی خود را از دست ندهیم و به ریسمان الهی چنگ بزنیم که این مهم ترین سلاح ملت ایران است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
ابعاد فرهنگی, استقامت, اسلام, اعتقادات, اقتصادی, امت, بهره وری, تحقیق, تعالی فرهنگی, تقويت روحيه, تک,

تاريخ : 15 فروردين 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:38
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
بیان موضوع
چند تعریف برای شهرهای جدید
سابقه احداث شهرهای جدید
عوامل لزوم احداث شهرهای جدید
گونه شناسی و طبقه بندی شهرهای جدید
شهرهای جدید مستقل
شهرهای جدید اقماری
شهرهای جدید پیوسته
نتایج حاصل از تجارب فوق
خلاصه
پیوست 1
شهرهای موازی
واحد توسعه
شهرهای جدید مهاجرنشین
شهرهای جدید سرریز پذیر
پایتخت های جدید
شهرهای جدید صنعتی
پیوست 2
سابقه ایجاد شهرهای جدید در ایران
دوره اول – در فاصله دو جنگ جهانی
دوره دوم – پس از جنگ جهانی دوم تا اواسط دهه 1340
دوره سوم – از نیمه دوم دهه 1340 تا پیروزی انقلاب اسلامی (1357)
دوره چهارم – سال های پس از انقلاب اسلامی (1357 تا کنون)
دلایل ایجاد شهرهای جدید پس از انقلاب اسلامی
بررسی مسائل مربوط به شهرهای جدید پس از انقلاب اسلامی
اهداف عمده شهرهای جدید پس از انقلاب اسلامی
نتیجه گیری
منابع

چکیده:
این مقاله سعی بر آن دارد تا به بررسی علل تشکیل شهرهای جدید در جهان بپردازد.
بر همین اساس ابتدا به سابقه تاریخی ایجاد شهرهای جدید پرداخته شده و چند تعریف از شهرهای جدید ارائه گردیده است. در ادامه سابقه احداث شهرهای جدید به طور مختصر بیان گردیده و سپس عوامل لزوم شهرهای جدید به صورت کلی بیان میگردد. شهرهای جدید بر اساس وسعت، فاصله جمعیت نوع و سطح فعالیت ها در چندین الگوی کلی که شامل شهرهای جدید مستقل، شهرهای جدید اقماری و شهرهای جدید پیوسته میباشد طبقه بندی شده که به بررسی اجمالی آن ها پرداخته شده و در پایان نتیجه گیری خواهد شد.
بر اساس سه الگوی فوق در مناطق مختلف دنیا الگوهای دیگری از شهرهای جدید احداث شده اند که در پیوست شماره 1 به طور مفصل توضیح داده خواهد شد.
در پیوست شماره 2 سابقه ایجاد شهرهای جدید در ایران در چهار دوره مورد مطالعه قرار میگیرد و سپس اهداف عمده شهرهای جدید پس از انقلاب اسلامی توضیح داده شده و در پایان این قسمت نیز نتیجه گیری در مورد شهرهای جدید ایران انجام خواهد گرفت.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
انقلاب اسلامی, ايران, تحقیق, جغرافیا, جنگ جهانی, جهان, دانلود پروژه, شهر, شهرهای جديد, صنعت, مقاله, ,

تعداد صفحات:66
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مساله
سوال مساله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه تحقیق
متغیرهای تحقیق
تعاریف نظری و عملیاتی واژها و مفاهیم
فصل دوم
پیشینه و ادبیات تحقیق
تعریف اضطراب
علل بروز و ریشه های اضطراب
آثار و علایم اضطراب
علایم جسمانی
علایم روانی
اضطراب بیمارگونه
انواع اضطراب
اضطراب طبیعی
نقش اضطراب
ترس و اضطراب
رابطه اضطراب با جنس
دیدگاه های نظری درباره اضطراب
دیدگاه روان تحلیلگری
دیدگاه رفتارگرایی
دیدگاه وجودی
دیدگاه زیست شناختی
تاثیر پذیری روان بر شیوه دلبستگی
نقش سبک های دلبستگی در روابط عاطفی
شیوه های دلبستگی
رابطه احساس اضطراب در سبک دلبستگی اضطرابی
نگرش های مضطربانه دلبستگی توام با اضطراب
رضایت مندی از ارتباط
اضطراب دلبستگی چیست؟
تعریف دلبستگی
نظریه فروید در مورد دلبستگی
کردار شناختی دلبستگی
مراحل دلبستگی
مرحله پیش دلبستگی (تولد تا 6 هفتگی)
مرحله دلبستگی در حال انجام (6 هفتگی تا 8-6 ماهگی)
مرحله دلسبتگی واضح (8-6 ماهگی تا 18 ماهگی -2 سالگی)
آشنایی با اضطراب
اضطراب طبیعی
تفکیک ترس از اضطراب
تظاهرات محیطی اضطراب
آیا اضطراب انطباقی است ؟
علائم اضطراب
فصل سوم
تعیین روش تحقیق
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری در تحقیق
روش تحقیق
روش آماری مربوط به فرضیه
فصل چهارم
یافته ها و تجزیه و تحلیل دادها
مقدمه
فرمول
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت ها
منابع و ماخذ

چکیده:
هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و اضطراب در بین دانش آموزان سال سوم دبیرستان شهرستان ابهر است که فرضیه عنوان شده این است که بین اضطراب و سبک های دلبستگی رابطه وجود دارد که جامعه مورد مطالعه دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان شهر ابهر است که 80 نفر بعنوان نمونه انتخاب شده و آزمون اضطراب کتل و سبک های دلبستگی بر روی آن اجرا گردیده که جهت آزمون فرضیه از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردیده و چون t حامل 273/1 از اعتبار جهت پایایی ضریب هم بستگی از t جدول 676/2 در سطح معنی داری 5% کوچکتر است پس میتوان گفت که فرضیه تحقیق مورد تایید قرار نگرفته و بین اضطراب و سبک های دلبستگی رابطه وجود ندارد.

مقدمه:
تعامل اجتماعی با والدین در طول مراحل رشد نفس یا خود اهمیت بسزایی دارد. آن چه اهمیت زیادی دارد رابطه والد – فرزند است که میتواند نگرانی ها را کاهش یا افزایش دهد اگر مادر یا مراقب اصلی، محبت و امنیت کافی تامین کند، نفس به تدریج و بطور منظم رشد خواهد کرد و کودک به رشد روان شناختی مثبت کافی دست خواهد یافت انگیزهای کودکی آزاد خواهند بود تا به تلاش های خود مختاری بزرگسالی تبدیل شوند و الگوی آمادگی های شخصی شکل خواهد گرفت و نتیجه آن بزرگسال پخته و سالم خواهد بود. در صورتیکه نیازهای کودکی ناکام شده باشند، نفس به قدر کافی پخته نخواهد شد و کودک ناامن، متوقع، حسود و خودخواه خواهد شد و از رشد روان شناختی او جلوگیری میشود که تمام این مراحل میتواند باعث اضطراب شود. سبک های دلبستگی نشانگر شخصیت است و این سبک ها نه تنها منشاء اثرات مهمی بر روی روانشناسی شخصیت و روانشناسی تحولی بوده بلکه تاثیر غیرقابل اغماضی بر آسیب شناسی روانی و ابعاد مختلف روان درمانگری مانند خانواده درمانی و زناشویی و روان درمانگری نوجوان داشته است. امروز این نظریه الهام بخش هزاران پژوهش درباره نقش نوع دلبستگی به تحول شخصیت، رشد اجتماعی، انواع اختلال های روانی مانند اضطراب، اضطراب جدایی، مدرسه هراسی، اختلال های تغذیه ای …. بوده است.
مساله اصلی در این پژوهش بررسی رابطه هویت خود، سبک های دلبستگی و ویژگیهای شخصیتی است و برای دستیابی به این هدف سوال هایی مطرح شده است سبکهای دلبستگی نقش مهمی در کنترل روابط نزدیک عاطفی و بخصوص روابط زوجین ایفا میکنند و هم چنین پیشنهاد شده است که برای فهم بهتر کیفیت رابطه زوجین بررسی سبک های دلبستگی در همسران مهم تر است و همین موضوع در بین نوجوانان و سبک های دلبستگی که بین نوجوانان و خانواده ها ایجاد میشود و گاهی اوقات ممکن است که وابستگی به این سبک ها باعث مشکلات روحی و روانی در فرد شود.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اختلال های تغذيه ای, اختلال های روانی, اضطراب, اضطراب طبيعی, اضطراب طبیعی, بزرگسال, بيمارگونه, تحقيق,

تعداد صفحات:82
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
سوال مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه تحقیق
متغیرهای تحقیق
تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم
فصل دوم
پیشینه و ادبیات تحقیق
اختلال شخصیت ضد اجتماعی
شیوع سابقه تاریخی و اختلال اراده
ویژگی های شخصیت های ضد اجتماعی
بی هدف بودن رفتار ضد اجتماعی بر انگیخته شده
فقدان وجدان و احساس مسئولیت نسبت به دیگران
فقر هیجانی
علل رفتار ضد اجتماعی
زمینه خانوادگی و اجتماعی
نارسایی های یادگیری
رابطه وراثت و شخصیت ضد اجتماعی
بررسی دو قلوها
بررسی های فرزند خواندگی
اضافه بودن کروموزوم y
بدعملکردهای فیزیولوژیائی
خلاصه ای از بحث و بررسی اختلال شخصیت ضد اجتماعی
اختلال سلوکی
نمونه هایی از اختلال سلوکی
نوجوان آشفته
جویندگان احساس
اضطراب در افراد ضد اجتماعی
نظریه های شخصیتی
شخص شناسی
نظریه ماری
نیروی تحرکی شخصیت از نظر ماری
نیاز به حقارت و رضا
نیاز به پیروزی
نیاز به مهر انگیزی
نیاز به پرخاش
نیاز به خود مختاری
نیاز به جبران شکست
نیاز به حفظ حیثیت
نیاز به بزرگداشت
نیاز به تسلط داشتن
نیاز به خود نمائی
نیاز به دوراندیشی
نیاز به پرهیز از شکست
نیاز به ناتوان نوازی
نیاز به نظم و ترتیب
نیاز به بازی
نیاز به دورافکندن
نیاز به لذت حسی
نیاز به لذت جنسی
نیاز به پشتیبانی
نیاز به درک حقایق
تأثیر عوامل برونی
عدم پشتیبانی خانواده
پیش آمد خطر یا روی کردن بدبختی
کمی یا کاستی
پرخاش
سلطه، اجبار، ممنوعیت
مهرانگیزی، دوستی ها
پیروی و تکریم – تمجید و تشویق
عامل جنسی
رقابت، سبقت جویی معاصران
ضعیف نوازی، مسامحه و گذشت
کمبود یا حقارت – بدنی، اجتماعی، عقلی
پشتیبانی و مهرجویی
نیروهای عاطفی – ارزش ها
رشد شخصیت از نظر ماری
اصل مدت زندگی
عمل و دوره های آن
تاثیر اجتماع در رشد شخصیت
وسائل بررسی شخصیت
نکات مهم نظریه ی ماری
انتقاد نظریه ماری
نظریه نیازمندی و آرمان شخصیت اریک فرام
تنهایی – آزادی
انسان، حیوان ناطق
نیاز به تعالی
نیاز به پیوند و بستگی
نیاز به همانندی
نیاز رجوع به اصل
نیاز به وسائل راه یابی
نقش اجتماع در تشکیل شخصیت
تضادهای وجود
دگر آزادی، آزار دوستی،خرابکاری، تسلیم و رضا
فصل سوم
روش تحقیق
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر
پرسشنامه افسردگی بک
روش تحقیق
روش آماری مربوط به فرضیه ها
فصل چهارم
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت ها
بحث و نتیجه گیری
منابع و ماخذ

مقدمه:
نیازهای اختصاصی انسان که شرحش توسط اجتماع به وجود نیامده اند، بلکه در صحن تحول و تکامل تاریخ زندگی بشر پدیدار گشته اند. اما چگونگی بروز و ظهور آنها و چگونگی برآوردن آنها کامل ناشی از اجتماع است. هر اجتماعی مطابق موسسات و عوامل ویژه خود شکل خاصی به آن ها میدهد روانشناسان تاریخ طولانی بشر را چون آزمایشگاهی آموزنده مورد استفاده قرار میدهد و بر خلاف دیگر روانشناسان مانند فروید که شخصیت را سازنده اجتماع نمی داند بلکه به اعتقاد او این اجتماع که شخصیت ها را میسازد به عبارت دیگر اختلاف شخصیت ها ناشی از اختلافات اجتماعات بشری است، همه آدمیان نیازمند به رفع گرسنگی، به رفع تشنگی، به استراحت و خواب و… هستند، ولی در جامعه های مختلف این نیازها به وجوه مختلف برآورده میشوند، همچنین است مقابله با نیازهای دیگر آدمی، مثلا در یک جامعه سرمایه داری نیاز به همانندی یا ممکن است بدین طریق ارضاء شود که عضو آن جامعه به اندوختن ثروت و مال بپردازد تا بدین وسیله خود را ممتاز سازد، یا این که به عضویت شرکت بزرگی در آید تا وابستگی به آن شرکت سبب امتیاز او گردد. آدمی احاطه شده از امور متضادی است که یکی از امور متضاد این است که از اختیار آدمی بیرون است زندگی و مرگ است و گاهی توجه به این دو مقوله و در حد معقولی به آن فکر نکردن باعث مسائلی در زندگی انسان میشود که بعنوان اخلاق ضد اجتماعی به حساب می آید افرادی که دارای رفتار ضد اجتماعی هستند از نظر اضطراب مورد بررسی واقع شده اند که افراد سیکو پات نسبت به افراد بهنجار اضطراب کمتری داشته باشند و این پیش فرض فقط در حد کمی، ممکن است صادق باشد که گر چه افراد دارای انحرافات اجتماعی کمتر از سایر افراد نگران و دلواپس به نظر میرسند ولی تمام نشانه های بدنی و عضلانی را که معمول در اضطراب وجود دارد مانند میزان ضربان قلب و تنگی نفس و … هسته اصلی اختلال شخصیت در انحرافات اجتماعی دوری گزیدن از مردم، تجربه های جدید و حتی تجربه های قبلی است که این اختلالات غالباً ترکیبی است از یک ابزار ترس احمقانه با یک میل شدید برای مورد پذیرش و محبت واقع شدن افراد مبتلا به این اختلال تمایل زیادی برای روابط اجتماعی یا فعالیت های جدید دارند، اما ممکن است به دلیل ترس از عدم قبول و مورد پذیرش واقع شدن، بی میلی خاصی برای روابط اجتماعی نشان دهند و در مقابل به انحراف کشیده شوند.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
احساس مسئولیت, اختلال اراده, اضطراب, افسردگی, تحقیق, تمجید, جبران شکست, حفظ حیثیت, حقارت و رضا, خانو,

تعداد صفحات:23
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
چکیده
بیان مسئله
شرایط کشور ما در زمان تهاجم عراق به ایران
ادبیات تحقیق
مبانی نظری
روش های جمع آوری اطلاعات
روش گردآوری اطلاعات
ابزار گردآوری اطلاعات
جمع بندی و نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع ماخذ

مقدمه:
جنگ بی تردید یکی از شگفت انگیزترینم پدیده های اجتماعی است و بسیاری از مواقع ناخواسته در عرصه حیات بشری آفریننده تاریخ و دگرگون کننده آن بوده است.
پس جنگ یکی از متغیرهای مهم تحول حیات اجتماعی است.
در طول تاریخ جنگ های متعددی که ناشی از عوامل مختلفی بوده روی داده است و پیامدهای گوناگونی بر جای گذاشته اند. تضادهای قومی، نژادی، عقیدتی، سیاسی، اقتصادی و غیره جنگ ها را پدید آورده اند و باعث تلفات و صدمات سنگین انسانی، اجتماعی، روانی و اقتصادی شده اند.
هر جنگلی هم دارای کارکردها و پیامدهای مثبت و هم منفی است.
با نگاهی گذرا به گذشته کشور ایران میتوان پی برد که ایران در طول تاریخ خواد اغلب با پدیده اجتماعی موجه بوده است. که تبعات مثبت و منفی فراوانی در ابعاد مختلف در پی داشته است. از میان جنگ های حادث شده، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آخرین جنگ ایران بود.
حال سوال اصلی این است که این جنگ تحمیلی عراق علیه ایران چه کارکردها و پیامدهای مثبتی را داشته است؟

چکیده:
این مقاله میکوشد تا کارکردها و پیامدهای مثبت جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را بررسی نماید.
بررسی ها نشان میدهند که در جنگ عراق علیه ایران، تنها با دولت صدام رو به رو نبودیم بلکه با جهان روبرو شدیم. تجهیزات و امکاناتی که در اختیار عراق بود، جو سیاسی ای که در جهان به نفع او عمل میکرد و ارزهای نفتی ای که در اختیار او قرار میگرفت همه حاکی از این مسئله بود.
هشت سال دفاع مقدس، هشت ها بعد و روزنه برای دیدن و نگریستن دارد. این تاریخ تنها یک تاریخ جنگ نیست و گاهی چنان است که از تعریف جنگ فاصله ای باور نکردنی میگیرد و در هیچ یک از قالب های مربوط به جنگ در نمی گنجد.
انگار با بازخوانی این رویداد، حس غریبی به ما دست میدهد که منجر به امید به فردا میشود.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اقتصاد, ايران, تاريخ, تحقيق, جامعه شناختی, جنگ, جنگ تحميلی, دانلود پروژه, دفاع مقدس, سياست, عراق, عل,

<-BloTitle->
<-BloText->