خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
فلنج
سریعترین و بروزترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تیکفا
<-BloTitle->
<-BloText->

تعداد صفحات:140
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
مقدمه
بیان مسئله
اهداف تحقیق
اهمیت تحقیق
سئوالات با فرضیات تحقیق
تعریف واژگان اساسی تحقیق
معنای کلمه شهید
معنا و مفهوم ایثار
ارزش و اهمیت ایثار
تاریخچه ایثار و شهادت
مقدمه
پیشینه تحقیق
پیشینه نظری
مقدمه
روشهای مورد استفاده در تحقیق
تجربه و آزمایش
مشاهده
پرس و جو
مطالعه
بیان فنون گردآوری اطلاعات و توضیح آن ها
میدانی
کتابخانه ای
مقدمه
زهد و ایثار
رابطه بین جهاد و شهادت
جهاد و تعریف آن
جهاد از نظر قرآن
اقسام جهاد
جهاد ابتدایی
شرایط جهاد ابتدایی
جهاد دفاعی
مقدمه ای بر رسالت تکامل انسانی
اصل اول : ایمان به مبدا و معاد
اصل دوم : تزکیه نفس
اصل سوم : حرکت مستمر
مفهوم شهادت و شهید
فرضیه 3 – مفهوم شهادت و مقام شهید
شهید و شهادت
فرازی از سخنان و پیام های حضرت امام خمینی
اشاره
شهادت
ارزش شهادت
شهید
شاهد
اقسام شهادت
مقام و منزلت شهید
آیات و روایات در مقام شهید
روایات
جایگاه شهید و شهادت در نهج البلاغه و قرآن
سخنان و پیام های حضرت امام خمینی
مقام شهدا
تعظیم از شهید در احادیث
قداست شهید
شهید در معانی مقدس
منشا قداست
شهادت قداست خود را از ناحیه چه امری دارد؟
مرگ طبیعی
مرگ اخترامی
مرگ هایی که پای یک جنایت در کار است
مرگ هایی که خود آن مرگ ها جنایت است
مرگ هایی که شهادت است
حق شهید
بدن شهید
منطق شهید
خطبه 1821
یاد یاران شهید
شوق شهادت در کلام علی (ع)
چرا شهادت؟
مصادیق ایثار و شهادت در جامعه
ایثار در طبیعت
فرضیه 4 – ایثار و رابطه اخلاقی و اجتماعی و سیاسی آن در جامعه
آغاز نگرش شیعه به مسئله ایثار و شهادت
بررسی مختصر علمی ایثار و گذشت
آثار عبادی ایثارگری و شهادت طلبی در جامعه
اثر روحیه ایثار و شهادت در تقویت ایمان
تاثیر ایثارگری و شهادت طلبی بر عبودیت و سازندگی انسان
احیاء فرضیه امر به معروف و نهی از منکر
تقویت روح ایثار در جامعه
آثار اخلاقی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه
ایثار محور مسائل اخلاقی
تقویت روحیه صبر و استقامت در مومنین
بررسی فلسفی فرهنگ ایثار در اجتماع کنونی و کاربرد آن
آثار سیاسی ایثار در جامعه
آثار اجتماعی ایثار در جامعه
راهکارها و نتایج کاربردی
تفاوت منطق مصلحین با شهیدان
فرضیه 5 – آثار فرهنگی ایثار و شهادت در جامعه
رابطه جهانی شدن و فرهنگ شهادت
مقدمه
نتیجه گیری
مشکلات تحقیق
پیشنهادهای تحقیق
پیشنهادات به محققین
منـابـع و مـاخـذ
پرسشنامه آماری تحقیق
نتیجه گیری

پیشگفتار:
انسان تا وقتی که در خانه و کاشانه خود زندگی میکند، و در کوچه بازار برای تهیه امرار معاش زندگی با مردم سر و کار پیدا میکند، با افکار مختلفی روبرو میشود، که این افکار غالبا در محور مادیات دور میزند. گرچه جامعه اسلامی ما ایرانیان از یک رشد عقلی و انسانی و اسلامی خاصی برخوردار است که نظریش را در تمام ملت های جهان کمتر میتوان یافت. با وجود این چون بر اثر نیاز به کالاهای روزمره زندگی تا حدودی مادیات بر افکار مردم اثر گذاشته و هر کسی را به نحوی به خود مشغول ساخته، لذا هر کسی در شعاع محدوده زندگی خود فکر میکند و سخن میگوید. در مقابل این افکار مختلفی که در کوچه و بازار با آن برخورد میکنیم به قدمی فراتر مینهیم، و سری به جبهه های جنگ حق علیه باطل میزنیم و رزمندگان اسلام را که در مرزهای مملکت اسلامی مان ایران بر علیه لشکر کافر کمونیستی عراق جنگیدند، آنها را از نزدیک زیارت میکنیم و به روحیه و افکارشان برخورد میکنیم، می بینیم در آن میدان نبرد، در آن صحرای پرآتش و خون، در زیر سلاح های درون مخرب دشمن، روح وحدت و انسجام و صفا و صمیمیت در بین حکمفرما بود، و یار و یاور هم بودند برای اسلام و مملکتشان به امر رهبر عزیزمان امام خمینی مدظله ( که به حق فرمان رهبرمان، فرمان ولی عصر امام زمان ارواحنافداه است) عشق می ورزیدند و جان خویش را نثار میکردند و برای شهادت در راه خدا از یکدیگر سبقت میگرفتند. به راستی میتوان گفت زندگی اگر هست همان است که آنها داشتند و دارند. نه ما زیر وقتی که روح صفا و ایمان در جامعه ای زنده باشد و هر کس دیگری را از دیدگاه محبت و ایمان بنگرد و ذهن خود را از تمام مفاسد اخلاقی و عیوب نفسانی پاک گرداند، آن وقت است که هر چه را میبیند به آن عشق میورزد و با هر که سخن میگوید از آن لذت میبرد. رزمندگان ما که در جبهه های جنگ میجنگیدند، چنین حالتی داشتند، آنها همه نسبت به هم عشق می ورزیدند و همدیگر را دوست میداشتند. دلهایشان از تمام کینه ها و خود پسندی ها پاک بود و دنیا در نظرشان کوچک و آخرت بزرگ… اما چرا این گونه بودند؟
برای این که وقتی در میدان جنگ هدف فقط خدا باشد و نابودی حکومت طاغوت و استقرار حکومت قرآن، آن زمان است که میدان جنگ آن چنان روحانیت و معنویت خاصی پیدا میکند که نور را نسبت و عظمت خدا در آن جا مشاهده میشود آن وقت است که سرباز اسلام در جبهه های جنگ تصفیه میشود، خالص میشود، ساخته میشود، بنده خاص خدا میشود، دنیا در نظرش کوچک و آخرت بزرگ جلوه میکند. دلش از خانه و کاشانه اش کنده میشود، از زن و فرزندش فراموش میکند. او چیز دیگری را میبیند که همه چیز در مقابل او هیچ است، و او خداست. او جلوه ی خدا را در جبهه های جنگ میبیند نه در خانه و کاشانه خویش لذا مجنون وار میجنگد تا شربت شهادت را بنوشد و به لقای محبوبش واصل شود. به خاطر همین است که جبهه رفته ها دل از جبهه نمیکنند، وقتی که از جبهه برمیگردند و به شهر و دیارشان باز می آیند و چند روزی می مانند، خسته میشوند، کسل میشوند، دلشان میخواهد زود به جبهه برگردند. چرا چنین است؟ برای آن که آنها در جبهه عاشق خدا شده اند و جلوه خدا را در آن جا دیده اند. مانند پروانه ای می مانند که باید خود را به شمع بزند و بسوزاند و به حق واصل شود. سخن از عشق است و عاشقی پرواز به سوی ملکوت ، پرواز از این متن خاکی، پرواز از این بند و قفس است و پاکی زندگی، پرداز از همه وابستگی های مادی، زمینی، پرواز به سوی تنها معشوق و تنها معبود، یگانه مقصد و مقصود، که اگر نبود اجل معین روح الهی انسان حتی چشم بر هم زدنی آرام نمی گرفت و پر میکشید و به سوی معشوقش پرواز میکرد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
احادیث, استقامت, اشاره, اقسام جهاد, امر به معروف و نهی, ایثار, ایثارگری, بازار, تحقیق, تزکیه نفس, تق,

تعداد صفحات:75
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول – مقدمه و معرفی پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
هدف های پژوهش
فرضیه های پژوهش
پیش فرض های پژوهش
محدودیت های پزوهش
تعریف واژه ها و اصطلاحات پژوهش
فصل دوم – پیشینه پژوهش
مقدمه
مبانی نظری پژوهش
فیزیولوژی بسکتبال
حداکثر اکسیژن مصرفی
اسید لاکتیک در تمرینات بسکتبال
میزان درک فشار
انباشتگی اسید لاکتیک
سرعت دفع اسید لاکتیک
کنترل اسید لاکتیک هنگام فعالیت
مفهوم خستگی و مفهوم غلظت لاکتات خون بالا
مفهوم ضربان قلب بالا
مفهوم فشار خون بالا
مفهوم دقت
فصل سوم – روش شناسی پژوهش
مقدمه
روش پژوهش
جامعه آماری پژوهش
متغیرهای پژوهش
متغیرها مستقل
متغیرهای وابسته
ابزار و وسایل اندازه گیری مورد استفاده در پژوهش
اندازه گیری ویژگی های بدنی
نحوه جمع آوری اطلاعات
افزایش غلظت لاکتات خون
افزایش ضربان قلب
افزایش فشار خون
روش های آماری
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
مقدمه
آمار توصیفی
تجزیه و تحلیل داده ها
بررسی توصیفی داده ها
آمار استنباطی
بررسی فرضیه ها
آزمون فرضیه ها
فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری
مقدمه
خلاصه پژوهش
بحث و نتیجه گیری
پیشنهاد برخاسته از پژوهش
پیشنهاد های پژوهش
منابع
فارسی
خارجی

فهرست جداول:
پژوهش های انجام شده در خارج کشور
میانگین، سن، قد، وزن، درصد چربی، VO2MAX،EPI آزمودنی ها
پست بازیکنان بسکتبال
سابقه بازی بازیکنان بسکتبال
مقایسه میانگین ضربان قلب پیش آزمون و پس آزمون گروه کنترل و تجربی
مقایسه میانگین فشار خون پیش آزمون و پس آزمون گروه کنترل و تجربی
مقایسه میانگین غلظت لاکتات خون پیش آزمون و پس آزمون گروه کنترل و تجربی
آزمون کلموگرو اسمیرنف پیش آزمون آزمودنی ها
آزمون کلموگرو اسمیرنف پس آزمون آزمودنی ها
آزمون کلموگرو اسمیرنف پرتاب آزاد موفق پیش و پس آزمون گروه کنترل و تجربی
میانگین متغییرهای وابسته پرتاب های آزاد موفق پس آزمون در گروه کنترل و تجربی
آزمون برابری واریانس های پس آزمون پرتاب آزاد موفق در گروه کنترل و جربی
تاثبر تغییرات غلظت لاکتات خون بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال
تاثبر تغییرات ضربان قلب بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال
تاثبر تغییرات فشار خون بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال

فهرست نمودارها:
مقایسه میانگین سن آزمودنی در گروه کنترل و تجربی
مقایسه میانگین قد آزمودنی در گروه کنترل و تجربی
مقایسه میانگین وزن آزمودنی در گروه کنترل و تجربی
مقایسه میانگین VO2MAX آزمودنی در گروه کنترل و تجربی
مقایسه میانگین EPI آزمودنی در گروه کنترل و تجربی
میانگین ضربان قلب پیش آزمون گروه کنترل و تجربی
میانگین ضربان قلب پس آزمون گروه کنترل و تجربی
میانگین فشار خون پیش آزمون گروه کنترل و تجربی
میانگین فشار خون پس آزمون گروه کنترل و تجربی
میانگین غلظت لاکتات خون پس آزمون گروه کنترل و تجربی
میانگین غلظت لاکتات خون پیش آزمون گروه کنترل و تجربی

مقدمه:
در طول تاریخ مدون، همواره انسان تلاش کرده تا برتری خود را بر دیگر همنوعان نشان دهد و تا حدودی بر نیروها و عوامل طبیعی تسلط یابد و برای این منظور از اندیشه، خرد و نیروی بدنی استفاده کرده است. گستره تاریخ دیرینه بشر سرشار از منازعات و تلاش های طاقت فرسایی است که ضامن بقای وی در عرصه زندگی شده است. در گذشته انسان برای دفاع یا تهاجم، به نبردهای تن به تن با دیگران میپرداخت. بعدها که این شیوه در جدال های انسانی منسوخ شد، نبرد تن به تن انسان ها، با پیروی از قوانین و مقررات، در قالب ورزش ها جای گرفت.
بررسی سطح آمادگی ورزش کاران برای برنامه ریزی و ارتقای کمی و کیفی عملکرد ورزشی ضروری است. آنان همواره به دنبال به کار گیری بهترین شیوه تمرینی هستند که از پشتوانه علمی برخوردار باشد تا بتوانند به نتایج و پیروزی های ارزشمند و چشمگیر دست یابند.
از سال 2000 میلادی که تغییرات زیادی در قوانین بسکتبال روی داده است. سرعت بازی نیز افزایش یافته. تغییرات شامل چهار کوآرتر ده دقیقه ای بازی که قبلا در دو نیمه 20 دقیقه ای انجام میشد و تغییر در قانون نگه داری و حفظ توپ در نیمه زمین خودی که از 10 ثانیه به 8 ثانیه تنزل یافت و همچنین مالکیت توپ تا زمان قبل از پرتاب شوت به حلقه در زمان بازی از 30 ثانیه به 24 ثانیه تنزل یافت، این موارد باعث افزایش سرعت بازی و نهایتا خستگی بیشتر بازیکنان شده است، ضمنا نیازهای مشخص فیزیولوژیکی بسکتبال مدرن ضرورت رویکردی جدید را برای توسعه و پیشرفت در تخصیص برنامه تمرینات بدنی مناسب پیشنهاد میکند.
اگر چه در کشور ما نیز گام های مثبتی در زمینه بهبود ورزش ها برداشته شده است، اما کافی نیست و باعث عقب ماندن ورزش در کشور ما نسبت به جوامع دیگر شده است. یکی از جنبه های بارز پیشرفت و موفقیت در هر رشته ورزشی، شناخت عوامل موثر در قهرمانی و نیز آگاهی مربیان از ویژگی ها و خصوصیات بدنی و ظرفیت های عملکردی موثر در موفقیت های ورزشی است و عدم آگاهی مربیان از توانایی ها و قابلیت های ورزش کاران موجب شده است که انرژی و زمان هدر رفته، هزینه های گزاف را به دنبال داشته باشد. امروزه افراد بیشماری از همه رده های سنی در انواع فعالیت های ورزشی شرکت می نمایند و به تبع ان نیز تماشاچیان رو به فزونی میباشد. فروش تجهیزات ورزشی در حال پیشرفت است، اطلاع رسانی وقایع و رویدادهای ورزشی در سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که در هر گوشه ای از جهان، به سهولت و راحتی میتوان تولیدات را پی گیری کرد.
همچنین، با پیدایش رایانه و استفاده همه جانبه از آن در علوم و صنایع گوناگون، سرعت پیشرفت در آن ها بطور سرسام آوری فزونی یافته است. برای بالا بردن کمیت و کیفیت اجرای مهارتهای ورزشی به خصوص در قهرمانان باید به قابلیت های جسمانی مورد نیاز آن ها و میزان تقویت هر یک توجه خاصی مبذول داشت، چرا که، بهبود هر یک از این قابلیت ها به نوبه خود اثر مثبتی بر اجرای مهارت های ورزشی خواهد داشت.
اغلب پژوهش ها نشان داده اند که سیستم های انرژی زایی از عوامل مهم و اساسی در توسعه مهارت ورزشی به شمار میرود و اهمیت این عوامل در بسکتبالیست ها به دلیل شرایط کاری آن ها بر کسی پوشیده نیست اما آنچه نیاز به شناخت و درک بیشتر دارد چگونگی ارتباط این قابلیت ها و عوامل با مشخصات فیزیولوژیکی، ساختاری و نقشی است که هریک از آن ها به عهده دارد.
برای ترقی و پیشبرد علوم، پژوهش های علمی – کاربردی ضروری است تربیت بدنی و علوم ورزشی هم از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به اهمیت تربیت بدنی و تاثیرات آن در جامعه، توجه بیشتر به پژوهش ضروری به نظر میرسد. فعالیت های علمی با پشتوانه طرح های پژوهشی، حرکتی اساسی بوده و تاثیر بسیار مهمی در جهت تطبیق آن با نیاز واقعی جامعه دارد. بسکتبال از جمله ورزش هایی است که علیرغم پژوهش های متعدد، هنوز مشکلات علمی در آن وجود دارد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اسید لاکتیک, اکسیژن, بسکتبال, تربیت بدنی, تمرینات بدنی, دانلود پایان نامه, درصد چربی, سن, ضربان قلب,,

تعداد صفحات:25
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
واژه‌های کلیدی
مقدمه
مفاهیم نظری
عوامل فشار شغلی خارج از سازمان (فراسازمانی)
عوامل فشار درون سازمانی (عصبی روانی و یا استرس)
سیاست ها
ساختارها
شرایط عینی
مراحل و فرآیندها
عوامل فشار (عصبی، روانی) گروهی
عدم انسجام گروهی
عدم حمایت اجتماعی
عوامل فشار (عصبی، روانی) فردی
تعارض نقش
ابهام در نقش
اهداف پژوهش
فرضیه اصلی
فرضیه‌های فرعی
روش‌شناسی پژوهش
تجزیه و تحلیل یافته‌ها
نتیجه‌گیری و پیشنهادها
منابع

چکیده:
در دنیای پیشرفته و فراصنعتی امروز، فشارهای روانی سازمانی در زندگی شغلی افراد، مشکلات فراوانی ایجاد نموده است. نگرانی افراد نسبت به کار و مسائل مربوط به محیط‌ کاری، محیط اجتماعی، اقتصادی و نیازهای متفاوت، انتظارات سازمان از کارمند یا تغییر در تکنولوژی، مشکلات مدیریتی، سیستم‌های پیچیده اطلاعاتی و ترس افراد از عقب افتادگی اطلاعات و غیره، همه باعث میشوند تا افراد بیشتر اوقات زندگی روزمره و زندگی کاری را همراه با هیجانات، تنش ها، نگرانی ها و بیم و امیدهای گوناگون به پایان برسانند که در اکثر موارد با ظرفیت های بدنی و روانی آن ها سازگار نیست. پژوهش حاضر در سال 1378 در یک سازمان دولتی انجام گردید و هدف آن شناسایی، تشخیص، ارزیابی و مقایسه عوامل فشارزای سازمانی و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان است.
این تحقیق از نوع کاربردی بوده است. جامعه آماری در این تحقیق، شامل کارکنان اداره آموزش و پرورش است که از سه گروه، مدیران ارشد و مدیران میانی، سرپرستان و سایر کارکنان تشکیل میشوند. این پژوهش توصیفی- پیمایشی از شاخه تحقیقات میدانی است و یافته‌های آن از طریق کتابخانه‌ای و میدانی، با کمک پرسشنامه گردآوری و از طریق آمار توصیفی و استباطی شش فرضیه فرعی و یک فرضیه اصلی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج بیانگر آن است که بین عملکرد کارکنان (متغیر وابسته) با عوامل فشارزای سازمانی (متغیر مستقل)؛ نظیر خط مشی سازمانی، ساختار سازمانی، فرآیند سازمانی، تعارض نقش، گرانباری نقش و روابط بین افراد، رابطه‌ای معنادار وجود دارد. به بیان دیگر، عملکرد کارکنان تحت تاثیر عوامل فشارزای سازمانی است. در پایان نیز، برای غلبه بر عوامل فشارزای سازمانی و افزایش عملکرد کارکنان در سازمان، پیشنهادهایی ارائه میگردد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
استرس, انسجام گروهی, ترس, تکنولوژی, جامعه آماری, خط مشی سازمانی, دانلود پروژه, درون سازمانی, ساختار,

تاريخ : 20 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:32
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
مفهوم برنامه ریزی
تعریف برنامه‌ریزی
مراحل برنامه‌ریزی
اصول برنامه‌ریزی
برنامه‌ریزی آموزشی چیست؟
اهمیت برنامه‌ریزی آموزشی
برنامه‌ریزی نیروی انسانی (man power planning)
تعریف و مفهوم توسعه انسانی
تعریف و مفهوم منابع انسانی
مدیریت منابع انسانی
تعریف توسعه
تعریف توسعه انسانی
تعریف توسعه پایدار
برنامه ریزی نیروی انسانی؛ پیشینه و ضرورت
نقش برنامه ریزی آموزشی در توسعه و تامین نیروی انسانی
رویکردی استراتژیک به فرآیند برنامه‌ ریزی آموزش
استراتژی آموزش
تدوین استراتژی برنامه‌های آموزشی
رویکردهای استراتژیک در برنامه ریزی آموزشی
استراتژی های سازمانی و ساختار برنامه ریزی آموزشی
فرآیند پیشنهادی آموزش
مزایای برنامه ریزی استراتژیک آموزش
نتیجه گیری
فهرست منابع

مقدمه:
بطور عمده دو دلیل اساسی برای رویکرد استراتژیک به برنامه ریزی آموزشی بر اساس نیازهای واقعی کارکنان وجود دارد: اولین دلیل آن است که تغییرات فناوری، فشار شدیدی بر سازمان و مدیریت آن وارد میکند به گونه ای که پرداختن به آن ها نیاز به کارکنانی با انواع خاصی از مهارت ها و توانمندی های خاص را ایجاب میکند. بطور مثال تصور حرکت به سوی نانو فناوری و جایگزینی فناوریهای نرم افزاری به جای فناوریهای سخت افزاری، نکات قابل توجهی را برای انواع مهارت های مورد نیاز نیروی کار فعلی و کارکنانی که طی چند سال آینده وارد سازمان میشوند را در بر دارد. دیگر آن که قابلیت جایگزینی مهارت های مختلف و تقاضای نسبی متغیر برای یادگیری و بازآموزی مهارت های فعلی، جنبه‌های تحریک کننده‌ای از هر برنامه آموزشی در حال رشد است که میبایست به جای برنامه‌های ثابت آموزشی بعنوان نقطه آغاز برنامه‌ریزی استراتژیک آموزش و تلفیق آموزش با استراتژی سازمانی به حساب آید. به استناد مشاهدات صورت پذیرفته، در شرایط فعلی، مدیران سازمانی دچار یک اشتباه منطقی شده‌اند و نیاز به نیروی انسانی با کیفیت بالا را ضرورتاً مترادف با تقاضای موثر اقتصادی فرض کرده‌اند. به گونه ای که بر این باورند که تقاضا برای مهارت ها را میتوان به طرق مختلف و با کمترین هزینه تامین کرد به نحوی که هیچگونه فشاری بر سازمان وارد نشود، به اعتقاد آنان هنگامی که یک راه بهینه برای پاسخ به نیازهای آموزشی، تامین نیروی انسانی مورد نیاز با کمترین هزینه است، تنها یک راه منحصر به فرد آموزشی برای آن وجود ندارد. در تقابل با این اندیشه باید گفت که نوع برنامه ریزی هر چه باشد و واقعیت ها را مورد نظر قرار دهد یا ندهد لازم است که استراتژی و خط مشی آموزشی مشخصی ارائه گردد. در برنامه ریزی استراتژیک آموزشی ابتدا باید اهداف مشخص شوند. این اهداف نه با فرافکنی حاصل خواهند شد و نه با پیش‌ بینی مترادف هستند. برای دستیابی به اهداف تعیین شده لازم است که پس از تشخیص اولویت ها، یک برنامه یا طرح اجرایی ارائه گردد. بنابراین، تشخیص اولویت ها، بعد از تعیین اهداف دومین گام مهم و ضروری برای ارائه یک خط مشی آموزشی است. در این راه باید انتخابی صورت گیرد که خود جریانی مشکل است و برنامه‌ریزان خصوصاً در حیطه آموزش اغلب به این نکته توجه نمیکنند که انتخاب یک هدف انصرافی از هدفی دیگر را به‌دنبال می آورد. برای تحلیل بیشتر لازم است تا با رویکردی استراتژیک، اثرات برنامه ریزی آموزشی را که از این پس با نام برنامه ریزی استراتژیک آموزش از آن یاد میکنیم بر توسعه ابعاد مختلف سازمان مورد توجه قرار دهیم. لازم به ذکر است که در این مقاله فقط به تحلیل نکات حائز اهمیت در برنامه ریزی استراتژیک آموزشی پرداخته خواهد شد و به تصمیماتی که باید اتخاذ گردند اشاره ای نخواهد گردید، چرا که اتخاذ تصمیمات به شرایط ویژه هر سازمان بستگی دارد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آموزش, استراتژيک, استراتژی, برنامه ریزی, برنامه ریزی آموزشی, تامین و توسعه منابع انسانی, تلفيق آموزش,

تاريخ : 20 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:46
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پیشگفتار
مفهوم آزادى
آزادى سیاسى در اسلام
موضوع آزادى در اسلام
معناى صحیح آزادى
مفهوم عدالت
ارتباط آزادى با عدالت
عدالت و آزادى در بزهکاران و تبهکاران
آزادى و عدالت
عدالت ادارى
عدالت جزایی
عدالت اقتصادى
عدالت در قضاوت
عدالت در کارگزاران اسلام
ارتباط عدالت اجتماعى با آزادى
نتیجه بررسى
پى نوشت‏ ها

پیشگفتار:
در نگاه نخستین به مفاهیم آزادى و عدالت، ارتباط و هماهنگى خاصى میان این دو مفهوم نمی یابیم و آن چه را از این دو مفهوم دریافت می کنیم دو گانگى و تا حدى بیگانگى است.
اما پس از بررسى این دو حقیقت و دریافت واقعیت آن ها، هیچ گونه بیگانگى را در این دو مفهوم درک نمی کنیم و درمی یابیم که وابستگى میان آن ها به اندازه‏اى است که هر کدام با نبود دیگرى، تحقق نیافته و به وجود نمی آید; آزادى از عدالت‏ سرچشمه میگیرد و عدالت در پناه آزادى اجرا میگردد و در نتیجه، پیدایش یکى از آن ها بدون دیگرى امکان ندارد. تلاش ما در این مقاله، روشنگرى حقیقت این دو مفهوم از دیدگاه امام خمینى و بیان ارتباط و وابستگى میان آن ها در اندیشه والاى بزرگ ترین مجرى عدالت و سخت کوش ترین آزادى خواه و آزادى بخش معاصر بنیان گذار جمهورى اسلامى امام راحل است که در گفتار و کردار خود، این دو مفهوم را روشن کرده و با تلاشى همه جانبه، خواهان اجرا و پیاده ساختن آن ها در جامعه اسلامى بود و روشن است که سخن ما، در روشنگرى مفهوم سیاسى آزادى و عدالت است، نه مفهوم کلامى و فلسفى و دیگر مفاهیم آن ها.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آزادى, آزادى سياسى, اسلام, امام خمينى, انديشه, بزهكاران, تبهكاران, دانلود پروژه, عدالت, عدالت اجتماع,

تاريخ : 20 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:37
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
موقعیت جغرافیایی طبیعی و انسانی شهرستان درگز
فرهنگ عامه
رقص محلی
مراسم عروسی
نحوه انتخاب همسر
خواستگاری
مراسم نامزدی
مدت نامزدی
تشریفات عقد
جشن عروسی
پرداخت قاتم
جهیز بران
خوانچه هدیه
تشریفات بردن عروس به خانه داماد
برگردان به فارسی
ترانه گلین یولی
برگردان به فارسی
شب زفاف
پاتختی
پاگشایی
دختر ربایی در قدیم
آئین خواستگاری و ازدواج ترکمان
انتخاب همسر
خواستگاری
عروسی
لباس عروس
مراسم عروس کشان
تشریفات عقد
شعر و موسیقی

موقعیت جغرافیایی طبیعی و انسانی شهرستان درگز:
شهرستان درگز در 130 کیلومتری شمال مشهد و در 37 درجه و 28 دقیقه عرض شمالی و 59 درجه و 7 دقیقه طول شمالی قرار گرفته است. این شهرستان از شمال به جمهوری ترکمنستان و از شرق به کلات و از جنوب به شهرستان های قوچان و چناران و از سمت غرب به قوچان محدود گردیده است. این شهرستان مساحتی بالغ بر 8597 کیلومتر مربع دارد و جمعیت آن بر اساس سرشماری سال 1375، 78097 نفر تخمین زده شده است. درگز دارای چهار بخش چاپشلو، نوخندان، لطف آباد و مرکزی میباشد و ارتفاع آن از سطح دریا 500 متر است. این شهرستان دارای رشته کوه های بسیاری است که از میان آن میتوان از زرین کوه در شمال، کوران داغ و قره داغ در مغرب و هزار مسجد در جنوب نام برد. رودخانه های پر آب و خروشانی همچون درونگر، زنگلانلو، دربندی علیاء از منابع مهم آب این شهرستان به شمار میروند و به واسطه بارندگی مناسب و اقلیم مطلوب این شهرستان دارای جلگه ها، دره ها، و دشت های حاصل خیزی است که جلگه زنگلانلو، نوخندان، درونگر، قره باشلو و میان کوه و دشت لطف آباد از آن جمله اند.
مردم درگز از نژادهای ترک، کرد، ترکمن و فارس هستند و به زبان های مختلف ترکی، کردی و فارسی تکلم میکنند. دره معروف تندوره در جنوب غربی درگز از مناطق زیبا و دیدنی این شهرستان است. درگز از شهرهای تاریخی این سرزمین به شمار میرود و به گواهی مستندات مکتوب تاریخی در نسخ گوناگون از این شهر با نام های دارا گرد، نیسایا، نساء، آپاوارتاکن، ابیورد و خاوران یاد شده است.

فرهنگ عامه:
فرهنگ عامه طایفه ای و ایلی مردم شهرستان درگز، در گذشته چنان بود که هر طایفه و ایل سنن و عادات و رسوم خاص خود را داشته اند، ولی امروز در اثر روابط اجتماعی در طول زندگی چند نسل و اختلاط و امتزاج اقوام در مجموع ترکیب یک فرهنگ ملی بدیعی را به وجود آورده اند که از هر حیث مطبوع و دلپذیر است.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آداب و رسوم, انتخاب همسر, تركمنستان, تشريفات عقد, جشن عروسی, خواستگاری, دانلود پروژه, درگز, رقص محلی,

تاريخ : 20 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:37
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
بررسی و مقایسه تئوری های دانشگاهی و عملیات اجرایی در کارگاه
مراحل طراحی ساختمان
مطالعات
ارائه طرح فیزیکی مقدماتی
تهیه نقشه های اجرایی و گزارشات محاسبات فنی
اجرا طرح ها و نقشه ها
کلیاتی در مورد ساختمان های فلزی
مزایا و معایب ساختمان های فلزی
ساختمان های بتنی
مزایا و معایب ساختمان های بتنی
مراحل اولیه ساخت یک ساختمان
بازدید از زمین
پیاده کردن نقشه
رُپر
گودبرداری
حال این سوالی است که تا چه عمقی باید گود برداری را انجام داد؟
شیب دیواره‌های محل گودبرداری
پی کنی
دسترسی به زمین بکر
محافظت پایه ساختمان
ابعاد پی
بتن مگر
قالب بندی
داربست
قالب بندی سقف
آرماتور بندی
ستون
بتن ریزی
اجرای سقف تیرچه بلوک
تیرچه
بلوک
میلگردهای ممان منفی
میلگرد حرارتی
کلاف عرضی
قلاب اتصال
بتن ریزی
اجرای بتن سبک برای شیب بندی اماکن مختلف
بتن سبک چیست؟

مقدمه:
ساختمان سازی مانند بسیاری از صنایع متداول در جهان دارای قوانین و مقررات خاص خود میباشد که عدم رعایت این قوانین و مقررات باعث تقلیل استحکام و خسارات جبران ناپذیر در حین انجام کار و پس از انجام کار خواهد شد. هدف ساختمان سازی انسان محوری است.
لذا یادگیری و کارآموزی آن برای دانشجویان این رشته زیر نظر مهندسین و متخصصان این فن طبق آیین نامه هایی که حاصل سال ها تلاش و تجربه و مطالعه دانشمندان و مهندسین این رشته میباشد، بسیار مهم می نماید. در خصوص ارائه گزارش جامع و مطلوب از کارآموزی و مفید واقع شدن آن، کار در کارگاه ساختمان را به صورت خلاصه از ابتدا مورد بررسی قرار میدهم.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آرماتور بندی, استحكام, بتن ريزی, بتن سبک, تيرچه, تيرچه بلوک, داربست, دانلود, ساختمان, ساختمان سازی, ,

تاريخ : 20 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->
تعداد صفحات:38
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
گفتار اول - سابقه تاريخی ضمان عاقله
گفتار دوم - جايگاه ضمان‌ عاقله در اسلام
گفتار سوم - معنای ضمان عاقله
بخش اول) ماهيت ضمان
بخش دوم) معنای عاقله
گفتار چهارم - مسئوليت عاقله
فصل اول) ضمان در انواع قتل
فصل دوم) تفاوت حكم تكليفی و وضعی
فصل سوم) ضمان عاقله حكم وضعی است يا تلكيفی؟
گفتار پنجم - عاقله‌ به چه كسانی میگويند؟
گفتار ششم - آيا در غاقله غنی معتبر است؟
فصل اول) مقدار توزيع ديه
فصل دوم) مسئوليت عاقله در جراحت ها
گفتار هفتم - اصل شخصی بودن مجازات ها
گفتار هشتم - علت تحميل ديه بر عاقله
نتيجه
گفتار نهم -  نظرات فقها
گفتاردهم - آيا ضمان عاقله امروزه قابل اجرا میباشد. يا نه؟
منابع و مآخذ


مقدمه:
شرح و نقد و بررسی قوانين و مقررات بمنظور دقت بيشتر در تفضيل و تكميل آن ها و رفع نواقص و اصطلاحات امری ضروری میباشد.
بديهی است بايد مورد عنايت و توجه دانشكده‌های حقوق و اساتيد قرار گيرد چون يكی از منابع نظامی حقوقی هر كشور عقايد دانشمندان حقوق آن كشور است گرچه تاثير دكترين در نظام های حقوقی قابل توجه نيست و به راحتی مورد توجه قانون گزاران و كارگزاران قرار نمیگيرد. اما گذشت زمان متصديان امر را وا‌میدارد برای پيشرفت و تكامل جامعه به نظريات و تحقيقات علمای حقوق جامعه عمل بپوشانند.
با در نظر گرفتن اين واقعيت كه تحولات ناشی از انقلاب اسلامی و حاكم شدن اين نظر كه همه قوانين و مقررات میبايست بر پايه موازين اسلامی وضع شود بر كسی پوشيده نيست نوعی سيستم فضايی جديد به وجود آمده است خصوصاً در حقوق كيفری بسياری قوانين عوض شده و يا نسخ گشته است و قوانين جديدی كه ريشه در فكر اسلامی و فقه شيعه دارد ايجاد شده است.
يک سلسله مسائل حقوقی در قانون مجازات اسلامی تصويب شد و برای اجراء به محاكم فرستاده شده است كه برای بسياری از حقوقدانان و جامعه تازگی داشته است در بعضی موارد با موجی از اعتراضات مواجه شده است و سوالات انبوهی را در ذهن به وجود آورده است اولين مشكلی كه در اذهان عمومی ايجاد كرده است كيفيت اجرای آن است و آيا اصولاً در جامعه امروزی قابليت اجرا را دارد يانه؟ قوانين فراوانی وجود دارد كه هنوز جواب قاطع و روشن به اين سوالات داده نشده است از جمله قسامه، و ناهمگون موارد ديات با متقضيان زمان و ضمان عاقله و...
با توجه به اين مقدمه كوتاه بايد اذعان داشت كه جامعه كنونی ما اقتصادی نوين از دكترين حقوق اسلامی را دارد كه نمیتوان به آسانی از كنارش گذشت و اهميت آن زمانی بيشتر ميشود كه قانون گزاران ناچار باشند مبانی حقوقی خود را در وضع قوانين در چارچوب مذهب خاصی طرحريزی كنند و عدول از آن و وضع خودسرانه قوانين را نامشروع بدانند و جامعه پذيرای چنين قوانين نباشد. مشكل زمانی بيشتر به چشم می آيد كه در طول قرن ها اين قوانين در جامعه جامع عمل نپوشيده و فقط در كتاب ها و حجرات مدارس علمی مورد بررسی قرار ميگرفت و مشكل تر از آن است كه علماء بخواهند همان دستورات اسلامی را به شكل ترجمه به صورت قانون در‌آورند و برای اجرا به محاكم بفرستند و بخواهند به واسطه همان قوانين جامعه فعلی را اداره كنند غافل از شرايط زمانی و مكانی بسياری از اين قوانين و دستورات را موضوعاً از قابليت اجراء خارج كرده است و جزء قوانين گذشته با شرايط خاص آن زمان بوده است و امروزه قابليت اجرا را ندارد بعنوان مثال در كتاب های فقهی با بحث عتق رقبه مواجه ميشويم كه دستورات و احكام شرعی زيادی را به خود اختصاص داده از جمله كيفيت برخورد با رقبه و شرايط به ملک در‌آوردن و آزادی رقبه... و قوانين خاص ذمه و فرزند آن و احكام ازدواج با امه كه هنوز هم در رساله‌های علميه‌ بعنوان كفاره روزه قضا و مسائل ديگر بحث عتق رقبه بيان میشود كه البته امروزه اين مطلب به طور كلی وجود ندارد و در بلاد مختلف يكسان نبوده است حتی در آن زمان نيز در ايران چيزی به نام برده‌داری و بردگی نبوده است تا چه رسد امروزه كه در جامعه اسلامی چنين مطلبی نيست.
يكی از مسائل مهمی كه در قانون مجازات اسلامی مطرح گرديده است و بعد از انقلاب تصويب شده است ضمان عاقله است.
اين مساله گرچه زمان پيامبر (ص) و در جامعه عرب قابل اجراء بوده است ولی تاكنون در جامعه ما با اين كه در قانون مجازات اسلامی آمده است عمل نشده است و در محاكم ديده نشد كه كسی يا كسانی بعنوان ضمان عاقله محكوم به پرداخت ديده شده باشد. و بدواً اين طور بنظر میرسد كه با مقتضيات زمان هماهنگ نميباشد.
آن چه ما در اين تحقيق در صدد آن هستيم بررسی كيفيت تقنين و علت آن در دين مبين اسلام و اين كه آيا در جامعه كنونی ما قابل اجرا است؟ و همينطور در مورد نقد و بررسی اين قانون میباشد.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
احكام شرعی, جراحت, حقوق, دانلود, ديه, ضمان عاقله, فقها, قانون مجازات اسلامی, قانون گزاران, قوانين, ك,

تعداد صفحات:158
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف اصطلاحات و واژه های پژوهش
فصل دوم
ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه
رضایت شغلی
نظریه های رضایت شغلی
عوامل انتخاب شغل
فرصت های شغلی بعنوان عامل موثر در انتخاب شغل
عوامل موثر بر رضایت شغلی
اهمیت تکلیف
مهارت در کار
انواع رضایت شغلی
پیامدهای رضایت شغلی
اهمیت اجتماعی و تربیتی رضایت شغلی
دلایل عدم رضایت شغلی معلمان
رضایت شغلی و ترک خدمت در بین کارکنان
رضایت شغلی و ترک خدمت و عوامل موثر بر آن
سیاست ارزیابی عملکرد کارکنان و تاثیر آن بر رضایت شغلی
ترک خدمت
ابعاد ترک خدمت
وقتی رضایت شغلی نباشد
نظریه های انتخاب شغل
نظریه های موفقیت شغلی و مفهوم آن
شرایط کار
عوامل مناسب برای کار
اهداف بهداشت روانی در محیط کار
روشهای ارزیابی رضایت شغلی
ارتباط رضایت شغلی با عوامل متعدد محیط کار
ارتباط رضایت شغلی و علاقه به کار
تحول تحقیقات در زمینه رضایت شغلی
رضایت شغلی و عملکرد سازمانی
غیبت ها
تخلف و اختلاس
عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
سن
میزان تخصص و حرفه
اندازه سازمانی
تحقیقات انجام شده
فصل سوم
روش تحقیق
مقدمه
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار پژوهش
روش جمع آوری اطلاعات
روش آماری
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
بخش اول – بررسی توصیفی پاسخ های معلمان
مقدمه
سوال یک) پرسشنامه
سوال دو) پرسشنامه
سوال 3) پرسشنامه
سوال 4) پرسشنامه
سوال 5) پرسشنامه
سوال 6) پرسشنامه
سوال 7) پرسشنامه
سوال 8) پرسشنامه
سوال 9) پرسشنامه
سوال 10) پرسشنامه
سوال 11) پرسشنامه
سوال 12) پرسشنامه
سوال 13) پرسشنامه
سوال 14) پرسشنامه
سوال 15) پرسشنامه
سوال 16) پرسشنامه
سوال 17) پرسشنامه
سوال 18) پرسشنامه
سوال 19) پرسشنامه
سوال 20) پرسشنامه
سوال 21) پرسشنامه
سوال 22) پرسشنامه
سوال 23) پرسشنامه
سوال 24) پرسشنامه
سوال 25) پرسشنامه
سوال 26) پرسشنامه
سوال 27) پرسشنامه
سوال 28) پرسشنامه
سوال 29) پرسشنامه
سوال 30) پرسشنامه
بخش دوم – پاسخ به فرضیه های تحقیق
فرضیه اول
فرضیه دوم
فرضیه سوم
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
مقدمه
خلاصه نتایج
پرسشنامه
بررسی فرضیه های تحقیق
فرضیه اول
فرضیه دوم
فرضیه سوم
نتیجه گیری
پیشنهادها
محدودیت ها و مشکلات اجرای پژوهش
منابع و مآخذ
پیوست ها
پرسشنامه رضایت شغلی

فهرست جداول:
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 1 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 2 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 3 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 4 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 5 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 6 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 7 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 8 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 9 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 10 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 11 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 12 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 13 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 14 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 15 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 16 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 17 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 18 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 19 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 20 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 21 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 22 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 23 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 24 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 25 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 26 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 27 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 28 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 29 پرسشنامه
توزیع فراوانی و درصد پاسخ معلمان به پرسش 30 پرسشنامه

فهرست نمودار‌ها:
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 1 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 2 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 3 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 4 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 5 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 6 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 7 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 8 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 9 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 10 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 11 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 12 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 13 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 14 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 15 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 16 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 17 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 18 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 19 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 20 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 21 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 22 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 23 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 24 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 25 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 26 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 27 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 28 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 29 پرسشنامه
نمایش درصدی پاسخها به پرسش 30 پرسشنامه

چکیده:
پژوهش حاضر با عنوان بررسی بررسی آگاهی از میزان رضایت شغلی، علاقه به کار معلمان دوره ابتدایی شهرستان فامنین در سال تحصیلی 91-90 صورت گرفته است.
جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان دوره ابتدایی شاغل در شهرستان فامنین در سال تحصیلی 91-90 بودند که با استفاده از روش نمونه گیری ساده 60 نفر از آن ها بعنوان نمونه انتخاب شده اند.
این تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی بوده و اطلاعات مورد نیاز به وسیله پرسشنامه جمع آوری شده است.
پرسشنامه این پژوهش شامل 28 سوال بسته سه گزینه ای و نیز دو سوال 10 گزینه ای بوده است.
محقق پس از اجرای پرسشنامه و جمع آوری اطلاعات به یافته های زیردست یافته است:
بین تجربه و میزان رضایت شغلی رابطه معنی داری وجود دارد. بین نوع مشاغل و رضایت شغلی رابطه معنی داری وجود دارد. بین خودسنجی افراد و رضایت شغلی رابطه معنی داری وجود دارد.

مقدمه:
شاید بتوان گفت از مهم ترین ارکان پایداری و ثبات هر سازمانی رضایت شغلی کارکنان‏ آن است. در حادترین شکل، پایین بودن رضایت شغلی، آمار زیادی غیبت ها، پایین آمدن بازده‏ کار و جا به‏ جایی و انتقال کارکنان را می‏ توان مشاهده نمود. همچنین نارضایتی شغلی‏ می‏ تواند قسمتی از شکایات، کارکرد ناچیز، کالاهای تولیدی نامرغوب، اختلاس و مسائل‏ انضباطی و دیگر مشکلات را موجب گردد. هزینه‏ های نارضایتی شغلی در بعضی موارد ارقام نجومی به بار می‏ آورد.
در مقابل، مدیریت به دنبال رضایت شغلی بالاست، زیرا این پدیده با پی‏امدهای مثبتی که‏ خواست مدیران است، پیوسته است. رضایت شغلی بالا نشان دهنده سازمانی است که به‏ گونه‏ ای خوب و صحیح اداره می‏ شود، و به طور کلی نتیجه‏ ای است که از مدیریت رفتاری‏ کارساز سرچشمه می ‏گیرد.
رضایت شغلی معیاری برای اندازه‏ گیری فضای نیروی انسانی پشتیبان در هر سازمان‏ است. در این پایان نامه سعی داریم ضمن ارائه تعریفی از رضایت شغلی عوامل به وجود آورنده‏ رضایت یا عدم رضایت شغلی را بررسی نموده و همچنین مفاهیم مرتبط به آن را بررسی نمائیم.
قبل از این که به بررسی ریشه‏ های رضایت شغلی و یا عدم رضایت شغلی پرداخته شود لازم است ابتدا به تعریف آن پرداخته تا تصویری روشن از این مفهوم ارائه گردد. سپس‏ به بررسی و توصیف عوامل موثر بر رضایت شغلی یا عدم رضایت شغلی و همچنین‏ اثرات رضایت شغلی در کارکرد منابع انسانی پرداخته شود.
کارآیی و رضایت شغلی از عوامل مهمی هستند که باید در توسعه جامعه صنعتی مورد توجه قرار گیرند. هر فرد سعی داد شغلی را انتخاب نماید که علاوه بر تامین نیازهای مادی از نظر روانی و میزان علاقه او را نیز ارضا کند.
بدین لحاظ برای نیل به این هدف، یعنی گماردن افراد در مشاغل مناسب، مطالعه فردی و بررسی خصوصیات آن ها لازم و ضروری است. در غیر این صورت، با سپردن مشاغل به افرادی که یا علاقه ای به انجام شغل مورد نظر ندارند و یا فاقد توانایی و استعداد لازم برای انجام آن هستند علاوه بر آن که فردی عاطل و باطل بر سر کاری، گمارده میشود موجب از بین رفتن سرمایه مملکت نیز میگردد.
هر گاه کار خوب مورد علاقه انسان نباشد، باعث به وجود آوردن نگرانی، فشار روانی، ناکامی و حتی بیماری های جسمی و روانی و عدم سازگاری اجتماعی میگردد. داشتن کار خوب میتواند منبعی برای بر آوردن نیازها، احترام به خویشتن و سازگاری سالم باشد.
با توجه به این نکته که در جامعه ما کمتر از راهنمایی شغلی و حرفه ای بهره میگیرند و نیز با توجه به این عوامل می تواند باعث این شود که بسیاری از افراد به دلیل عدم. علاقه به شغلشان احساس نارضایتی میکنند.
تحقیقات متعدد، موید این واقعیت هستند که اولا با افزایش بیکاری، فساد شدت می یابد و ثانیا اشتغال و رضایت شغلی موجب نشاط و شادابی انسان میگردد.
میتوان گفت که رضایت از کار عبارت است از یک حالت هیجانی مثبت که نظر شخصی کارکنان در مورد کار خود یا جو حاکم به محل کار را منعکس می کند. رضایت از کار برای مدیران خیلی اهمیت دارد. زیرا عقیده نمی آفریند. باند تشکیل نمی دهد، شاد است و به شادی جو کاری نیز کمک میکند.
به طور کل پیامدهای رضایت از کار عبارتند از:
1) تولید بالا
2) کیفیت خوب
3) غیبت نکردن
4) کارکنان






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
اختلاس, انتخاب شغل, بهداشت روانی, تخلف, تربيت, ترک خدمت, دانلود, رضايت شغلی, سازمان, علاقه به کار, ع,

تاريخ : 9 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : ketabpich | بازدید : <-PostHit->

تعداد صفحات:15
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
پنونونی چیست؟
پنومونی لین
اپیتولوژی
آسیب شناسی
عوارض
برونکوپنومونی
انواع پرونکوپنومونی
پنومومن هیپواستاتیک یا انتهایی
پنومونی آسپیراسیون
پنومونی بعد از عمل جراحی
پنومونی چرکی
پنومونی شیمیایی
پنومونی بینابین
ریه کشاورزان
انواع دیگر پنومونی
پنومون پنوموسیستیک
پنومونی لیپیدی
درمان پنومونی
منبع

پنونونی چیست؟
پنومونی عفونت یا التهاب بسیار شدید ریه ها میباشد. در این بیماری حبابچه های هوایی موجود در ریه ها پر از چرک و سایر مواد مایع میشوند و رسیدن اکسیژن به خون با شکل مواجه میگردد. عفونت های ریوی بصورت پنومونی مسئول تمام موارد مرگ در ایالات متحده هستند. این امر تعجب برانگیز نیست زیرا که:
الف – سطح این تلیومی ریه همواره در محرمن چند لیتر هوای آلوده به عوامل مخالف قرار دارند.
ب – فلور حلق و بینی را نار خارنکس مرتباً حتمی در افراد سالم در طی خواب آپیره میشود.
ج – سایر بیماریهای شایع ریه باعث تسلیم مندن پاراشیسم و ریه در برابر ارگانیسم های مهاجم میگردند.
بنابراین استریل ماندن پاراشیسم طبیعی ریه یک معجزه کوچک است. مجموعه ای مکانیسم های دفاعی ایمنی و غیر ایمنی در دستگاه تنفسی وجود دارند که از حلق و بینی تا فضای آلوئولی امتداد دارند. آنها یک سر محکم را در را بر عوامل عفونی مختلف ایجاد میکنند.
این بیماری میتواند بصورت یک بیماری بالینی حاد و برق آسا پدیدار شود یا بصورت یک بیماری مزمن باید طولانی تر بروز کند.
طیف پنومونی از نظر بافت شناختی وسیع است: اگزودارب آلدوئولی فیبرینی – چرکی در پنومونی های باکتریایی حمله ارتشاع بینابینی تک هسته ای در پنومون های ویروسی و سایر پنومونی های آتیپیک و گرانولوم و تشکیل حفره در بسیاری از پنومونی های مزمن
پنومونی های باکتریایی حاد بصورت یکی از دو الگوی آناتومیک و رادیو گرافیک دیده میشود پنومون لوبی و بروتکوپنومونی.






ادامه ي مطلب
امتیاز :


طبقه بندی: ،
آتيپيک, آسيب شناسی, آسپيراسيون, اكسيژن, التهاب, اپيتولوژی, باكتری, بيمار, بيماری, بيماری مزمن, دانلو,

<-BloTitle->
<-BloText->